Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obnova nádraží v Ústí nad Orlicí
Velešíková, Karolína ; Svoboda, Lukáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce byla obnova nádraží v Ústí nad Orlicí. Náplní byla Dokumentace pro stavební povolení a Dokumentace pro provedení stavby podle architektonické studie, která byla vypracována v předmětu AG34- Ateliér architektonické tvorby v zimním semestru. Stavba se nachází na okraji města Ústí nad Orlicí, nedaleko obce Kerhatic. V blízkosti protéká Tichá Orlice a na severní straně od budovy se terén zvedá do strmého zalesněného kopce. Stanice vznikla roku 1874. Z prostorových důvodů byla budova umístěna mezi dvě skupiny kolejí. Momentální přístup k budově je možný pouze podchody nebo po příjezdové komunikaci pro hasiče z ulice Nádražní. Vzhledem k výstavbě nové nádražní budovy, podchodů k nástupištím a jejich opravě, došlo k vyřazení funkce staré nádražní budovy, kterou chtěly České dráhy zbourat, budovu se však podařilo zachránit a byla vyhlášena kulturní památkou. Hlavní myšlenkou bylo navrhnout vhodné řešení pro využití staré budovy a zachovat její původní vzhled z doby výstavby roku 1874. Znovu zavedení restaurace v jednopodlažním objektu. Vytvoření bytových prostorů pro správce budovy, zajištění přechodného bydlení pro cestovatele, umístění zajímavostí o historii budovy a napojení budovy na naučnou stezku, případné multifunkční prostory například pro workshop, kanceláře a malý obchod. Dále se také počítá s nájemními prostory pro kadeřnictví a kosmetiku. Zadáním bylo také řešení prostoru vedle objektu, který není udržován. Proto zde byla navržena parková úprava, která slouží cestujícím jako odpočinková zóna, pro děti jako zábava. Úprava je abstrakcí zvukové křivky jedoucího vlaku.
Interpretace místního kulturního dědictví prostřednictvím informačních panelů na příkladu Prokopského údolí v Praze
Vlčková, Eliška ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Jareš, Jakub (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje naučným stezkám a informačním panelům a jejich roli v interpretaci místního kulturního dědictví. Na základě rešerše odborné literatury je popsán teoretický základ interpretace jako takové, historie naučných stezek na českém území i ve světě, návštěvnická problematika a edukační a interpretační využití stezek a panelů. Hlavním cílem této práce je zmapovat současnou situaci naučných stezek v Prokopském údolí v Praze, zhodnotit jejich tematické zaměření, funkčnost, využitelnost a edukační a interpretační potenciál. Součástí práce je i návrh vlastní naučné stezky, která mapuje průmyslovou historii Prokopského údolí v Praze. KLÍČOVÁ SLOVA Naučná stezka, informační panely, interpretace místního dědictví, průmyslová historie, Prokopské údolí, předměstí Prahy
Návrh naučné a turistické stezky na ostrově Sokotra
Kaplánek, Tomáš
Diplomová práce se věnuje návrhu naučné stezky a turistikách tras na ostrově Sokotra. Naučná stezka se nachází v lese dračích stromů (Dracaena cinnabari) na plošině Firmihin. Trasa je dlouhá asi 6 km s převýšením 300 m. Navrženo bylo 10 informačních tabulí, které popisují dračí stromy a enviromentálními problémy, které tyto stromy a oblast postihují. Jsou zde poskytnuty informace o problémech přepásání, erozi, klimatické změně a jejich dopadech, inhibici přirozeného zmlazení dřevin, či to, jak místní lidé ovlivňují tento ekosystém. Stejná témata jsou také popsána v brožuře na 24 stranách. Tato brožura byla vytvořena v českém i anglickém jazyce. Dále byly v práci navrženy čtyři turistické trasy, které jsou barevně odlišeny, tři z nich se nachází v pohoří Haggeher a jedna v oblasti Homhil. Informace o naučné stezce a turistických trasách, jsou také poskytnuty prostřednictvím webových stránek platformy ArcGIS StoryMaps.
Naučné stezky v CHKO Jizerské hory a interpretace prostředí, ve kterém se nacházejí
Svárovská, Eliška ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Moje diplomová práce se pohybuje v oboru sociální a kulturní ekologie, která zkoumá vzájemný vztah přírody a společnosti. Zabývám se právě zprostředkováním tohoto vztahu formou výzkumu vybraných naučných stezek, které najdeme v CHKO Jizerské hory. V teoretické části popisuji ochranu přírody a krajiny, poté se zaměřuji na Jizerské hory, v nichž výzkum probíhal. Zmiňuji třífázový model učení, který se ke stezkám váže, jelikož nás mají vzdělávat, a neopomenu interpretaci. Nakonec popisuji fenomén naučných stezek obecně. V empirické části zmiňuji podkapitolu o mobilní technologii QR kód a představuji aplikaci Stezkou nestezkou pro návštěvníky naučných stezek. V dalších podkapitolách se už zaměřuji na hodnocení naučných stezek metodikou, jež jsem vymyslela. Hodnotím jak verbální prvky, tak nonverbální prvky, a zaměřuji se zejména na komplexní hodnocení, do kterého zahrnuji přehlednost interpretačních panelů a tématické zasazení do prostředí, kde se věnuji tomu, jak naučné stezky uchopují pojmy přírody a její ochrany jako takové. Naučné stezky poté vztáhnu na model učení a do hodnocení zahrnuji také pět zásad k dodržení správné interpretace stanovené Metodikou o zásadách a metodách interpretace. Na závěr zmíním též můj subjektivní názor na jednotlivé stezky. Při tvorbě mé práce jsem čerpala z expertních...
Zpracování návrhu naučné stezky okolo vodní nádrže Jordán
KOSTKOVÁ, Klára
Cílem diplomové práce je vytvoření návrhu naučné stezky okolo vodní nádrže Jordán nacházející se v jihočeském městě Tábor. Návrhu naučné stezky předcházel sběr poznatků o vodní nádrži a jejím okolí, ale také dotazníkové šetření. Vodní nádrž Jordán je významné technické dílo, které vzniklo jako zásobárna města pitnou vodou již na konci 15. století a řadí se tak k nejstarším umělým nádrţím tohoto typu ve střední Evropě. Ačkoliv je význam této vodní nádrže nesporný, větší pozornosti se jí dostalo díky akci ?Obnova rybníka Jordán?, která probíhala v letech 2011 až 2014 a přinesla cenné poznatky. Díky této akci došlo nejen k odbahnění a úpravě nádrže, ale i k archeologickým objevům, které přinesly nový pohled na toto technické dílo. Návrh naučné stezky okolo vodní nádrže Jordán si klade za úkol seznámit návštěvníky s vodní nádrží Jordán a jejím nejbližším okolím, a to procházkou kolem vodního díla nacházejícího se velkou částí přímo ve městě, nedaleko jeho historického centra.
Analýza naučných stezek ve vybraném modelovém území
Dědová, Ivana
Bakalářská práce se věnuje analýze naučných stezek na území okresu Benešov. Úvod je věnován definici pojmu naučná stezka a historii tohoto interpretačního média sloužícího k edukaci širokého spektra cílových uživatelů. Součástí práce je výčet a zjednodušená analýza aktuálně existujících naučných stezek, které se věnují přibližování hodnoty krajiny návštěvníkům na vybraném území. Za využití navržených kritérií a systému hodnocení kvality naučných stezek je podrobné analýze vystaveno pět vybraných naučných stezek. Na základě zjištěných poznatků je učiněn závěr, který pojmenovává nejčastější problémy při tvorbě a následném provozování naučných stezek na vybraném území. Stanoven je rovněž základní metodický rámec pro analýzu charakteristik a hodnocení kvality naučných stezek.
Tvorba naučné trasy pro děti předškolního věku
MAZÁKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce se zabývá environmentální výchovou v mateřské škole a tvorbou naučné trasy. Teoretická část práce obsahuje informace a základy historie environmentální výchovy. Zaměřuje se také na legislativní zakotvení v rámci České republiky a předškolního vzdělávání. V neposlední řadě seznamuje s konkrétním využitím environmentální výchovy v mateřských školách. Zaměřuje se na cíle a vhodné metody pro předškolní vzdělávání. V praktické části byla využita metoda přírodovědných vycházek a naučné stezky a byly vytvořeny naučné trasy pro děti předškolního věku. Trasy byly situovány do konkrétní oblasti Křemežska, jež bývá často cílem procházek MŠ Chlum a je v docházkové vzdálenosti i pro MŠ Křemže. V této lokalitě se nachází louky, les, potůček, potok, mlýnský náhon, lipová alej a mlýn. Je přístupná pro pěší, leží mimo hlavní dopravní cestu. Na naučných trasách byly vytvořeny tři výukové programy na témata Voda, Rostliny a Neživá příroda. V každém programu je šest zastavení, jimiž provádí konkrétní víla či skřítek dle tématu. Vznikl metodický materiál pro pedagogy místních mateřských škol, který obsahuje obecné informace o trasách a detailně popisuje jednotlivá zastavení. Přílohová část zahrnuje veškerý potřebný materiál pro využití na trasách.
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko
Válek, Martin ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Holubová, Marcela (oponent)
Název Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko Cíl práce Cílem této práce je vytvoření projektu naučné cyklostezky v CHKO Kokořínsko, vytvoření informační brožury pro distribuci v informačních centrech v daném regionu, nebo na internetu. Metody Diskuse s pracovníky CHKO Kokořínsko, KČT a sběr informací o stávajících cyklotrasách, cyklostezkách, silnicích a cestách, přírodním a kulturním bohatství. Třídění a ověřování těchto dat. Využití získaných poznatků do podoby naučné cyklostezky. Shrnutí těchto poznatků do informační brožury. Ověření výsledků veřejnou anketou. Výsledky Výsledkem této práce je projekt dvou naučných cyklostezek a jejich kombinací v CHKO Kokořínsko, jehož konečnou podobou je informační brožura. Brožura obsahuje naučné informace vztahující se k místům na trase doplněné fotografiemi a mapou pro orientaci na cyklostezce. Klíčová slova Kokořínsko, cykloturistika naučná stezka, cyklotrasa, cyklostezka, chráněná krajinná oblast (CHKO). Martin Válek 9. listopadu 2010

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.