Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika evaluace programů environmentální výchovy
Činčera, Jan
Programy environmentální výchovy a vzdělávání musí často doložit svou efektivitu - základním prostředkem k tomu jsou evaluační výzkumy. Evaluační výzkumy si zadávají zpravidla realizátoři či sponzoři programů a na jejich základě pak získávají informace o efektivitě použitých vzdělávacích metod. Výsledky pak může využít realizátor programu pro zkvalitňování svého programu i externí posuzovatel - například donor pro rozhodování o dalším rozdělování finančních prostředků. Dlouhodobě je pak zisk z evaluačních výzkumů oboustranný: realizátoři připravují kvalitnější programy a program lze obhájit jako přínosný. Předložená metodika má sloužit oběma těmto účelům; může být využita i pracovníky veřejné správy, kteří formální i neformální programy environmentální výchovy z různých důvodů posuzují. Cílem prezentované metodiky je vymezit základní terminologii pro evaluaci programů environmentální výchovy, popsat základní fáze evaluačního cyklu, dále charakterizovat základní alternativní postupy při evaluaci programů, a nakonec identifikovat základní požadavky na evaluační výzkum. Zpracování metodiky vychází z předpokladu, že se ve střednědobém horizontu stanou evaluační výzkumy běžnou součástí environmentální výchovy. Pro dosažení tohoto cíle je zapotřebí, aby se odpovědní pracovníci orientovali v tématice a získali základní porozumění pro možnosti i nároky evaluačních výzkumů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Aby se za nás měly děti kde stydět
Peřina, Jan ; Maršíková, Hana (oponent) ; Mléčka, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem školy environmentální odpovědnosti v konkrétním městě podle principů inovativních pedagogických směrů, především pak podle lesních školek. Práce reaguje na absenci lesní školky na kroměřížsku a nabízí alternativu k současnému běžnému způsobu výuky a podobě škol. Návrh je konkrétně aplikovaný v Kroměříži. Ve čtyřech oblastech s rozdílnou prostorovou charakteristikou navrhuji intervence, které rozvíjejí a zpřístupňují dané lokality a které může využívat jak škola tak místní.
Stavba v krajině - Centrum ekologické výchovy
Sáčková, Veronika ; Loutocká, Vlasta (oponent) ; Urbášková, Hana (vedoucí práce)
Cílem úkolu bylo navrhnout objekt situovaný na Jižní Moravě v blízkosti nádrže Nové mlýny s výhledem na kopce Pálavy. Dům je navržen s ohledem k životnímu prostředí jako mimořádně úsporný. Součástí ekologického konceptu je také hospodaření s vodou a její čištění. Primární funkcí objektu je environmentální vzdělávání zaměřené na děti základních škol. Jsou zde k dispozici dvě učebny každá pro 27 dětí a přednáškový sál pro 66 posluchačů. V objektu je připraveno ubytování pro 60 osob s možností stravování. V areálu je prostor pro pořádání kulturních akcí, samostatný objekt poskytující občerstvení, půjčovnu kol a lodí.
NOVÝ POLYFUNKČNÍ PAVILON PRO ZOO DVŮR KRÁLOVÉ
Tučková, Markéta ; Plášil, Jiří (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce předkládá návrh revitalizace a oživení brownfieldové oblasti Zoologické zahrady ve Dvoře Králové nad Labem vložením objektu polyfunkčního pavilonu. Nový objekt zajistí zahradě platformu pro vzdělávání a osvětovou činnost, reprezentaci. Diplomová práce nastíní řešení další nevyužívané oblasti a její napojení na řešené území.
Obraz environmentálního myšlení v životě farnosti a podněty pro jeho rozvoj
CHMARSKÁ, Zuzana
Práce se zabývá environmentálním myšlením v životě farností a podněty pro jeho rozvoj. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy týkající se problematiky environmentálního myšlení a farnosti a definuje jejich vzájemný vztah. Stručně popisuje ekologickou krizi a výzvu k ekologické konverzi z veřejné, politické i církevní iniciativy. Praktická část práce představuje kvantitativní výzkum využívající metodu dotazníkového šetření s cílem přiblížit praktické projevy environmentálního myšlení v životech farností. Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda a do jaké míry se v životě farnosti objevuje environmentální myšlení. Popsat v jakých oblastech se objevuje nejčastěji a jaké negativní faktory na něj mají největší dopad.
Požadavky podniků na odbornost studentů týkající se environmentálních znalostí a nabídka nových odborníků na trhu práce - příklad Jihočeského kraje
BUCHTELE, Roman
Předmětem předkládané disertační práce je popis pozice absolventů a pracovníků s environmentálními znalostmi na trhu práce, která je odvozena od environmentálního vzdělávání na univerzitách a požadavků podniků po pracovnících nového typu s přesahem do environmentálních souvislostí. Hlavními cíli práce bylo zjistit dopad výuky environmentálních témat a udržitelného rozvoje a vliv proenvironmentálních postojů studentů na jejich rozhodování o budoucí profesi. Další cílem práce bylo zjistit míru zařazených prvků zelené ekonomiky do podnikových strategií, a zda změna strategie podniku ovlivňuje jejich poptávku po nové environmentální kvalifikaci pracovních sil. Jinými slovy, zda existuje poptávka po odbornících nového typu s přesahem do environmentálních souvislostí. Hlavní výzkum je členěn na dvě části a výzkumné metody se opírají o kvantitativní i kvalitativní přístup. Základem kvantitativního výzkumu je dotazníkové šetření na úrovni studentů vysokých škol, kteří studují obory s environmentálním zaměřením. Kvalitativní výzkum je použit mezi podniky. Respondenty jsou manažeři a jiní představitelé podniků, které lze řadit do tzv. zelené ekonomiky. Metodou pro kvalitativní výzkum je Zakotvená teorie.
Problematika mezipředmětových vztahů přírodopis - zeměpis - fyzika ve výuce tématu role vegetace v koloběhu vody v krajině na ZŠ z pohledu studentů učitelství zeměpisu a přírodopisu pro ZŠ
RAJTMAJEROVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá mezipředmětovými vztahy mezi přírodopisem, zeměpisem a fyzikou ve výuce tématu role vegetace v koloběhu vody v krajině na základní škole. Cílem práce bylo osvětlení mezipředmětových vztahů při výuce tohoto tématu a zjištění názorů studentů učitelství zeměpisu. V teoretické části je zmíněna role vegetace v koloběhu vody v krajině a dále je vymezen termín mezipředmětové vztahy a jejich zařazení v rámci přírodovědných předmětů. Práce obsahuje analýzu učebnic zeměpisu a přírodopisu zaměřenou na mezipředmětové vztahy související s vegetací a koloběhem vody v přírodě. Těžištěm práce je dotazníkové šetření, které sleduje poznatky a názory studentů Pedagogické fakulty a zároveň také budoucích učitelů na základní škole. Výsledky přináší rozdílnosti mezi přírodovědnými a společenskovědními obory.
Hydroponická farma jako podnikatelský projekt
SMUTNÁ, Marta
Cílem diplomové práce je ověřit ekonomickou efektivnost a environmentální dopady praktické aplikace bioekonomiky v podobě podnikatelského projektu pro hydroponickou farmu vybudovanou vzdělávacím zařízením. V rámci plánu projektu je zhodnocena ekonomická efektivita alternativní metody pěstování rostlin. Ekonomická analýza je doplněna o zhodnocení environmentálních dopadů hydroponického pěstování. První kapitoly práce se věnují teorii bioekonomiky, hydroponického pěstování a popisu současných světových megatrendů. Dále se práce zabývá hydroponickou úlohou v kontextu globálních výzev a pohledem Evropské unie na hydroponii. Následuje metodika pro postup při tvorbě podnikatelského plánu a metodika analýzy nákladů a přínosů. Těmito metodikami se řídí praktická část. V první části praktické práce je popsán podnikatelský plán projektu hydroponické farmy, který obsahuje několik podkapitol a analýz. Nejdříve je popsána charakteristika vlastníka, projektu i produktů, následují analýzy trhu, zákazníků, konkurence a dodavatelů, dále je popsáno personální zabezpečení, marketingová strategie a znázorněn harmonogram realizace projektu. Všechny náklady i výnosy jsou podrobně vyčísleny v jednotlivých kapitolách a z nich je v souhrnu vytvořen finanční plán včetně účetní závěrky a výhledů pro různé scénáře i varianty financování projektu. Následně je ekonomické hospodaření projektu a jeho potenciální úspěšnost vyhodnocena pomocí hodnoticích ukazatelů, analýzy rizik, PESTEL, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil a SWOT analýzy. Hydroponický projekt je následně v rámci analýzy nákladů a přínosů porovnán s produkcí v klasickém zemědělství a ohodnocen z environmentálního pohledu v návaznosti na teoretické poznatky a informace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.