Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Development and Application of an Innovation Scorecard System to Measure the Success of Innovation in Red Hat
Shpilka, Tetyana ; Gazdík, Marcel (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
This thesis presents the design and implementation of a control system known as Innovation Scorecard that was introduced and implemented within Red Hat Czech s.r.o. to improve the company’s current modus operandi, with particular emphasis on improving software development and implementation processes. The main focus of this research has been on measuring how successful any suggested innovative way of working has been. The thesis is divided into three parts. The first part contains basic knowledge that is important for understanding the particular topic of the research. The second part introduces the company and provides an understanding of the internal processes and systems in operation within the company. The third part contains associated proposals how to improve the internal processes. This is analysis-based with the main focus on how the company currently operates.
Metoda rodinných konferencí pohledem jejích aktérů
Řepová, Magdaléna ; Růžička, Michal (vedoucí práce) ; Hradcová, Dana (oponent)
Rodinné konference jsou inovativním způsobem rozhodování o dětech a dospívajících založeným na základním právu jedince na nezávislost a s ní spojenou odpovědnost za rozhodování. Rodinné konference také lépe a důsledněji než jiné, u nás běžněji užívané metody, odpovídají na výzvy spojené s potřebou naplňování práv dítěte a rodiny, definovaných Úmluvou OSN o právech dítěte. Diplomová práce tak reaguje na naléhavý požadavek důslednějšího uplatňování práva dětí a rodin na samostatné rozhodování o svých záležitostech, když zkoumá, jakým způsobem řeší složitou rodinnou situaci samotná rodina a její širší okolí v rámci rodinné konference, a zabývá se specifiky výsledných plánů. Práce dále srovnává rodinné konference s běžnějšími způsoby řešení a zjišťuje, jak rodinnou konferenci hodnotí a vnímají její aktéři. V teoretické části jsou na pozadí počátků a vývoje rodinných konferencí představeny principy a myšlenková východiska tohoto přístupu, podrobně je také popsán proces a důležité role jednotlivých aktérů. Rodinné konference jsou stručně představeny ve světovému kontextu a podrobněji je popsáno zavádění tohoto původně novozélandského nástroje, do českých podmínek. Praktická část je případovou studií jedné rodinné konference. Skrze nezúčastněná pozorování setkání a polostrukturované rozhovory s aktéry...
Basketbal na vozíku optikou sociologie "postižení"
Kučerová, Klára ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Andresová, Nela (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá rolí basketbalu na vozíku v životě tělesně "postižených" hráčů a jejich pohledem na tento sport. K "postižení" je v této práci přistupováno z hlediska sociálně vztahového modelu. V teoretické části se autorka věnuje identitě "postižených" a vztahu mezi sportovním prostředím a "postižením". Dále představuje koncept empowerment, přínosy plynoucí z hraní basketbalu na vozíku a s tím spojené bariéry. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu, který je proveden pomocí šesti polostrukturovaných rozhovorů s tělesně "postiženými" hráči basketbalu na vozíku. Na základně analýzy dat dochází tato práce k závěru, že role basketbalu na vozíku se změnila z pouhého sportovního vyžití na důležitou součást osobnosti a života "postižených" hráčů. Kdy jim v každodenním životě pomáhá zvládat jejich "postižení" a poskytuje jim podporující a stabilní zázemí.
Komunitní práce v církvích
Mičková, Barbora ; Šťastná, Jaroslava (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem komunitní práce v církvích. Cílem je ukázat, jak můžeme komunitní práci využít v církevním prostředí, jaké hodnoty přináší komunitní práce do církevního prostředí a čeho lze komunitními principy docílit. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V rámci teoretické části přibližuje práce základní pojmy a principy, které jsou zásadní pro komunitní práci, následuje aplikace těchto poznatků do církevního prostředí. V rámci praktické části je zkoumán sbor Českobratrské církve evangelické v Praze 8 - Kobylisích a jsou zde vyhodnocovány komunitní aktivity z pohledu zainteresovaných klíčových osobností sboru. Výzkum je kvalitativní, proběhl formou rozhovorů.
Social cirkus a využití empowermentu při práci se skupinami s rizikem vyloučení
Vohralíková, Tereza ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Košák Felcmanová, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblastí social cirkusu, který formou kreativního vyjádření pracuje se skupinami s rizikem vyloučení. Cílem práce je zmapovat projekty social cirkusu v České republice a ve Španělsku, ve vztahu k fenoménu empowermentu při práci se skupinami s rizikem vyloučení a to především z hlediska zaměření projektů social cirkusu, způsobu, jakým s empowermentem pracují a za jakým účelem a následnou komparaci získaných dat s existujícími výzkumy a teoriemi empowermentu. Diplomová práce tedy nabízí vhled do současného stavu oblasti social cirkusu a jejího propojení s občanskou společností fomrou empowermentu osob s rizikem vyloučení. Abstract The master thesis deals with the area of social circus, which works with groups with risk of exclusion in the form of creative expression. The aim of the thesis is to map social circus projects in the Czech Republic and Spain, in relation to the phenomenon of empowerment in working with groups at risk of exclusion, especially in terms of social circus projects, the way they work with empowerment and for what purpose and subsequent comparison of gathered data with existing research and empowerment theories. The thesis therefore offers an insight into the current state of social circus and its connection with civil society by empowerment of people at...
Zapojení uživatelů do reformy psychiatrické péče
Wolfová, Magdaléna ; Tušková, Eva (vedoucí práce) ; Dobiášová, Karolína (oponent)
Předmětem výzkumu diplomové práce je zapojení uživatelů psychiatrické péče v procesu plánování a realizace reformy psychiatrické péče na makro úrovni tvorby politik. Cílem výzkumu je popsat a porozumět tomuto zapojení. Práce popisuje příležitosti participace z hlediska fází zapojení, podoby, účelu, formálního ukotvení příležitostí, očekávání respondentů, vnímané moci a překážek v zapojení. Výsledky byly zjištěny v rámci rozhovorů s klíčovými aktéry a studia relevantních dokumentů. Výsledky jsou vztaženy k teoretickým konceptům koprodukce, péče orientované na pacienta, zplnomocnění a ke strategickým a lidskoprávním dokumentům (Úmluva o lidských právech osob se zdravotním postižením). Prvek moci je popisován v souvislosti s typologií participačního žebříku Sherry Arnsteinové. Respondenti uvádějí prvky tokenismu a znevýhodnění. Jde o nízké (jednočlenné) zastoupení uživatelů v orgánech, nedostatečný čas na diskuzi v poradních orgánech, nedostatek informací a nedostatek kapacit (osob, času, prostředků) pro větší rozvoj organizací. Respondenti uvedli překážky týkající se socioekonomické situace, nedostatku kapacit pro zapojení na makro úrovni, limity duševní kondice či stigmatizaci. Zjištěné překážky v zapojení jsou diskutovány ve spojení se zahraniční literaturou, která identifikuje podobné a nabízí...
Podoby "empowermentu" v rámci agendy anti-diskriminace v oblasti vzdělávání
Felcmanová, Alena ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Straková, Jana (oponent)
Podoby "empowermentu" v rámci agendy anti-diskriminace v oblasti vzdělávání "Empowerment" neboli stav určité emancipace (posílení), ve kterém jsou lidé navzdory strukturním překážkám schopni naplňovat své cíle a potřeby a rozvíjet svůj potenciál, by měl být výsledkem vzdělávání. Podoby empowermentu zahrnují to, jak jsou zapojení aktéři schopni dělat změny, ale také jejich vliv na podmínky a struktury, ve kterých se pohybují. Ve své disertační práci zkoumám empowerment aktérů ve vzdělávání z řad rodin, občanského sektoru, škol a dalších organizací státu. Výzkum jsem prováděla v kontextu zavádění tzv. inkluzivního vzdělávání a souvisejících změn v českém základním školství, v období od jara 2013 do konce roku 2017. Jako metody kvalitativního výzkumu jsem zvolila analýzu aktérů a hloubkové rozhovory. Sebraná data jsem analyzovala z hlediska cílů a agendy aktérů, jejich zkušenosti s diskriminací, jejich vztahu k agendě inkluzivního vzdělávání, spolupráce mezi aktéry a v neposlední řadě z hlediska (bez)moci a empowermentu aktérů (jak je sami popisují). Koncept empowermentu dále propojuji s konceptem prevence diskriminace ve vzdělávání, protože vidím jasnou souvislost mezi empowermentem a antidiskriminační praxí. Zde je stěžejní reflexe diskriminace jako takové a také reflexe vlastní moci daného aktéra....
Divadlo utlačovaných jako cesta k empowermentu
Pejřimovská, Hana ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Pospíšilová, Tereza (oponent)
Cílem této práce je ukázat, jak dochází u účastníků divadla utlačovaných k empowermentu a jak jsou tyto zkušenosti z divadla přenositelné do dalšího života. Práce je postavena na kvalitativním výzkumu. Výzkumný vzorek se skládá z romských a ne-romských hráčů. Výzkumnou metodou jsou polostrukturované rozhovory, analýza je provedena otevřeným kódováním. Práce ukazuje, že pro empowerment je důležité setkávání s druhými a dialog, hry a intervence, sdílení zkušeností a práce s vlastním útlakem. V dalších oblastech života se empowerment projevuje na individuální rovině (nárůstem sebevědomí, získáním komunikačních dovedností, smyslem pro odpovědné občanství). Dále v oblasti profesní, při práci se skupinou, výkonu stávajícího povolání, či zapojení se do nových projektů. Pro občanskou společnost je důležité setkávání majority s minoritou, nárůst občanských kompetencí, růst sociálního kapitálu, setkávání s výraznými angažovanými osobnostmi, otevírání diskuze ve veřejném prostoru a podpora zodpovědnosti za svůj život a okolí. Klíčová slova: divadlo utlačovaných, empowerment, práce s útlakem, Romové a ne- Romové, občanská společnost, aktivní občanství
Empowerment farmaceutů v lékárnách
Nováková, Šárka ; Háša, Stanislav (vedoucí práce) ; Hrůzová, Helena (oponent)
Tato práce se zabývá empowermentem zaměstnanců, a to jak psychologickým empowermentem, tak jeho předpoklady - strukturálním empowermentem a zmocňujícím chováním vedoucích. V teoretické části jsou nejprve popsány výše uvedené pojmy včetně studií, které se zabývají jejich vztahy, a také důsledky empowermentu, které se projevují na úrovni jedince i na úrovni týmů a organizace. Na základě rešerše literatury byl vytvořen komplexní model empowermentu. V praktické části pak byl pomocí dotazníkového šetření zkoumán empowerment farmaceutických profesí v lékárnách v České republice a také následující vztahy: strukturální - psychologický empowerment, zmocňující chování vedoucích - psychologický empowerment a strukturální empowerment - zmocňující chování vedoucích. V diskuzi a závěru jsou uvedeny výsledky zkoumání ukazující na potenciálně problematické oblasti empowermentu v organizacích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.