Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Special Effects in Cinematography
Frkáň, Lukáš ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to frame the concept of special effects in cinematography, provide basic information about special effects at the theoretical and practical level, divide special effects into categories and subcategories including the detailed description of special effects mentioned in the thesis and the historical background. The thesis also deals with the design of special effects and their limitations, applications in the film industry and other industries where applicable. At the beginning, the study examines the history of cinematography. Furthermore, this study first draws attention to the description of visual effects used at the early stages of cinematography, while it concludes with the modern effects that are being used currently. Subsequently, the description of practical effects is discussed to conclude the theoretical part. In the last part, the knowledge of the concept of special effects acquired in the theoretical part is reflected and applied in an analysis of movies awarded by the Academy Award for Best Visual Effects.
Vývoj reprezentace antických hrdinů ve filmové a televizní tvorbě
Lacinová, Andrea ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Šuhajová, Klára (oponent)
Antické mýty jsou po staletí neutuchajícím zdrojem inspirace pro všechny oblasti lidské tvorby. Nedílnou součástí mýtů jsou jejich hrdinové. Tato bakalářská práce si klade za cíl popsat vývoj reprezentace antických hrdinů ve filmu. V úvodu teoretické části jsou vymezeny pojmy mýtus a mytologie. Následuje krátká studie okolností vzniku mýtů, jejich významu pro antickou společnost a úlohy héroů v těchto mýtech. Závěr teoretické části je věnován zkoumání reprezentace ve filmu a dalším relevantním pojmům z oblasti filmové a mediální teorie. V kapitole metodologie jsou stanoveny postupy užité pro vypracování praktické části. Ke zkoumání byly vybrány tři dvojice filmů se stejným mytickým námětem. Praktická část obsahuje provedené analýzy a komparace zkoumaných snímků. Na konci práce jsou prezentovány interpretace analýz a výsledky výzkumu a nastíněny možné příčiny popsaného vývoje v reprezentaci. Práce naplnila svůj cíl a potvrdila stanovenou hypotézu určité korelace mezi proměnami společnosti a vývojem reprezentace antických hrdinů ve filmech.
Užití autorského práva ve filmové produkci
David, Ivan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Užití autorského práva ve filmové produkci (resumé) Tato diplomová práce v obecné rovině popisuje a analyzuje užití autorského práva v české filmové produkci. Jelikož je autorské právo regulující vztahy při výrobě a exploataci audiovizuálního díla součástí širší skupiny norem z transodvětvového oboru filmového práva, tato práce rovněž naznačuje, jaké další právní předpisy - soukromoprávního i veřejnoprávního charakteru - musejí být ve filmové produkci respektovány. První část této práce vymezuje základní pojmy a koncepty, se kterými se setkáváme ve filmovém právu, jakož i v samotné praktické filmové produkci, která je tímto právem upravena. Jsou tedy především definovány hlavní oblasti filmového práva, kterými jsou právo autorské, právo související s právem autorským, právo proti nekalé soutěži, mediální právo, reklamní právo a právo na ochranu osobnosti. Dále je vymezeno, co lze v právní teorii rozumět pod pojmy film, filmové dílo, audiovizuální dílo, kinematografické dílo a dílo audiovizuálně užité. Stručně je vysvětlen proces filmové produkce, její funkce, stádia a formy, jakož i navazující proces filmové distribuce. Konečně jsou v této části definovány a vysvětleny hlavní profese, se kterými se setkáváme v běžném filmovém štábu v celém průběhu filmové výroby, jakož i právní a praktická povaha herectví....
Special Effects in Cinematography
Frkáň, Lukáš ; Rujbrová, Šárka (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this bachelor’s thesis is to frame the concept of special effects in cinematography, provide basic information about special effects at the theoretical and practical level, divide special effects into categories and subcategories including the detailed description of special effects mentioned in the thesis and the historical background. The thesis also deals with the design of special effects and their limitations, applications in the film industry and other industries where applicable. At the beginning, the study examines the history of cinematography. Furthermore, this study first draws attention to the description of visual effects used at the early stages of cinematography, while it concludes with the modern effects that are being used currently. Subsequently, the description of practical effects is discussed to conclude the theoretical part. In the last part, the knowledge of the concept of special effects acquired in the theoretical part is reflected and applied in an analysis of movies awarded by the Academy Award for Best Visual Effects.
Užití autorského práva ve filmové produkci
David, Ivan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Užití autorského práva ve filmové produkci (resumé) Tato diplomová práce v obecné rovině popisuje a analyzuje užití autorského práva v české filmové produkci. Jelikož je autorské právo regulující vztahy při výrobě a exploataci audiovizuálního díla součástí širší skupiny norem z transodvětvového oboru filmového práva, tato práce rovněž naznačuje, jaké další právní předpisy - soukromoprávního i veřejnoprávního charakteru - musejí být ve filmové produkci respektovány. První část této práce vymezuje základní pojmy a koncepty, se kterými se setkáváme ve filmovém právu, jakož i v samotné praktické filmové produkci, která je tímto právem upravena. Jsou tedy především definovány hlavní oblasti filmového práva, kterými jsou právo autorské, právo související s právem autorským, právo proti nekalé soutěži, mediální právo, reklamní právo a právo na ochranu osobnosti. Dále je vymezeno, co lze v právní teorii rozumět pod pojmy film, filmové dílo, audiovizuální dílo, kinematografické dílo a dílo audiovizuálně užité. Stručně je vysvětlen proces filmové produkce, její funkce, stádia a formy, jakož i navazující proces filmové distribuce. Konečně jsou v této části definovány a vysvětleny hlavní profese, se kterými se setkáváme v běžném filmovém štábu v celém průběhu filmové výroby, jakož i právní a praktická povaha herectví....
Analysis of project management in the creation of audiovisual works
Bilák, Martin ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
Cílem práce je analýza přístupu projektového managementu k tvorbě audiovizuálního díla. Charakterizovat jednotlivé fáze projektu, definovat principy řízení a proces kontroly. Nastínit procesy a kroky, které se musí podstoupit při tvorbě audiovizuálního díla. Druhá polovina práce se zabývá samotnou filmovou tvorbou a procesem vzniku. Rozebírá jednotlivé fáze a charakterizuje výstupy, které jsou potřebné pro vznik díla. Na závěr je porovnání procesu tvorby dvou studentských filmů a jejich rozdílný přístup k tvorbě.
České filmové produkční společnosti a jejich specifika
Hlůšková, Alžběta ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá fungováním filmových produkčních společností na českém trhu. Nejprve jsou vymezeny termíny jako filmová produkční společnost a jsou popsány právní formy podnikání, kterých tyto společnosti nabývají. Následně jsou charakterizovány filmové žánry, které mohou být předmětem produkce těchto společností. Práce je zejména zaměřena na možnosti financování filmové tvorby produkčních společností. Je zde uvedeno několik způsobů financování filmu. V praktické části byly na příkladu vybraných filmových produkčních společností ukázány různé způsoby financování. Nakonec v závěru došlo k potvrzení hypotézy stanovené v úvodu, a to té, že způsoby financování filmu závisí na typu filmové produkce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.