Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační schopnost u dětí žijících v zařízeních ústavní výchovy
Bláhová, Kateřina ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komunikační schopností dětí žijících v zařízeních ústavní výchovy. Je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce vznikla na základě analýzy odborné literatury a nabízí vhled do problematiky komunikace, řeči a jazyka. Práce se také věnuje vývoji řeči a komunikačním schopnostem dětí předškolního věku a jejich vývoji. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na možností náhradní výchovnou péči a jejím vymezením. Praktická část je pak kvalitativním šetřením, jehož hlavním cílem je analýza komunikačních schopností dětí žijících v zařízení ústavní výchovy. Výzkumné šetření probíhalo v dětském domově a v Klokánku, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Výzkumný vzorek je tvořen osmi dětmi, čtyřmi dětmi žijícími v dětském domově a čtyřmi dětmi žijícími v Klokánku. Z výzkumného šetření vyplývá, že u sledovaných dětí se objevují obtíže v komunikačních dovednostech. Závěrem vzniklo doporučení pro praxi. Vychovatelky v dětském domově a Klokánku by měly mít více příležitostí rozvíjet komunikační schopnost dětí. KLÍČOVÁ SLOVA komunikační schopnost, zařízení ústavní výchovy, dítě předškolního věku, komunikace, náhradní výchovná péče, dětský domov, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Předškolní dítě v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Severová, Veronika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Bakalářská práce se zabývá případovou studií konkrétního zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc a kazuistikou vybraných předškolních dětí, které jsou umístěny ve zmiňovaném zařízení. V teoretické části charakterizuji dítě v předškolním věku, jeho vývoj a potřeby. Dotýkám se také tématu syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (dále v textu jen "CAN"), poruch rodiny a náhradní rodinné péče. Shrnuji také obecné informace o zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (dále v textu jen "ZDVOP") v České republice, jejich náplň a cíl. Hlavní metodou výzkumu je případová studie konkrétního pražského zařízení ZDVOP, kterou jsem tvořila na základě analýzy dat, přímého pozorování, zapojování se do běžného provozu a rozhovoru se sociální pracovnicí. Případová studie obsahuje stručnou charakteristiku zařízení a detailně zpracované záznamy třech mnou vybraných dětí, zaměřuji se zejména na celkovou prosperitu dítěte, jeho jednání, zvládání dané situace a prožívání odloučení od blízké osoby. Cílem mé bakalářské práce je pozorovat psychický i fyzický stav vybraného předškolního dítěte ve ZDVOP po celou dobu pobytu. Sledovat jeho změny v chování, vztah mezi ním a blízkými osobami a hledat okolnosti, které dítě ovlivňují během pobytu v zařízení. Na základě uvedeného cíle si odpovídám na výzkumné...
Komunikační schopnost u dětí žijících v zařízeních ústavní výchovy
Bláhová, Kateřina ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komunikační schopností dětí žijících v zařízeních ústavní výchovy. Je složena ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce vznikla na základě analýzy odborné literatury a nabízí vhled do problematiky komunikace, řeči a jazyka. Práce se také věnuje vývoji řeči a komunikačním schopnostem dětí předškolního věku a jejich vývoji. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na možností náhradní výchovnou péči a jejím vymezením. Praktická část je pak kvalitativním šetřením, jehož hlavním cílem je analýza komunikačních schopností dětí žijících v zařízení ústavní výchovy. Výzkumné šetření probíhalo v dětském domově a v Klokánku, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Výzkumný vzorek je tvořen osmi dětmi, čtyřmi dětmi žijícími v dětském domově a čtyřmi dětmi žijícími v Klokánku. Z výzkumného šetření vyplývá, že u sledovaných dětí se objevují obtíže v komunikačních dovednostech. Závěrem vzniklo doporučení pro praxi. Vychovatelky v dětském domově a Klokánku by měly mít více příležitostí rozvíjet komunikační schopnost dětí. KLÍČOVÁ SLOVA komunikační schopnost, zařízení ústavní výchovy, dítě předškolního věku, komunikace, náhradní výchovná péče, dětský domov, zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
Sociální práce v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc
ŽUPANOVÁ, Markéta
Snahou bakalářské práce je zmapovat, jaká je sociální práce v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc. Teoretická část charakterizuje sociální práci všeobecně, její formování v průběhu vývoje společnosti, metody a cíle. Dále popisuje sociální služby a sociálního pracovníka s jeho požadovanými vlastnostmi a kompetencemi. Charakteristika je také zaměřena na zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc a popis pracovního místa sociálního pracovníka v zařízení pro ohrožené děti. Praktická část mapuje profesi sociálních pracovníků v zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc v Jihočeském a Plzeňském kraji. Zjišťuje, jak sociální pracovníci pohlíží na sovou profesi a další okolnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.