Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jedovaté rostliny ve výuce biologie na SŠ
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou botaniky, konkrétně se zaměřuje na výuku jedovatých rostlin. První část se věnuje tvorbě pracovních listů pro exkurzi žáků středních škol do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Druhá část práce se věnuje srovnání efektivity klasické výuky ve školní třídě a výuky formou exkurze. Žáci prvních ročníků ze čtyř středních škol (gymnázií) byli rozdělení do dvou skupin. První skupina byla vyučována konvenční výukou ve školní třídě (kontrolní skupina) a druhá skupina formou exkurze do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze (experimentální skupina). Účinnost vyučovací formy byla zkoumána prostřednictvím testováním znalostí žáků před výukou (pre-test) a po výuce (post-test). U experimentální i kontrolní skupiny došlo ke zvýšení úrovně znalostí, rozdíl mezi jednotlivými skupinami však nebyl signifikantní. Klíčová slova: jedovaté rostliny, botanická zahrada, exkurze, pracovní listy, testování znalostí
Přírodovědné exkurze pro II. stupeň ZŠ v okolí Třebíče
Popelářová, Monika ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce byla příprava, realizace a následovné vyhodnocení efektivity alternativního způsobu výuky přírodopisu na 2. stupni ZŠ formou exkurzí s využitím přírodních lokalit Třebíčska. V rámci této diplomové práce byly naplánovány a realizovány čtyři přírodovědné exkurze s botanickým, zoologickým, geologickým a ekologickým zaměřením. Teoretická část práce charakterizuje oblast Třebíčska z různých přírodních hledisek s důrazem na výukově zajímavé přírodní lokality tohoto regionu. Dále jsou v této části práce popsány jednotlivé aspekty exkurze a nejčastěji používané výukové metody této organizační formy výuky. Praktická část, kromě čtyř návrhů exkurzí, obsahuje i metodické pokyny pro učitele a další autorské tematické didaktické materiály (pracovní listy) jsou součástí přílohy. Navazující empirická část byla provedena prostřednictvím dotazníkového šetření a didaktického testu. Cílem dotazníkového šetření bylo monitorovat postoje 120 žáků 2. stupně ZŠ k předmětu přírodopisu, k exkurzím a k pracovním listům obecně a cílem didaktických testů bylo zjistit efektivitu osvojování nových vědomostí žáků prostřednictvím exkurzních činností. Výsledky dotazníkového šetření jednoznačně prokázaly následující fakta: a) přírodopis nepatří mezi oblíbené předměty žáků 2. stupně ZŠ, b) většina...
Programy pro letní školu v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy
Neumannová, Petra ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na letní programy pro školu v přírodě pro žáky prvního stupně základní školy. Teoretická část diplomové práce obsahuje informace důležité pro organizaci školy v přírodě a nápady na aktivity pro tento pobyt. V praktické části zjišťuji, jestli školy v České republice školu v přírodě organizují, a pokud ano, jakým způsobem probíhá. Dále v praktické části realizuji vlastní týdenní projekt.
Sokolnictví a jeho zařazení do výuky ve školách v České republice
Zonková, Kristýna ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Pelikán, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku sokolnictví na základních a středních školách v České republice. Seznamuje s teorií sokolnictví: historie a současnost, legislativa, sokolník a etika, anatomie a fyziologie dravce, sokolnické vybavení, ochrana dravců a současný význam sokolnictví. Navrhuje možnosti, které zprostředkují výuku sokolnictví ve školách jak v rámci vyučovacích hodin tak exkurzí. Součástí diplomové práce je příprava a realizace výše navržených výukových metod: Power Point prezentace a pracovní listy zaměřené na vzdělávání studentů základních a středních škol s náplní sokolnictví, rozhovor se sokolnicí a ukázková školní exkurze. Klíčová slova: sokolnictví, exkurze, ukázky, prezentace, dravci
Přírodovědné exkurze pro II. stupeň ZŠ v okolí Třebíče
Popelářová, Monika ; Teodoridis, Vasilis (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
Cílem předkládané diplomové práce byla příprava, realizace a následovné vyhodnocení efektivity alternativního způsobu výuky přírodopisu na 2. stupni ZŠ formou exkurzí s využitím přírodních lokalit Třebíčska. V rámci této diplomové práce byly naplánovány a realizovány čtyři přírodovědné exkurze s botanickým, zoologickým, geologickým a ekologickým zaměřením. Teoretická část práce charakterizuje oblast Třebíčska z různých přírodních hledisek s důrazem na výukově zajímavé přírodní lokality tohoto regionu. Dále jsou v této části práce popsány jednotlivé aspekty exkurze a nejčastěji používané výukové metody této organizační formy výuky. Praktická část, kromě čtyř návrhů exkurzí, obsahuje i metodické pokyny pro učitele a další autorské tematické didaktické materiály (pracovní listy) jsou součástí přílohy. Navazující empirická část byla provedena prostřednictvím dotazníkového šetření a didaktického testu. Cílem dotazníkového šetření bylo monitorovat postoje 120 žáků 2. stupně ZŠ k předmětu přírodopisu, k exkurzím a k pracovním listům obecně a cílem didaktických testů bylo zjistit efektivitu osvojování nových vědomostí žáků prostřednictvím exkurzních činností. Výsledky dotazníkového šetření jednoznačně prokázaly následující fakta: a) přírodopis nepatří mezi oblíbené předměty žáků 2. stupně ZŠ, b) většina...
Sokolnictví a jeho zařazení do výuky ve školách v České republice
Zonková, Kristýna ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Pelikán, Ondřej (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výuku sokolnictví na základních a středních školách v České republice. Seznamuje s teorií sokolnictví: historie a současnost, legislativa, sokolník a etika, anatomie a fyziologie dravce, sokolnické vybavení, ochrana dravců a současný význam sokolnictví. Navrhuje možnosti, které zprostředkují výuku sokolnictví ve školách jak v rámci vyučovacích hodin tak exkurzí. Součástí diplomové práce je příprava a realizace výše navržených výukových metod: Power Point prezentace a pracovní listy zaměřené na vzdělávání studentů základních a středních škol s náplní sokolnictví, rozhovor se sokolnicí a ukázková školní exkurze. Klíčová slova: sokolnictví, exkurze, ukázky, prezentace, dravci
Jedovaté rostliny ve výuce biologie na SŠ
Riegelová, Marta ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Chlebounová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou botaniky, konkrétně se zaměřuje na výuku jedovatých rostlin. První část se věnuje tvorbě pracovních listů pro exkurzi žáků středních škol do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Druhá část práce se věnuje srovnání efektivity klasické výuky ve školní třídě a výuky formou exkurze. Žáci prvních ročníků ze čtyř středních škol (gymnázií) byli rozdělení do dvou skupin. První skupina byla vyučována konvenční výukou ve školní třídě (kontrolní skupina) a druhá skupina formou exkurze do Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze (experimentální skupina). Účinnost vyučovací formy byla zkoumána prostřednictvím testováním znalostí žáků před výukou (pre-test) a po výuce (post-test). U experimentální i kontrolní skupiny došlo ke zvýšení úrovně znalostí, rozdíl mezi jednotlivými skupinami však nebyl signifikantní. Klíčová slova: jedovaté rostliny, botanická zahrada, exkurze, pracovní listy, testování znalostí
Rozvoj přírodovědných kompetencí žáků pomocí aktivních činností (zaměřeno na přírodovědné exkurze)
Štěpánková, Jitka ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Klímová, Helena (oponent) ; Kolář, Karel (oponent)
Název: Rozvoj přírodovědných kompetencí žáků pomocí aktivních činností (zaměřeno na exkurze) Abstrakt Celková koncepce i strategie přírodovědného vzdělávání prochází významnými změnami, jejichž základním východiskem jsou kurikulární dokumenty směřující k rozvoji klíčových kompetencí důležitých pro osobnostní rozvoj a uplatnění každého člena ve společnosti. Proto vedle tradičních, možná i osvědčených metod a forem vstupují do popředí spíše participativní a badatelsky orientované přístupy, které podporují kreativní přístup k výuce a zdůrazňují vlastní iniciativu žáků. Nezastupitelné postavení mají komplexní přírodovědné exkurze směřované do nejrůznějších lokalit za účelem plnění předem promyšlených a zadaných úkolů přírodovědného i společenského charakteru. Nový pohled v tomto směru poskytují přírodní lokality či naučné stezky, kde žáci mohou objevovat, chápat a posuzovat jevy v širších souvislostech s ohledem na jejich přírodní, hospodářský či společenský význam. Toto přímé i nepřímé studium přírody výzkumnými metodami, praktickými činnostmi, zvláště experimentálními umožňuje žákům vytvářet komplexní přírodovědné dovednosti a kompetence. Napomáhá rozumovému rozvoji žáků postupným přechodem od převážně názorného poznávání okolního světa k poznávání racionálnímu, abstraktnímu. Uvedená problematika je také...
Programy pro letní školu v přírodě pro žáky 1. stupně základní školy
Neumannová, Petra ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na letní programy pro školu v přírodě pro žáky prvního stupně základní školy. Teoretická část diplomové práce obsahuje informace důležité pro organizaci školy v přírodě a nápady na aktivity pro tento pobyt. V praktické části zjišťuji, jestli školy v České republice školu v přírodě organizují, a pokud ano, jakým způsobem probíhá. Dále v praktické části realizuji vlastní týdenní projekt.
Návrh cestní sítě v komplexní pozemkové úpravě
SCHNEEDÖRFLER, Marek
Bakalářská práce je zaměřena na vyhodnocení současné cestní sítě v katastrálním území Pracejovice a na návrh nové cestní sítě v této oblasti. Katastrální území Pracejovice se nalézá v jižních Čechách zhruba 5 km od města Strakonice.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.