Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Agroturistické služby na Hustopečsku - vybrané formy distribuce a prodeje farmářských výrobků
Petrášová, Leona
Téma bakalářské práce se nazývá Agroturistické služby na Hustopečsku: vybrané formy distribuce a prodeje farmářských výrobků. Tato práce se zabývá analýzou prodeje a distribuce farmářských výrobků v oblasti mikroregionu Hustopečsko. Cílem této práce je zjistit, jakými formami prodeje jsou v tomto mikroregionu nabízeny spotřebiteli farmářské výrobky. Ke zjištění daných informací bylo využito osobních polo-strukturovaných rozhovorů s prodejci farmářských výrobků, kterými se lze individuálně přizpůsobit každému respondentovi v otázkách, které jsou mu kladeny. Vytvořená analýza poskytuje doposud nezjišťované informace týkající se prodeje farmářských výrobků v tomto mikroregionu a může být tak podnikateli využita jako průzkum trhu s touto komoditou.
Farmářské trhy
Mládková, Martina ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá spotřebiteli, kteří nakupují farmářské potraviny v Praze a okolí. Cílem této práce je zjistit povědomí a postoje spotřebitelů v Praze o možnostech nákupu farmářským potravin, zhodnotit místo a frekvenci nákupu a jejich motivaci k nákupu. V teoretické části definuje farmářské trhy, jejich historii, kodex, proces založení trhu, rozdíly mezi farmářskými a biopotravinami a jiné formy prodeje farmářských potravin. Na základě dotazníkového šetření a zpracovaných výsledků v praktické části zjišťuje rozdíly ve spotřebním chování žen a mužů v jednotlivých věkových kategoriích, kdo je typickým spotřebitelem a jaké má preference. Na základě závěrečného shrnutí navrhuje určitá řešení a doporučení, jak situaci změnit k lepšímu.
"Jiná" geografie alternativních potravinových sítí: farmářské trhy jako cestující koncept
Fendrychová, Lenka ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Kostelecký, Tomáš (oponent) ; Pauknerová, Karolína (oponent)
Boom farmářských trhů v roce 2010 byl v rámci spíše poklidného vývoje českých alternativních potravinových sítí (APS) něčím zcela novým. Bezprecedentní byl rozsah politické podpory na lokální a státní úrovni, zájem médií i spotřebitelů. Touha porozumět tomuto fenoménu stála na počátku mého doktorského projektu. V letech 2011 a 2012 jsem realizovala kvalitativní výzkum praxe a diskurzu farmářských trhů na území pražského metropolitního areálu (PMA). Mezi hlavní výzkumné metody patřily rozhovory s pořadateli, pozorování na trzích a analýza mediálních obsahů. V průběhu výzkumu se potvrdil předpoklad, že stávající akademický diskurz, zakotvený převážně v angloamerickém kontextu, nelze aplikovat na českou realitu. Navíc pouze část specifik farmářských trhů v PMA bylo možné vysvětlit na základě odlišnosti českého, postsocialistického kontextu od "Západu". Interpretaci fenoménu odpovídající výsledkům mého výzkumu umožnil teprve inovativní přístup kombinující optiku cestování konceptů s postkoloniální citlivostí vůči vzájemným vztahům výchozích a cílových kontextů a s poznatky studií postsocialismu. Tento přístup umožnil identifikovat komplexní geografickou zakotvenost fenoménů i diferencované působení faktorů jako je postsocialismus v rámci procesu cestování konceptů. Jinými slovy, farmářské trhy v PMA...
Mediální obraz farmářských trhů
Pokorná, Kateřina ; Macků, Lucie (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Cílem bakalářské práce "Mediální obraz farmářských trhů" je popsat vývoj mediálního obrazu pražských farmářských trhů, jak jej prezentovala MF DNES v roce 2010 a v první polovině roku 2011. Výzkum proběhl kombinací kvantitativní a kvalitativní analýzy a ankety mezi návštěvníky trhu. Výsledkem je srovnání tří analyzovaných období se zaměřením na vývoj hodnocení fenoménu farmářských trhů a prezentaci problémů, které jejich konání doprovázely. V analýze se ukázalo, že mediální obraz byl v roce 2010 nekritický. Články o farmářských trzích byly výrazně pozitivní a prezentovaly pouze kladné ohlasy. Trhy byly také spojovány s politikou jednotlivých městských částí, kterým byla přikládána zásluha za jejich založení. Přestože deník v první polovině roku 2011 začal informovat o problémech trhů, anketa mezi návštěvníky trhů ukázala, že negativní zprávy jejich nákupní chování a důvěru v trhy neovlivnily.
Problematika farmářských trhů v České republice
Prošková, Jiřina ; Toth, Štefan (vedoucí práce) ; Jan, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou farmářských trhů. Mezi spotřebiteli zatím stále platí pravidlo upřednostnění nízké ceny nad kvalitou potravin. Česká republika se snaží o prosazování biopotravin jejich propagací v rámci zviditelnění regionalizace potravin. Tento postoj zvyšuje nejen úspěšnost prodeje, ale i obnovení zdravého životního stylu. Existuje vzájemná propojenost mezidobrou propagací regionálních potravin a větší úspěšností prodeje těchto výrobků. Marketingová role je tu v rukou samotných prodejců, kteří jsou nuceni na sebe upozornit a svůj produkt prodat. Vychází z platných právních předpisů, norem a vyhlášek týkajících se nejen podnikatelské činnosti ale i oblasti životního prostředí. Na farmářské trhy dohlížejí stejné legislativní zákony jako na jakoukoli jinou potravinu. Další formou prodeje jsou rozšiřující se farmářské kamenné obchody. Cílem práce bude identifikace determinantů spotřebitelského chování při nákupu bioproduktů od farmářů, a historický vývoj trhů. Formou rešerše zpracovat problematiku farmářských trhů od jejich historických počátků až po předpokládaný průběh rozvoje do dalších let. Pomocí dotazníkových šetření zjistit jejich návštěvnost v ústeckém kraji a vytvořit návrh dalších opatření směřujících k jejich rozvoji. Následným rozborem analýzy poskytnutých informací od prodávajících nabízejících bioprodukty, až po cílovou skupinu kupujících.
Preference spotřebitele při nákupu na farmářských trzích
Benešová, Michaela ; Šánová, Petra (vedoucí práce) ; Markéta, Markéta (oponent)
Diplomová práce charakterizuje farmářské trhy a jejich vývoj, dozorové orgány, které souvisí s farmářskými trhy, kodex farmářských trhů a základní značky kvality. Hlavním cílem práce je identifikace preferencí a nákupního chování spotřebitelů, kteří nakupují potraviny na farmářských trzích a následná formulace doporučení pro prodejce a producenty původního českého potravinářského zboží, kteří realizují své produkty na farmářských trzích na základě zjištěných výsledků. Zjišťování preferencí spotřebitelů při nákupu na vybraných farmářských trzích v Praze probíhalo na základě dotazníkového šetření, a to přímým dotazováním. Tohoto šetření se zúčastnily všechny věkové kategorie. Bylo vyplněno celkem 172 dotazníků a získaná data byla následně graficky a tabulkově zpracována a vyhodnocena pomocí Microsoft Excel. Dále byla provedena analýza závislostí vybraných znaků použitím x2 testu nezávislosti ve statistickém software IBM SPSS Statistics a následné potvrzení či zamítnutí předem stanovených hypotéz. Ze zjištěných výsledků vyplývá, že nejčastěji navštěvovanými farmářskými trhy jsou trhy na Náplavce, dotazovaní spotřebitelé upřednostňují při jejich nákupu na farmářských trzích nejvíce kvalitu zboží, čerstvost zboží a vlastní zkušenost. Nejvíce nakupovaným sortimentem dle respondentů jsou ovoce a zelenina, pečivo a mléko a mléčné výrobky.
Vymezení významných faktorů využití potenciálu farmářských trhů v rozvoji regionu z hlediska formování poptávky
Taušová, Petra
Cílem diplomové práce je na základě socio-ekonomického výzkumu faktorů formování spotřebitelské poptávky vymezit významné aspekty využití potenciálu farmářských trhů pro podporu rozvoje lokálních potravinových sítí a přínosů zemědělství pro rozvoj brněnského regionu. Průzkum názorů a preferencí spotřebitelů pro nákup zemědělských produktů na farmářských trzích byl proveden na základě analýzy a syntézy informací z odborné literatury a provedených výzkumů v dané oblasti. Součástí průzkumu je vymezení významných faktorů ovlivňujících nákupní chování spotřebitelů na farmářských trzích v daném regionu a evaluace spotřebiteli vnímaných společenských přínosů farmářských trhů v kontextu rozvoje regionu.
Moderní přístupy a koncepce k plánování rozvoje měst
Kostelecká, Lenka ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (vedoucí práce) ; Kouřilová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na představení vybraných iniciativ reagujících na změnu společenských hodnot probíhající u obyvatel vyspělých regionů světa v reakci na prohlubující se sociokulturní a ekonomické vazby mezi regiony a městy v kontextu globalizace a světové integrace. V práci jsou rozebrány podmínky, za kterých mohou tyto iniciativy být úspěšně implementovány do rozvoje měst. Následně jsou tyto podmínky rozebrány v kontextu prostředí českých měst. Hlavním cílem práce je zhodnocení podmínek pro implementaci zmíněných nových iniciativ v rozvoji obcí a měst s důrazem na prostředí České republiky. V České republice dochází k viditelnému posunu ve změně společenských hodnot, který je však charakteristický svou hédonickou povahou. Obecně jsou v českém prostředí do jisté míry splněny všechny předpoklady pro fungování hnutí s ohledem na regionální rozdílnosti. Některá hnutí již také byla úspěšně implementována. Do budoucna lze tedy předpokládat další využití hnutí v rozvoji měst.
Slow Food jako moderní trend v českém potravinářství a gastronomii
MAŠKOVÁ, Iveta
Kvalita a původ potravin jsou témata, která aktuálně velmi rezonují nejen v české společnosti, ale i celosvětově. Kvalitní potraviny a pokrmy, ochrana životního prostředí a zejména pak zachování regionálních odlišností jsou klíčové myšlenky hnutí zvaného Slow Food.Podstatou tohoto hnutí je vnímání gastronomie jako fenoménu, který podporuje národní a lokální svébytnost, ochranu životního prostředí a kulturu stolování. Pojem Slow Food znamená také vědomý a odpovědný výběr potravin spotřebiteli a přípravu kvalitních pokrmů v domácnosti i v gastronomických zařízeních. Diplomová práce popisuje historii a základní myšlenky organizace Slow Food a zaměřuje se na současný vliv tohoto hnutí na dění v České republice. Práce dále přibližuje, jak se hnutí Slow Food staví k aktuálním tématům zemědělské politiky, jakými jsou např. společná zemědělská politika Evropské unie, biodiverzita či pěstování geneticky modifikovaných plodin. Práce rovněž obsahuje metodikua vyhodnocení dotazníkového šetření, které bylo provedeno autorkou pro účely této diplomové práce. Dotazníkové šetření je zaměřeno na potvrzení či vyvrácení konkrétních hypotéz týkajících se tržního a obchodního potenciálu zemědělských produktů, potravinářských výrobku a pokrmů naplňujících požadavky hnutí Slow Food v České republice. Zároveň práce porovnává ceny Slow Food potravin a potravin distribuovaných nadnárodními řetězci.
Spotřebitelské chování mladých lidí na trhu biopotravin
Kocourková, Kristýna
KOCOURKOVÁ, Kristýna. Spotřebitelské chování mladých lidí na trhu biopotravin. Brno, 2014. 116 s. Diplomová práce. Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Vedoucí práce: Ing. Martin Souček, Ph.D. Práce se zabývá spotřebitelským chováním mladých lidí na trhu s biopotravinami. Trh s biopotravinami je v České republice rychle rostoucím trhem posledních let. Vlastní práce využívá metod kvalitativního i kvantitativního výzkumu, a to konkrétně Focus Groups, dotazníkového šetření a osobních rozhovorů se spotřebiteli a producenty biopotravin. Z výsledků práce je sestaven model chování spotřebitele a segment, na který by se subjekty na trhu měly zaměřit. Práce obsahuje také marketingová doporučení využitelné v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.