Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika filmové a audiovizuální výchovy: Cesta do světa pohyblivých obrazů
Hlavicová, Lucie ; Vondrášková, Markéta ; Forejt, Jiří ; Bednařík, Pavel
Text této publikace přináší vhled do problematiky filmové a audiovizuální výchovy v České republice. Rady a tipy jak lze k výuce na různých stupních neformálního vzdělávání přistupovat, a především přehled dvaceti čtyř inspirativních metod a cvičení, jichž lze ve výuce využívat. Může také sloužit jako inspirace pro formální vzdělávání. Text vychází ze zkušeností dvanácti odborníků s dlouholetou praxí v oboru, kteří předkládají čtenářům z řad pedagogů a lektorů svá know-how ve snaze ulehčit jim v pedagogické praxi. Práce je zaměřena na tvůrčí oblast filmové a audiovizuální tvorby i na práci s filmovou projekcí a následnou analýzou audiovizuálních děl, se kterými mohou pedagogové ve výuce kreativně pracovat. Návody, jak filmovou a audiovizuální výchovu efektivně začleňovat do vyučování, i odkazy na vhodnou literaturu a další lektorskou a metodickou pomoc začínajícím pedagogům.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Didaktika Filmové a audiovizuální výchovy
Holubová, Barbora ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent) ; Štoll, Martin (oponent)
Předkládaná disertační práce řeší hlavní otázky filmového vzdělávání. Zabývá se skutečností, že film se v posledních letech v České republice i v dalších evropských zemích stal předmětem vzdělávání a v ČR má proto od roku 2010 také své místo v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní i gymnaziální vzdělávání. Je jím Filmová a audiovizuální výchova, doplňující předmět vzdělávací oblasti Umění a kultura. Disertace klade tuto skutečnost do historického rámce a reflektuje situaci, v níž je třeba znovu promýšlet kurikulární otázky umělecké i mediální oblasti: význam filmu jako umělecké formy, která je již více než sto let nezastupitelnou součástí lidské kultury, i všudypřítomnost audiovizuálního média ve společnosti. Disertace pojednává komplexní vzdělávací cíle Filmové a audiovizuální výchovy: přibližuje filmové vzdělávání jako příležitost pro rozvoj tzv. filmové gramotnosti a osvětluje její význam; věnuje se rozvoji významných osobnostních rysů žáka, který výuka filmu může přinášet. Mapuje hlavní vzdělávací obsah, který lze rozdělit do několika kategorií, úzce souvisejících a odrážejících nejdůležitější aspekty filmového umění: filmová řeč, filmové vyprávění a vztahy mezi filmem a společností. V neposlední řadě disertace ukazuje, že film, v souladu s duchem Orbis Pictus Jana Amose Komenského, je i...
Soudobé snahy o prosazení filmové výchovy ve všeobecném vzdělávání
Forejtová Lipovská, Alexandra ; Czesany Dvořáková, Tereza (vedoucí práce) ; Čeněk, David (oponent)
Tato bakalářská práce sleduje snahy o prosazení filmové/audiovizuální výchovy ve všeobecném vzdělávání. Snaží se o zmapování stavu filmové výchovy na našem území v historickém kontextu, převážná část je věnována situaci v posledních 13 letech, kdy se situace začala měnit k lepšímu. Práce je členěna do čtyř kapitol, první je věnována zevrubné historické recepci filmové výchovy na našem území, kde se zaměřuji na školní filmovou výchovu, dětské filmové kluby a amatérská hnutí v českém, ale i evropskému kontextu (i když velice okrajově). První kapitola se pohybuje v časovém rozmezí od počátku vzniku kinematografie po 80. léta 20. století. V druhé kapitole reflektuji situaci filmové výchovy po roce 1989 na exemplárních příkladech v té době nejsilnějšího mediátora filmové osvěty AČFK a jeho aktivit. Přirozeně se přes osobu Jiřího Králíka dostanu k velmi ambicióznímu projektu na poli filmové výchovy, ke kánonu filmu. Třetí kapitola se podrobně věnuje genezi začlenění F/AV do rámcových vzdělávacích programů českých škol a sleduje postoj státních subjektů jako MŠMT, či MK. Na třetí kapitolu navazuje poslední část této práce, která původně měla být věnována školám, na kterých se měl nový nepovinný předmět učit, avšak nastala taková situace, kdy nebyla dohledána jediná škola, která by převzala model F/AV tak,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.