Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Personal data protection and cookies
Svetlík, Adam ; Stupka, Václav (oponent) ; Míšek, Jakub (vedoucí práce)
This thesis deals with an analysis of cookies, a specific field of personal data protection. In particular, the thesis examines the legal aspects of the technology, as well as their insufficiencies. Besides that, it provides an analysis of several examples of privacy violations caused by cookies.
Zobrazení internetové reklamy konkrétní osobě
Fišer, Martin ; Veselý, Vladimír (oponent) ; Polčák, Libor (vedoucí práce)
Tato práce demonstruje možnosti zneužití reklamních systémů k cílení internetové reklamy na konkrétní osobu. Popisuje základní způsoby cílení internetové reklamy, které se dnes běžně používají a principy automatizované aukce s digitální reklamou. Během toho může docházet k nadměrnému shromažďování a sdílení osobních údajů mezi různými subjekty, proto práce dále analyzuje právní normy, které se tuto problematiku snaží řešit. Součástí práce je implementace nového systému, který umožňuje cílit internetovou reklamu na konkrétní osobu. Tento systém vytváří reklamy skrze reklamní síť Seznam Sklik a k cílení využívá retargeting. Ověření funkčnosti proběhlo za účasti 4 osob, na které byla během 1 týdne cílena reklama vytvořená novým systémem. U osob s povolenou personalizací reklamy docházelo průměrně k 8,2 zobrazení denně. Celkově bylo zobrazení reklamy detekováno na 15 z 20 nejnavštěvovanějších webů z obsahové sítě Sklik. Práce ukázala, že reklamní síť Seznam Sklik je možné zneužít k provádění sniper-targetingu, což je znepokojující zjištění vzhledem k možnému narušení soukromí uživatele.
Legal aspects of online behavioural advertising
Maršál, Jiří ; Kučera, Zdeněk (vedoucí práce) ; Zvára, Michael (oponent)
V roce 2022 se reklamní průmysl nachází na pokraji významných změn. Kromě technologických změn spojených s plánovaným zablokováním cookies třetích stran internetovými prohlížeči jsou technologie používané pro online behaviorální reklamu (OBA) stále častěji terčem ostré kritiky ze strany spotřebitelských organizací. Obavy z nedostatečné ochrany soukromí uživatelů při cílení online reklamy se v poslední době začínají promítat také do činnosti dozorových úřadů. V únoru 2022 belgický úřad pro ochranu osobních údajů rozhodl o nezákonnosti zpracování osobních údajů prováděného organizací IAB Europe, která stojí za jedním z největších evropských ekosystémů pro cílení online reklamy. Cílem této práce je posoudit, jaká pravidla stanoví platná právní úprava na ochranu soukromí uživatelů v rámci online behaviorální reklamy, a zhodnotit, zda jsou tato pravidla v praxi dodržována. Před posouzením jejich právních aspektů bylo nejprve třeba prozkoumat systémy online reklamy z technologického hlediska. První část práce poskytuje úvod do světa reklamních technologií a popisuje fungování real-time bidding (RTB) systémů pro dražby reklamního prostoru v reálném čase, postavení médií, inzerentů a technologických zprostředkovatelů, průběh programatických aukcí, zpracovávané údaje a procesy pro sdílení dat mezi zúčastněnými...
Zobrazení internetové reklamy konkrétní osobě
Fišer, Martin ; Veselý, Vladimír (oponent) ; Polčák, Libor (vedoucí práce)
Tato práce demonstruje možnosti zneužití reklamních systémů k cílení internetové reklamy na konkrétní osobu. Popisuje základní způsoby cílení internetové reklamy, které se dnes běžně používají a principy automatizované aukce s digitální reklamou. Během toho může docházet k nadměrnému shromažďování a sdílení osobních údajů mezi různými subjekty, proto práce dále analyzuje právní normy, které se tuto problematiku snaží řešit. Součástí práce je implementace nového systému, který umožňuje cílit internetovou reklamu na konkrétní osobu. Tento systém vytváří reklamy skrze reklamní síť Seznam Sklik a k cílení využívá retargeting. Ověření funkčnosti proběhlo za účasti 4 osob, na které byla během 1 týdne cílena reklama vytvořená novým systémem. U osob s povolenou personalizací reklamy docházelo průměrně k 8,2 zobrazení denně. Celkově bylo zobrazení reklamy detekováno na 15 z 20 nejnavštěvovanějších webů z obsahové sítě Sklik. Práce ukázala, že reklamní síť Seznam Sklik je možné zneužít k provádění sniper-targetingu, což je znepokojující zjištění vzhledem k možnému narušení soukromí uživatele.
Personal data protection and cookies
Svetlík, Adam ; Stupka, Václav (oponent) ; Míšek, Jakub (vedoucí práce)
This thesis deals with an analysis of cookies, a specific field of personal data protection. In particular, the thesis examines the legal aspects of the technology, as well as their insufficiencies. Besides that, it provides an analysis of several examples of privacy violations caused by cookies.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.