Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Émile Benveniste a úloha smyslu
Krásová, Eva ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej Matthew (oponent) ; Fulka, Josef (oponent)
Eva Krásová: Émile Benveniste a úloha smyslu" Práce "Émile Benveniste a úloha smyslu" je monografickou studií životní dráhy Émila Benvenista (1902-1977) skrze roli, jakou zaujímá pojem smyslu (sens) v jeho myšlení. Práce zaujímá metodologický postoj "historiografie myšlení o řeči" (K. Kœrner) a dílo Émila Benvenista zkoumá chronologicky a vývojově. První část práce se věnuje teoretickým východiskům Benvenistova myšlení v pařížské škole (A. Meillet a M. Bréal), pražské škole (R. Jakobson a Vl. Skalička) a kodaňské škole (texty z roku 1939) skrze analýzu pojmu systému. Upozorňuje se na diachronní pojetí jazykového systému u A. Meilleta a v pražské škole. Je vznesena hypotéza o úloze Émila Benvenista při jejich kontaktech v rámci Mezinárodních kongresů lingvistů. Ta ústí do pojmu hlediska smyslu, jak u Benvenista fungoval ve studii "Roviny lingvistické analýzy" v roce 1962. Druhá část se věnuje lingvistice promluvy u Émila Benvenista. V první kapitole jsou vysvětleny základní složky Benvenistovy teorie řeči: sémiotika a sémantika, resp. sémiotické a sémantické (le/la sémiotique, sémantique), vypovídání (énonciation), přivlastnění (appropriation) a teorie hierarchie systémů ze studie "Sémiologie jazyka", vedoucí k myšlence jazykového systému jako místa vzniku smyslu. Jsou rozlišeny dva významy pojmu...
Metodika výuky techniky řeči pro vybranou třídu I.stupně ZŠ
Olšinová, Tereza ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Cílem mé diplomové práce je vytvořit metodiku techniky řeči pro konkrétní třídu, která bude zastřešena tématem Pravěk. V teoretické části se zabývám jednotlivými výukovými stupni techniky řeči, jako je držení těla, dech, rezonance, práce svalů solární krajiny a artikulace. Zmiňuji jejich výukovou problematiku a odlišnosti výuky jednotlivých lektorů techniky řeči. V praktické části představuji svou vlastní metodiku jednotlivých lekcí, které na sebe navazují, a završuji ji hlasovou rozcvičkou. Tyto lekce jsem odučila na základní škole ve třetí třídě a zreflektovala je.
Analýza využitelnosti bonitně-bankrotního modelu IN05 v ČR
Bochenková, Ivana ; Sieber, Patrik (vedoucí práce) ; Mikan, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem bonitních a bankrotních modelů a jejich schopnosti podat spolehlivou zprávu a finančním stavu podniku. Cílem práce je zhodnocení vypovídací schopnosti českého bonitně-bankrotního indexu IN05. Podstatnou náplní teoretické části práce je shrnutí dostupných poznatků o bonitních a bankrotních modelech jako o jednom z nástrojů finanční analýzy. Hlavní pozornost je věnována indexu IN05, který je využitelný především pro české podniky průmyslu a stavebnictví. Praktická část je věnována analýze vypovídací schopnosti indexu IN05 a jeho úspěšnosti v zařazení podniku nacházejícího se ve finanční tísni do skupiny podniků s hrozbou bankrotu. Závěrem práce je ověření, že index IN05 se spolehlivostí téměř 80 % zařadí podnik, jemuž hrozí úpadek, do skupiny podniků k bankrotu spějících. Také je doporučeno zařazení indexu IN05 mezi pravidelně využívané nástroje finanční analýzy při kontrole finančního zdraví podniku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.