Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rodinné prostředí dítěte mladšího školního věku
TOČÍKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá problematikou rodinného prostředí dítěte mladšího školního věku. Cílem předkládané diplomové práce je zprostředkovat vhled na život dítěte mladšího školního věku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje v jednotlivých kapitolách na témata vztahující se k problematice rodiny, výchovy a volného času, přičemž důraz je kladen na problémové, klinické a odlišné rodiny. V praktickém zpracování je uveden vhled do tří rodin s dítětem mladšího školního věku prostřednictvím metod kvalitativního výzkum (zejména kazuistiky a dotazování). V praktické části hledám odpovědi na otázky týkající se hodnot rodin, trávení volného času, výchovných metod a životního stylu.
Dysfunkční rodinná výchova a její vliv na kvalitu partnerského vztahu
Nováková, Pavla ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá výchovou v dysfunkčních rodinách a jejím vlivem na partnerské vztahy. V úvodní části vymezuji odborné pojmy jako jsou rodina, výchova a partnerské vztahy, zabývám se teoriemi s těmito fenomény souvisejícími. V praktické části na třech případových studiích ilustruji, jak dysfunkční rodinná výchova ovlivňuje u mladého člověka pohled na partnerství a očekávání od partnerského vztahu.
Rozvoj drogové závislosti u dospělých osob s ohledem na jejich vývoj v předškolním a školním věku.
FENDRYCHOVÁ, Lucie
Tato práce si klade za cíl zjistit, zda sociální prostředí dítěte v období předškolního a školního věku má vliv na vznik budoucí závislosti. V teoretické části budou vymezeny pojmy předškolní období, školní období, závislost, socializace a vytváření vztahů s rodinou. V praktické části se bude zkoumat prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru vztah mezi sociálním prostředím a vznikem závislosti.
Účinky vlivu rodiny na děti a školní mládež.
ERBENOVÁ, Renata
Bakalářská práce s názvem "Účinky vlivu rodiny ne děti a školní mládež" je zaměřena na zmapování účinků nepříznivého a negativního působení nukleární a širší rodiny na děti a školní mládež. Zabývá se také důsledky a následky tohoto negativního působení a jejich negativním dopadem na život dítěte. Práce se ve své teoretické části věnuje vymezením základních pojmů, které jsou spjaty s danou problematikou. v jednotlivých kapitolách jsou také prezentovány a srovnávány názory odborníků z oblasti rodinné výchovy. Práce se také zabývá rodinou, jako primárním sociálním prostředím dítěte, vymezuje její funkce a klade důraz na její význam při socializačním procesu dítěte. Je zde zmiňována také problematika rodinných poruch a prostor je zde také věnován výchově dítěte v rodině, aplikaci jednotlivých výchovných stylů a zaměření na kvalitu prostředí rodiny. Ve své praktické části se práce věnuje průzkumu v oblasti vnímání rodiny z pohledu jednotlivých respondentů. Průzkum mapuje názory na jednotlivé otázky z pohledu dívek, které jsou umístěny v institucionálním zařízení pro výkon ústavní výchovy a dívek, které vyrůstají v běžné biologické rodině. Tyto názory obou skupin jsou pak komparovány.
Informovanost žáků druhého stupně základní školy v Trhových Svinech o zdravotních a sociálních aspektech sebepoškozování
TOURKOVÁ, Lucie
Problematika sebepoškozování patří do sociálně-patologického chování, které se často objevuje na základních školách. Já sama jsem se s touto problematikou osobně setkala během absolvování základní školy u svých spolužáků a cítila jsem chybějící informace v rámci preventivních programů a přednáškových akcí. Cílem mé práce je zjistit informovanost žáků druhého stupně základní školy v Trhových Svinech o zdravotních a sociálních aspektech sebepoškozování, následně popsat jejich dosavadní znalosti, které o této problematice mají. Chci také zjistit, zda žáci devátého ročníku vědí více než žáci ročníku šestého. Pro potvrzení či vyvrácení stanovené hypotézy o informovanosti žáků základní školy v Trhových Svinech, byla použita metoda kvantitativního výzkumu pro sběr dat formou dotazníkového šetření. Byla použita technika dotazníků, které byly určeny pro žáky 6. a 9. třídy. Přínosem mé bakalářské práce je ujasnění si základních orientačních schopností v problematice záměrného sebepoškozování z rozcházejících se definic. Poukázání na opomíjení této problematiky na základních školách v preventivní činnosti, která by měla být zaměřena na péči o duševní, psychické a emocionální zdraví. Využitelnost mé práce shledávám v tom, že z ní mohou načerpat potřebné informace rodiče, vyučující, ale i ti, kteří chtějí znát důvody, příčiny a rozhodli se odložit veškeré předsudky spojované s touto problematikou. Práce bude jistě nápomocna i sebepoškozujícím se mladistvým, kteří zde naleznou techniky, jimiž se mohou pokusit odvrátit sebepoškozující akt, a rady, jak najít odhodlání k vyřešení svého problému v podobě sociálních, krizových či anonymních služeb.
Vztah rodinného prostředí a sebehodnocení jedince
BÉMOVÁ, Šárka
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sebehodnocení jedince v souvislosti s jeho rodinným prostředím. Cílem práce je popsat a poukázat na to, jaký vliv mohou mít vybrané aspekty rodinného prostředí na sebehodnocení jedince. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí teoretická a výzkumná. V teoretické části je popsána rodina, rodinné prostředí, znaky a funkce rodiny, styly výchovy v rodině. Dále jsou uvedeny informace o sebepojetí, se zaměřením na jeden z aspektů sebepojetí sebehodnocení, především zdroje, aspekty a vývoj sebehodnocení. Praktická část je zaměřena na vlastní výzkum. Výzkumným souborem jsou adolescenti ve věku 15 19 let. Použité metody sběru dat jsou Škála rodinného prostředí a Rosenbergova škála sebehodnocení. Hlavní výzkumný cíl zní: Zjistit, zda existují statisticky významné vztahy mezi subjektivně percipovanými aspekty rodinného prostředí a sebehodnocením adolescentů. Dle výsledků bylo zjištěno, že chlapci mají statisticky významně vyšší sebehodnocení než dívky. Dále u jedinců, kteří dosáhli nadprůměrných hodnot u proměnné kontrola, byl prokázán statisticky významný vztah mezi proměnnou konfliktnost a proměnnou sebehodnocení.
VÝCHOVA VE VOLNÉM ČASE A RODINA
BEČKOVÁ, Tereza
Práce se zabývá výchovou, volným časem a rodinou. Tyto pojmy jsou vysvětleny a navazuje na ně část, ve které jsou vypsána zařízení tzv. střediska volného času, která nabízejí řadu možností, jak trávit volný čas prostřednictvím zájmové činnosti. Pojem zájmová činnosti je zde upřesněn a je popsán její plán, obsah a cíl. Střediska volného času jsou rozdělena na školská a komerční zařízení. V příloze jsou uvedeny statistiky o těchto zařízeních. Dále jsou v práci popsány možnosti využití volného času, vlivy na využití volného času a faktory, které volný čas ovlivňují. Další část práce se věnuje rodině, výchově ve volném čase, rodinnému prostředí a roli rodiny ve volném čase. Tato část je v celé práci nejdůležitější, neboť role rodiny má velký význam v životě každého jedince. Hlavním úkolem této práce bylo sepsat souhrn možností, které se nám nabízejí pro využití volného času.
Možné vlivy na útěky pubescentů z rodin v Karlovarském kraji
HRUŠKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá možnými vlivy na útěky pubescentů z rodiny. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část pojednává o vymezení a charakteristice poruchového chování včetně její klasifikace, pubertou jako vývojovým obdobím pro rozvoj rizikového chování, a vnějšími faktory podmiňujícími poruchy chování (převážně rodina, rozvod a vrstevnické party). Praktická část popisuje okolnosti a faktory, které mohou mít vliv na útěky pubescentů z rodiny v karlovarském kraji. Dalšími sledovanými údaji jsou rodinné prostředí, četnost pohřešovaných osob v letech 2005 až 2010, početní převaha útěků jednoho z pohlaví, převažující věkové rozmezí, ve kterém dochází k útěkům a postup pátrání po pohřešované osobě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.