Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Přístup novinářů a novinářek k reprezentaci političek v médiích
Kvitová, Alžběta ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje genderovým aspektům novinářské profese a jejich profesnímu diskurzu. Konkrétně se zaměřuje na to, jakým způsobem lidé v médiích přistupují k reprezentacím političek. Ženy v politice jsou v médiích genderově stereotypizovány, ve sdělovacích prostředcích také bývají zobrazovány rozdílně a v jiných kontextech v porovnání s politiky-muži. Projevuje se to například tím, že lidé v médiích věnují větší pozornost soukromí političek, více se zaměřují na jejich fyzický vzhled či na jejich věk. Cílem této práce proto bylo zjistit, jakým způsobem se na těchto odlišných reprezentacích žen v politice mohou podílet samy novinářky a novináři. V rámci výzkumné části byly provedeny polostrukturované rozhovory s jedenácti redaktorkami a redaktory, kteří pracují v různých českých médiích. Sesbíraná data byla analyzována kvalitativně pomocí metody zakotvené teorie. Z výzkumu vyplývá, že genderu novinářky a novináři v politickém zpravodajství přikládají nízký význam. Pohlaví političek a politiků proto nemá vliv na to, jakým způsobem o nich oni sami referují v médiích. Výsledky analýzy nicméně naznačují, že na společnost nahlíží optikou genderové dichotomie a taktéž o političkách smýšlejí genderově stereotypně. To se projevuje například tím, že si ženy v politice spojují s rolí matky a...
Prezentace žen-političek na Facebooku z pohledu genderové perspektivy
Šindelářová, Kateřina ; Rosenfeldová, Jana (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce se věnuje sebeprezentaci českých političek na Facebooku optikou genderové perspektivy. Soustředí se na problematiku genderových rolí a stereotypů, kterou zasazuje do kontextu politického prostředí. Vymezuje politickou komunikaci a přibližuje fenomény, které se v rámci politické komunikace objevují v souvislosti s novými a sociálními médii. Rovněž předkládá současnou situaci ohledně zastoupení žen v obou komorách Parlamentu České republiky. Na základě stanovených genderových aspektů pak prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá online komunikaci sedmi vybraných poslankyň a výsledky konfrontuje s dosavadním poznáním z oblasti politické komunikace nazírané optikou genderu. Zjištění analýzy naznačují, že vybrané ženy-političky vykazují tendenci věnovat se spíše typicky maskulinním problematikám, jako jsou témata spjatá s agendou zahraničních vztahů či ekonomickou a daňovou oblastí. Analýza se navíc zaměřila na přítomnost vymezených dimenzí personalizace a formátu selfie jako nástroje celebritizace politické komunikace. Oba uvedené fenomény se v analyzovaných obsazích vyskytly minimálně.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.