Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evolutionary Analogue Amplifier Optimisation
Bielik, Marek ; Zachariášová, Marcela (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
This thesis demonstrates the capabilities of the evolutionary algorithms, namely the evo lution strategies, in the domain of the analog amplifiers design. The ngSPICE simulator is integrated into the implementation and it is used for the evaluation of the optimized solutions. There are various methods for evaluating amplifiers proposed in the thesis and also various experiments and their results which were used for the determination of the most optimal parameters for evolution strategies. The goal was to optimize the values of components of the single and two stage common emitter amplifiers. The result is a tool that provides the design of amplifiers with an arbitrary gain, which is within the bounds of the circuit's possibilities, without using any mathematical apparatus.
Evoluce CoreWar válečníků pomocí genetických algoritmů
Tříska, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Evoluční algoritmy jsou progresivní a neustále se vyvíjející část informatiky. Jsou využívány zejména k řešení mnohodimenzionálních problémů s četnými lokálními maximami, které není možné řešit analyticky. Tato práce pojednává o možnosti jejich využití pro tvorbu programů v jazyce Redcode, které budou schopny bojovat dle pravidel hry Corewars. Navrhuje možnosti reprezentace programů jazyka Redcode pro účely evolučních algoritmů, řeší návrh platformy pro evaluaci fitness těchto jedinců a diskutuje možnosti jejich křížení a mutace. Součástí práce je rovněž aplikace schopná vývoje takovýchto programů.
Software pro biometrické rozpoznávání duhovky lidského oka
Maruniak, Lukáš ; Orság, Filip (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
V mojej práci sa zaoberám úlohou rozpoznania ľudskej dúhovky zo snímku za pomoci použitia evolučných algoritmov . Práca sa v úvode zaoberá otázkou biometrie, jej významom a základnými pojmami , s ktorými sa v texte neskor stretávam . Následne popisujem proces rozpoznania dúhovky ako aj teóriu evolučných algoritmov . V implementačnej časti popisujem návrh a implementáciu riešenia detekcie dúhovky za pomoci evolučných algoritmov , pričom kladiem doraz na detekciu okrajov zreničky a dúhovky .
Deep Learning AI in Game Environments
Glós, Kristián ; Bobák, Petr (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis is focused on analysing deep learning algorithms and their ability to complete given tasks implemented in game environments created via the Unity game engine. Secondary objective was to research and specify possible use-cases of deep learning during game development. The algorithms used fall into Reinforcement learning, Imitation learning and Neuroevolution, while Reinforcement learning was used throughout the whole game scene development cycle. Analysis and results were collected through training the networks in different game scene states and other factors.
Evolutionary Algorithms
Szöllösi, Tomáš ; Mézl, Martin (oponent) ; Kozumplík, Jiří (vedoucí práce)
The task of this thesis was focused on comparison selected evolutionary algorithms for their success and computing needs. The paper discussed the basic principles and concepts of evolutionary algorithms used for optimization problems. Author programmed selected evolutionary algorithms and subsequently tasted on various test functions with exactly the given input conditions. Finally the algorithms were compared and evaluated the results obtained for different settings.
Deep Learning AI in Game Environments
Glós, Kristián ; Bobák, Petr (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis is focused on analysing deep learning algorithms and their ability to complete given tasks implemented in game environments created via the Unity game engine. Secondary objective was to research and specify possible use-cases of deep learning during game development. The algorithms used fall into Reinforcement learning, Imitation learning and Neuroevolution, while Reinforcement learning was used throughout the whole game scene development cycle. Analysis and results were collected through training the networks in different game scene states and other factors.
Evoluční algoritmy pro řízení heterogenních robotických swarmů
Karella, Tomáš ; Pilát, Martin (vedoucí práce) ; Balcar, Štěpán (oponent)
Robotická hejna se často díky svým dobrým vlastnostem používají při řešení rozličných úkolů. Řada prací zabývající se touto problematikou používá pro optimalizaci řízení robotických hejn evoluční algoritmy, ovšem z pravidla hejna tvoří pouze homogenní jedinci. Tato práce se zaměřuje na použití evolučních algoritmů v případě heterogenních robotických hejn. Pro nalezení optimalizující metody byla implementována simulace 2D prostředí, které umožňuje tvorbu vlastních scénářů pro robotická hejna a také umožňuje použití na řešení těchto scénářů evolučních algoritmů. Navržená metoda podúkolů používající diferenciální evoluci a evoluční strategie byla otestována ve třech rozličných scénářích.
Evolutionary Analogue Amplifier Optimisation
Bielik, Marek ; Zachariášová, Marcela (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
This thesis demonstrates the capabilities of the evolutionary algorithms, namely the evo lution strategies, in the domain of the analog amplifiers design. The ngSPICE simulator is integrated into the implementation and it is used for the evaluation of the optimized solutions. There are various methods for evaluating amplifiers proposed in the thesis and also various experiments and their results which were used for the determination of the most optimal parameters for evolution strategies. The goal was to optimize the values of components of the single and two stage common emitter amplifiers. The result is a tool that provides the design of amplifiers with an arbitrary gain, which is within the bounds of the circuit's possibilities, without using any mathematical apparatus.
Evolutionary algorithms and active learning
Repický, Jakub ; Holeňa, Martin (vedoucí práce) ; Fink, Jiří (oponent)
Názov práce: Evoluční algoritmy a aktivní učení Autor: Jakub Repický Katedra: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedúci diplomovej práce: doc. RNDr. Ing. Martin Holeňa, CSc., Ústav informa- tiky, Akademie věd České republiky Abstrakt: Vyhodnotenie ciel'ovej funkcie v úlohách spojitej optimalizácie často do- minuje výpočtovej náročnosti algoritmu. Platí to najmä v prípade black-box fun- kcií, t. j. funkcií, ktorých analytický popis nie je známy a ktoré sú vyhodnocované empiricky. Témou urýchl'ovania black-box optimalizácie s pomocou náhradných modelov ciel'ovej funkcie sa zaoberá vel'a autorov a autoriek. Ciel'om tejto dip- lomovej práce je vyhodnotit' niekol'ko metód, ktoré prepájajú náhradné modely založené na Gaussovských procesoch (GP) s Evolučnou stratégiou adaptácie ko- variančnej matice (CMA-ES). Gaussovské procesy umožňujú aktívne učenie, pri ktorom sú body pre vyhodnotenie vyberané s ciel'om zlepšit' presnost' modelu. Tradičné náhradné modely založené na GP zah'rňajú Metamodelom asistovanú evolučnú stratégiu (MA-ES) a Optimalizačnú procedúru pomocou Gaussovských procesov (GPOP). Pre účely tejto práce boli oba prístupy znovu implementované a po prvý krát vyhodnotené na frameworku Black-Box...
Evoluce CoreWar válečníků pomocí genetických algoritmů
Tříska, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Evoluční algoritmy jsou progresivní a neustále se vyvíjející část informatiky. Jsou využívány zejména k řešení mnohodimenzionálních problémů s četnými lokálními maximami, které není možné řešit analyticky. Tato práce pojednává o možnosti jejich využití pro tvorbu programů v jazyce Redcode, které budou schopny bojovat dle pravidel hry Corewars. Navrhuje možnosti reprezentace programů jazyka Redcode pro účely evolučních algoritmů, řeší návrh platformy pro evaluaci fitness těchto jedinců a diskutuje možnosti jejich křížení a mutace. Součástí práce je rovněž aplikace schopná vývoje takovýchto programů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.