Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Role výchovného poradce na základní škole z pohledu žáků základních škol
Schmiedová, Lucie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na roli výchovného poradce na základní škole z pohledu žáků základních škol. Teoretická část práce je orientována na systém poradenských služeb v České republice, legislativní ukotvení a nahlédnutí do historie poradenských služeb. Pro provázanost textu je v teoretické části uvedena i spolupráce s pedagogicko-psychologickou poradnou, speciálně pedagogickým centrem a střediskem výchovné péče. Teoretická část je zaměřena především na roli výchovného poradce. Jsou zde popsány předpoklady, dále kvalifikační předpoklady pro výkon práce výchovného poradce, následně etické zásady práce a v neposlední řadě činnosti výchovného poradce, které se promítají do části praktické. Praktická část vychází z teoretické části. Ta se zaměřuje se na žáky základních škol. Pro praktickou část diplomové práce byl zvolen kvantitativní výzkum. Empirická část byla realizována formou dotazníkového šetření, dotazníky byly rozdány osmdesáti osmi žákům v osmých a v jedné deváté třídě. Dotazníkového šetření se zúčastnily čtyři třídy základní školy. Pro doplnění byla zrealizovaná i interview s třídními učiteli žáků, celkem se čtyřmi pedagogy. Získané výsledky výzkumného šetření byly dále analyzovány, popsány a následně bylo sepsáno doporučení pro výchovné poradce na základních školách. Doporučení je...
Spolupráce rodiny a školy u žáků s potřebou podpůrných opatření z pohledu pedagogů
Kaštánková Pecháčová, Michaela ; Viktorová, Ida (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce Michaely Kaštánkové Pecháčové "Spolupráce rodiny a školy u žáků s potřebou podpůrných opatření z pohledu pedagogů" pojednává o problematice spolupráce školy a rodiny. Je rozdělena na část teoretickou, kde jsou popsány funkce rodiny a školy, formy spolupráce, komunikace mezi oběma stranami. Dále úlohy výchovného poradce a třídního učitele. Teoretické poznatky jsou především z oborů pedagogiky, psychologie, didaktiky a speciální pedagogiky, dále z profesních zkušeností. Další částí této diplomové práce je výzkum. Je rozdělen na dvě části. První část se věnuje činnosti výchovného poradce v období distančního vzdělávání, a druhá část zkoumá názory pedagogů na problematiku spolupráce rodiny a školy na základní škole využitím kvalitativního výzkumu s pedagogy a následně jejich analýza. Klíčová slova: pedagogika, spolupráce, psychologie, komunikace, rodina, žák, škola, výchovný poradce, třídní učitel, problémový rodič
Možnost spolupráce školy a další instituce v problematice těhotenství dětí ve vybraném regionu
Ryvolová, Eliška ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice těhotenství dětí. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část diplomové práce je zpracována pomocí odborné literatury. Za pomoci přímých a nepřímých citací se autorka snaží přiblížit čtenáři pojmy související s reprodukčním zdravím, fyziologií ženských pohlavních orgánů a sexuální výchovou v systému vzdělávání České republiky. Nedílnou součástí teoretické části práce je i prevence vzniku těhotenství a také možné důsledky pro dítě, jakožto nastávající matku, a to jak biologické tak psychosociální. Druhá část diplomové práce se již zaměřuje na konkrétní cíle. Pomocí metody rozhovoru autorka mapuje situaci vzniklého těhotenství v roce 2010 a to nejen s respondentkou, ale i s výchovnou poradkyní základní školy a sociální pracovnicí OSPOD, pod který vzniklý případ těhotenství spadal. Po analýze rozhovorů následuje závěrečné doporučení základním školám o možnostech prevence a postupu v případě těhotenství nezletilé a také doporučení dívkám, jak se zachovat a na koho se obrátit v případě zjištěného těhotenství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchovné poradenství
Jetelová Koubová, Dana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na činnost výchovného poradce na základních a středních školách. Tato práce se zabývá osobností výchovného poradce a jeho vzděláním. Stěžejní částí teorie je náplň práce výchovného poradce, řešení problémů žáků, spolupráce s učiteli, rodiči a kariérní poradenství. . .
Možnost spolupráce školy a další instituce v problematice těhotenství dětí ve vybraném regionu
Ryvolová, Eliška ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice těhotenství dětí. Práce je rozdělena na teoretickou část a praktickou část. Teoretická část diplomové práce je zpracována pomocí odborné literatury. Za pomoci přímých a nepřímých citací se autorka snaží přiblížit čtenáři pojmy související s reprodukčním zdravím, fyziologií ženských pohlavních orgánů a sexuální výchovou v systému vzdělávání České republiky. Nedílnou součástí teoretické části práce je i prevence vzniku těhotenství a také možné důsledky pro dítě, jakožto nastávající matku, a to jak biologické tak psychosociální. Druhá část diplomové práce se již zaměřuje na konkrétní cíle. Pomocí metody rozhovoru autorka mapuje situaci vzniklého těhotenství v roce 2010 a to nejen s respondentkou, ale i s výchovnou poradkyní základní školy a sociální pracovnicí OSPOD, pod který vzniklý případ těhotenství spadal. Po analýze rozhovorů následuje závěrečné doporučení základním školám o možnostech prevence a postupu v případě těhotenství nezletilé a také doporučení dívkám, jak se zachovat a na koho se obrátit v případě zjištěného těhotenství. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Výchovné poradenství
Jetelová Koubová, Dana ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Práce je zaměřena na činnost výchovného poradce na základních a středních školách. Tato práce se zabývá osobností výchovného poradce a jeho vzděláním. Stěžejní částí teorie je náplň práce výchovného poradce, řešení problémů žáků, spolupráce s učiteli, rodiči a kariérní poradenství. . .
Vliv typu zaměstnání na vnímání stresu
NIEMCOVÁ, Markéta
Tato bakalářská práce ve své teoretické části shrnuje odborné poznatky z problematiky stresu a syndromu vyhoření. Zabývá se jak obecnou deskripcí těchto dvou propojených fenoménů a možnostmi jejich detekce a prevence, tak souvislostí mezi nimi a pracovním zařazením jedince. Výzkumná část práce se zaměřuje na zmapování závažnosti a frekvence stresových situací, na pocity vyhoření a možnosti sociálně oporných systémů u respondentů pracujících v různých typech zaměstnání a reprezentovaných třemi vzorky: učitelů, resp. budoucích výchovných poradců, manažerů nadnárodních poradenských společností a terapeutů pečujících o jedince s mentálním postižením a psychickým onemocněním. Práce dále mapuje odlišné vnímání subjektivní míry stresových událostí mezi těmito profesemi. Pro sběr dat byl užit dotazník BMS (Ayala Malach- Pines, 2005, The Burnout Measure Short Version), JSS-CZ (Spielberger, Knotková, Man, 1999, Inventář pracovního stresu) a doplňující otázky. Implikace výsledků a jejich generalizační omezení jsou součástí diskuze.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.