Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 187 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Měnová krize ČR
Sobolíková, Jitka ; Taušer, Josef (vedoucí práce) ; Štěňhová, Božena (oponent)
Práce popisuje měnovou krizi ČR v květnu 1997. Analyzuje vývoj české ekonomiky v 90. letech s důrazem na roky 1996 a 1997. Zahrnuty jsou příčiny, průběh a důsledky krize, včetně shrnutí chyb v měnové a fiskální politice. Stručně je zachycen i vývoj hospodářské recese ke konci 90.let. Součástí práce je i teoretický výklad měnových krizí.
Reforma veřejných financí v ČR roku 2003, její dopady na vývoj ekonomiky ČR a politické důsledky
Kalenda, Otakar ; Kapinusová, Jana (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou reformy veřejných financí, kterou v České republice roku 2003 provedla vláda Vladimíra Špidly. Zkoumá její politicko-ekonomické zadání, podobu, která byla schválena v parlamentu, její ekonomické dopady (především vývoj fiskálních ukazatelů) a politické důsledky. Výsledky reformy autor zobecňuje a porovnává s teoreticko-metodologickou částí bakalářské práce.
Fiskální politika České republiky po vstupu do EU
Alferiová, Diana ; Burgerová, Jiřina (vedoucí práce) ; Urban, Luděk (oponent)
Fiskální politika je v současné době aktuálním tématem, stále častěji se mluví o nutnosti reformy veřejných financí a to z důvodu přípravy ČR na přijetí měny euro i z důvodu udržitelnosti VF. Práce ukazuje možné vývoje naší ekonomiky při dodržování tří variant deficitů SR/HDP, vychází se z Makroekonomické predikce MF. První dvě varianty - optimistická i pesimistická jsou variantami extrémními, proto se jako nejpravděpodobnější jeví verze poslední - realistická, která předpokládá plynulý ekonomický vývoj a postupné posilování pozice ČR v EU.
Francouzská ekonomika na přelomu tisíciletí
Malý, Lukáš ; Steinmetzová, Dana (vedoucí práce) ; Svobodová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá současným stavem francouzské ekonomiky. Za cíl si klade zjištění současného stavu francouzského hospodářství. V první části popisuje základní makroekonomické ukazatele a charakterizuje jednotlivé sektory ekonomiky Francie. Ve druhé části analyzuje zahraniční vztahy Francie a vychází z její platební bilance. Třetí část práce zkoumá francouzskou fiskální politiku a s ní související plnění Paktu stability a růstu.
Pakt Stability a Růstu
Dobrovolná, Klára ; Izák, Vratislav (vedoucí práce) ; Prušvic, David (oponent)
Pakt stability a růstu je primárním nástrojem koordinace hospodářských politik zemí eurozóny. V této práci je pozornost věnována historickému vývoji (především jeho modifikaci), dále pak jeho úloze v oblasti fiskální disciplíny a zejména otázce jeho funkčnosti.
Aplikace modifikovaného Romerova modelu na ČR
Ráčková, Adéla ; Hušek, Roman (vedoucí práce) ; Pelikán, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá modifikovaným IS-MP-IA modelem české ekonomiky rozšířeným o veličiny týkající se EU. Model zachycuje vliv eknomiky EU na ekonomický vývoj ČR a umožňuje snadno interpretovat dopady prováděné měnové a fiskální politiky. Lze říci, že použitá GARCH metoda je vhodná pro odhad modifikovaného IS-MP-IA modelu a pro následnou predikci.
Fiskální pravidla a jejich efektivita ? anglofonní země a EMU
Haas, Jakub ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Váňa, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání fiskálních pravidel - omezení fiskální politiky, která byla přijata v průběhu devadesátých let 20. století. Zkoumané země se dělí na dvě skupiny. Zaprvé se jedná o anglofonní země (Spojené království, Austrálie, Nový Zéland) s odlišným právním a politickým systémem než země druhé skupiny - Evropské měnové unie, které musely akceptovat tzv. Maastrichtská kritéria a Pakt stability a růstu. Analýza efektivnosti fiskální pravidel, která zahrnují pravidla numerická, procesní i transparentnostní, se zaměří na rizikovou prémii u úrokových sazeb finančního trhu jednotlivých zemí, na tzv. sovereign rating hodnotící kreditní riziko a samozřejmě také na konkrétní výsledky působení pravidel na fiskální agregáty jednotlivých zemí. Ačkoliv byla klíčová pravidla přijata až v devadesátých letech, reflektovala určitý vývoj veřejných financí v minulosti, proto se práce zaměří také na historické aspekty vzniku těchto pravidel, které hrály důležitou roli při jejich konstrukci. Výsledkem analýzy pak bude mezinárodní komparace efektivity fiskálních pravidel, která pomůže formulovat obecnější hospodářsko-politická doporučení pro země s rizikovým vývojem veřejných financí.
Vývoj hospodářské politiky USA od 80. let 20. století do současnosti
Badžgoňová, Monika ; Tajovský, Ladislav (vedoucí práce) ; Váňa, Daniel (oponent)
Tato práce mapuje vývoj hospodářské politiky USA od 80. let 20. století do roku 2004. Cílem je zhodnotit jak tzv. konzervativní obrat změnil přístup k hospodářské politice v reakci na stagflační vývoj 70. let a ovlivnil tak další ekonomický a hospodářský vývoj Spojených států a jak následující vlády přistupovaly k principům přijatým na začátku 80. let 20. století v souvislosti s měnícím se hospodářsko-politickým prostředím. Značný důraz je kladen na vývoj měnové politiky a její vliv na ekonomické a hospodářsko-politické výsledky v obdobích působení jednotlivých prezidentů. V neposlední řadě je pozornost věnována příčinám a dopadům vývoje obchodní bilance a běžného účtu platební bilance a možné budoucí hrozbě související s narůstajícím vnitřním a vnějším zadlužením.
Pravidla fiskální politiky
Prušvic, David ; Izák, Vratislav (vedoucí práce) ; Mandel, Martin (oponent) ; Žák, Milan (oponent)
Předkládaná práce zachycuje komplexnějším způsobem problematiku fiskálních pravidel, včetně vybraných v realitě používaných typů, s cílem přispět na základě analýzy současného stavu fiskálních rámců v Evropské unii a v České republice k diskusi o volbě vhodného fiskálního pravidla pro české veřejné finance a českou ekonomiku. Stěžejní typy fiskálních pravidel byly komparovány jednak vzájemně, jakožto i ve vztahu k osmi fundamentálním atributům ideálního fiskálního pravidla. Pozornost byla rovněž věnována chování pravidel v rámci hospodářského cyklu. Ze srovnávaných pravidel bylo celkově nejlépe hodnoceno pravidlo výdajové. Jelikož primárním fiskálním rámcem po české veřejné finance je Pakt stability a růstu, byla spolu s Maastrichtskými fiskálními kritérii hodnocena jeho účinnost. Metodou pro hodnocení byla vybrána panelová regresní technika nejmenších čtverců s fixními efekty. Výsledek ekonometrické verifikace potom naznačil, že pravidlo Paktu účinné skutečně bylo, avšak že je funkční pouze tehdy, je-li skutečně vynutitelné (citelná ztráta z nečlenství v ?euro klubu?). Další část práce se teoreticky věnujeme otázce koordinace politiky fiskální a měnové. Analýza se ubírá směrem malých otevřených ekonomik cílujících míru inflace s deficitním omezením, čili k problematice relevantní pro českou ekonomiku. Sestavujeme tak teoretický model, kterým ukazujeme, jak tyto dva stěžejní elementy hospodářské politiky reagují na chování druhé autority sledujíce svůj zájem vyjádřený tzv. ztrátovou funkcí příslušné autority a kdy je možné dosáhnout bodu stálého stavu v prostoru nástrojů měnové a fiskální politiky. Řešíme rovněž otázku koordinace těchto dvou makropolitik po vstupu české ekonomiky do společného měnového prostoru a pomocí dedukce pak z nastolených premis modelu usuzujeme na důležitost fiskálního pravidla v malých ekonomikách pro jejich ?zdravý? fiskální vývoj. Na závěr práce syntetizujeme získané poznatky a vyvozujeme patřičné závěry pro českou hospodářskou politiku, které ústí do návrhu vlastního, resp. modifikace, fiskálního pravidla vhodného pro české veřejné finance v kontextu evropského Paktu stability a růstu.
Koľko stojí antimonopolná politika: porovnanie ČR a SR
Pastierovičová, Lucia ; Šveňková, Alena (vedoucí práce) ; Paneš, Patrik (oponent)
Diplomová práca je zameraná na problematiku antimonopolnej politiky v rámci činnosti protimonopolných úradov Slovenskej a Českej republiky, kde hlavným cieľom je zodpovedať otázku: ?Koľko stojí antimonopolná politika slovenskej a českej republiky?? a ich porovnanie. Prvá kapitola sa zaoberá históriou antimonopolnej politiky Slovenskej a Českej republiky v priebehu transformácie. Ďalšia kapitola otvára dvere do analytickej časti práce, popisuje konkrétne právomoci, funkcie, činnosti a organizačné štruktúry protimonopolných úradov Slovenskej a Českej republiky. Okrem toho popisuje spoluprácu obidvoch úradov so zahraničnými organizáciami ako dôsledok internacionalizácie trhov. Tretia kapitola analyzuje hospodárenie obidvoch protimonopolných úradov za obdobie rokov 1992 až 2006. Poznatky a číselné údaje získané z tejto kapitoly sú veľmi dôležité pre určenie výslednej hodnoty. Kapitola sa zameriava hlavne na položky rozpočtovej politiky úradu, ktorých súčet bude predstavovať výslednú hodnotu strany výdajov úradov, ako náklady na ochranu blahobytu úradu. Ďalšia kapitola informuje o počte zahájených správnych riadení za celé obdobie činnosti a snaží sa vypovedať o tom, v ktorých oblastiach sa najviac porušuje zákon o ochrane hospodárskej súťaže. Predovšetkým sa zameriava na analýzu základných činností, ktoré protimonopolné úrady vykonávajú a na ktoré získavajú financie zo štátneho rozpočtu. Tým sa dostávame k analýze príjmov úradov vo forme uložených a vybraných pokút. Kapitola piata práve analyzuje problematiku strany príjmov a to konkrétne ukladanie a vyberanie pokút za porušovanie legislatívy. Súčet strany príjmov predstavuje vyčíslenie straty blahobytu, čo v podstate vyjadruje čisté vstupy úradov, predstavujúce prínos do štátneho rozpočtu. Záverečná kapitola diplomovej práce dáva konečnú odpoveď na počiatočne kladenú otázku: ?Koľko stojí antimonopolná politika SR a ČR??.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 187 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.