Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Daňová gramotnost obyvatelstva České republiky
Osička, Jan
Osička J. Daňová gramotnost obyvatelstva České republiky. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá daňovou gramotností obyvatelstva České republiky. Vliterární rešerši jsou probírány pojmy gramotnost a funkční gramotnost. Vtextu se následně přejde ke specifičtějším výrazům, jako je ekonomická a daňová gramotnost. U daňové gramotnosti jsou popsány výzkumy, které byly na toto téma v minulosti provedeny. Praktická část textu se zabývá dotazníkovým šetřením, které bylo provedeno pro výzkum daňové gramotnosti obyvatelstva. Je zde popsána metodika výzkumu a následně statistické vyhodnocení dat získaných od respondentů. V závěru jsou ověřeny hypotézy, díky kterým jsou identifikovány faktory ovlivňující daňovou gramotnost, společně s formulací doporučení, jak lze úroveň daňové gramotnosti zvýšit.
Ekonomická gramotnost ředitele školy
Blažková, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Krutská, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním ekonomické gramotnosti ředitele školy. Téma je zvoleno z přesvědčení o významu kvalitního finančního řízení pro rozvoj školy. Dalším důvodem je fakt, že prakticky neexistuje soubor jednoznačně definovaných povinností a doporučených znalostí v ekonomické oblasti, který by pro ředitele byl vodítkem při jeho práci. Zjištění potřebných informací, definice základních pojmů i zařazení ekonomické stránky řízení školy do legislativního rámce je proto cílem teoretické části práce. Výzkumná část pak zkoumá skutečný stav znalostí a činností ředitelů v oblasti finančního řízení školy. Je zjišťována pociťovaná obtížnost a rizikovost finančního řízení ve vztahu k ostatním manažerským činnostem a srovnatelnost podmínek v různých druzích a velikostech škol. Výstupem práce je definice ekonomické a finanční gramotnosti ředitele školy a jejich obsahové náplně, a dále zjištění úrovně finanční gramotnosti dotazovaných ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, ekonomická gramotnost, finanční gramotnost, rozhodovací pravomoc, povinnosti ředitele, delegování povinností, hospodaření, příspěvková organizace, finanční kontrola
Ekonomická gramotnost ředitele školy
Blažková, Vlasta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Krutská, Dagmar (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním ekonomické gramotnosti ředitele školy. Téma je zvoleno z přesvědčení o významu kvalitního finančního řízení pro rozvoj školy. Dalším důvodem je fakt, že prakticky neexistuje soubor jednoznačně definovaných povinností a doporučených znalostí v ekonomické oblasti, který by pro ředitele byl vodítkem při jeho práci. Zjištění potřebných informací, definice základních pojmů i zařazení ekonomické stránky řízení školy do legislativního rámce je proto cílem teoretické části práce. Výzkumná část pak zkoumá skutečný stav znalostí a činností ředitelů v oblasti finančního řízení školy. Je zjišťována pociťovaná obtížnost a rizikovost finančního řízení ve vztahu k ostatním manažerským činnostem a srovnatelnost podmínek v různých druzích a velikostech škol. Výstupem práce je definice ekonomické a finanční gramotnosti ředitele školy a jejich obsahové náplně, a dále zjištění úrovně finanční gramotnosti dotazovaných ředitelů. KLÍČOVÁ SLOVA: ředitel školy, ekonomická gramotnost, finanční gramotnost, rozhodovací pravomoc, povinnosti ředitele, delegování povinností, hospodaření, příspěvková organizace, finanční kontrola
Výchova k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a rodině
Kramplová, Eva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá otázkou výchovy dětí k finanční a ekonomické gramotnosti ve škole a v rodině. Finanční a ekonomická gramotnost je jedním z důležitých témat současné doby. Teoretická část práce předkládá různé pohledy na tuto problematiku. Výchova k finanční gramotnosti je stejně tak otázkou získávání odborných znalostí, jako věcí postojů, charakteru a hodnot člověka. Práce se zabývá legislativními východisky a podrobně analyzuje Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání v oblasti finanční a ekonomické gramotnosti. Předkládá konkrétní návrhy struktury vyučovací hodiny pro žáky 1. a 2. stupně základní školy. Další část práce se zaměřuje na možnosti výchovy v rodině, která má v procesu výchovy k finanční a ekonomické gramotnosti nezastupitelnou roli. Empirická část práce představuje výsledky dvou samostatných výzkumů. První se zabýval otázkou, jak současní učitelé realizují v praxi základní školy výuku finanční gramotnosti. Druhý výzkum se zaměřuje na mladé dospělé ve věku 18 - 26 let a jejich znalost základních ekonomických pojmů na pozadí subjektivního hodnocení jejich rodiny a školy.
Finanční vzdělávání v České republice
NOVOTNÁ, Adéla
Nutnost zvýšit zájem o téma finanční gramotnosti přinesla finanční krize. Právě v této době se nejvíce ukázaly informační nedostatky lidí a jejich neschopnost si ve složitých finančních situacích poradit. Tato práce si klade za cíl nalézt, co možná nejvíce projektů, které se v současné době věnují podpoře finančního vzdělání obyvatel ČR. Dle zaměření projektů dospět k možným příležitostem pro vlastní projekt. Návrh vlastního projektu pro neziskovou organizaci.
Optimalizace ekonomicky orientované gramotnosti ve středním odborném vzdělávání v České republice
Kováčik, Peter ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit aktuální stav utváření ekonomické gramotnosti v českém školství a předložit návrh na jeho optimalizaci. Toho bylo dosaženo prostřednictvím rešerše tištěných i elektronických zdrojů, která ukázala zaměření současného stavu budování ekonomické gramotnosti zejména na gramotnost finanční jako jednu ze složek gramotnosti ekonomické. Proto je v diplomové práci zpracován návrh na rozšíření současného stavu o další témata.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.