Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru
Farka, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Od počátku automobilového průmyslu již uplynula spousta let a na vlastnosti vozidel i všech jeho součástí, především motoru, je kladen stále větší a větší důraz jak z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska výkonu a ekologie. Výkon spalovacího motoru spolu s řadou dalších vlastností vozidel je měřen na válcových dynamometrech. Cílem práce je tedy popis a rozbor vyráběných dynamometrů, zkoušek, které na nich jsou prováděny, a také samotné měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. V závěru už je pouze uvedeno zhodnocení dopadu zkoušek na automobilový průmysl.
Identifikace parametrů náhradního zapojení asynchronního motoru
Běloušek, Radim ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
Matematický model i náhradní zapojení asynchronního motoru obsahují několik parametrů, které je nutno, z hlediska řízení pro daný stroj, určit s maximální přesností. Práce je zaměřena na identifikaci parametrů náhradního zapojení asynchronního motoru ve tvaru -článku. Práce je rozdělena do několika hlavních celků. V prvním z nich jsou popsány a ukázány metody identifikace asynchronního motoru na konkrétním stroji. V další části práce je provedeno měření momentových charakteristik dvojím způsobem, a to klasicky pomocí dynamometru a dynamicky pomocí setrvačníků. V závěru práce je provedeno porovnání a vyhodnocení naměřené a vypočtené momentové charakteristiky asynchronního motoru.
Trakční pohony s asynchronním motorem
Běloušek, Josef ; Skala, Bohumil (oponent) ; Richter, Aleš (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
První část práce je věnována návrhu trakčního asynchronního motoru. V druhé části je vypracována metoda identifikace parametrů náhradního zapojení asynchronního motoru ve tvaru -článku. Je zde vysvětleno, že náhradní zapojení ve tvaru -článku, případně ve tvaru inverzního -článku, je vůči náhradnímu zapojení ve tvaru T-článku zcela plnohodnotné a přesné, přestože mu po formální stránce chybí jedna ze dvou rozptylových indukčností. Dále jsou odvozeny vztahy pro přepočty parametrů náhradního zapojení z tvaru T-článku na -článek a zpět, a z tvaru T-článku na inverzní -článek a zpět. Třetí část práce je zaměřena na výpočet momentové a proudové charakteristiky asynchronního motoru. Je provedena citlivostní analýza momentové charakteristiky na jednotlivé parametry náhradního zapojení asynchronního motoru ve tvaru -článku a použita metoda měření momentové charakteristiky asynchronního motoru pomocí setrvačníku. Čtvrtá část je zaměřena na ověření identifikovaných parametrů -článku v modelu trakčního pohonu v programu Matlab.
Měření změn náklonu konstrukce rozhledny Velký Kosíř v důsledku vlivu namáhání větrem
Smetana, Jonáš ; Bárta, Ladislav (oponent) ; Bureš, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou posunů a přetvoření stavebních konstrukcí. Konkrétně se zaobírá změnami náklonu konstrukce rozhledny Velký Kosíř v důsledku namáhání větrem. První část práce se zabývá teoretickým popisem problematiky posunů a přetvoření staveb a metodami měření. Druhá část představuje testování geodetické metody použité pro dynamické měření. Jedná se o nastavení totální stanice v režimu automatického sledování a zaměřování odrazného hranolu. Třetí část se poté zabývá samotným měřením rozhledny Velký Kosíř, vyhodnocením etapových měření, interpretací výsledků a porovnáním použitých metod. Tyto metody představuje polární metoda ve standardním režimu, polární metoda v režimu automatického sledování odrazného hranolu a měření dynamického zrychlení pomocí akcelerometru. Výsledný cíl představuje vyhodnocení náklonů za daných podmínek působení větru a vyhodnocení náklonu rozhledny z dlouhodobého hlediska.
Měření odklonu kola během jízdy
Vojtěšek, Aleš ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout měření a následně změřit změnu úhlu odklonu kola během jízdy. Pro tento zadaný úkol byly použity na uchycení senzorů některé díly od firmy Corrsys-Datron a zbývající prvky bylo potřeba vyrobit. Kompletním systémem následně proběhlo měření a výstupní data byla programem Matlab vykreslena a vyhodnocena. Na základě vyhodnocení dat je možné přesně určit vzájemnou polohu kola vůči vozovce a karoserii.
Měření změn náklonu konstrukce rozhledny Velký Kosíř v důsledku vlivu namáhání větrem
Smetana, Jonáš ; Bárta, Ladislav (oponent) ; Bureš, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou posunů a přetvoření stavebních konstrukcí. Konkrétně se zaobírá změnami náklonu konstrukce rozhledny Velký Kosíř v důsledku namáhání větrem. První část práce se zabývá teoretickým popisem problematiky posunů a přetvoření staveb a metodami měření. Druhá část představuje testování geodetické metody použité pro dynamické měření. Jedná se o nastavení totální stanice v režimu automatického sledování a zaměřování odrazného hranolu. Třetí část se poté zabývá samotným měřením rozhledny Velký Kosíř, vyhodnocením etapových měření, interpretací výsledků a porovnáním použitých metod. Tyto metody představuje polární metoda ve standardním režimu, polární metoda v režimu automatického sledování odrazného hranolu a měření dynamického zrychlení pomocí akcelerometru. Výsledný cíl představuje vyhodnocení náklonů za daných podmínek působení větru a vyhodnocení náklonu rozhledny z dlouhodobého hlediska.
Měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru
Farka, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Od počátku automobilového průmyslu již uplynula spousta let a na vlastnosti vozidel i všech jeho součástí, především motoru, je kladen stále větší a větší důraz jak z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska výkonu a ekologie. Výkon spalovacího motoru spolu s řadou dalších vlastností vozidel je měřen na válcových dynamometrech. Cílem práce je tedy popis a rozbor vyráběných dynamometrů, zkoušek, které na nich jsou prováděny, a také samotné měření výkonu spalovacího motoru na válcovém dynamometru. V závěru už je pouze uvedeno zhodnocení dopadu zkoušek na automobilový průmysl.
Trakční pohony s asynchronním motorem
Běloušek, Josef ; Skala, Bohumil (oponent) ; Richter, Aleš (oponent) ; Patočka, Miroslav (vedoucí práce)
První část práce je věnována návrhu trakčního asynchronního motoru. V druhé části je vypracována metoda identifikace parametrů náhradního zapojení asynchronního motoru ve tvaru -článku. Je zde vysvětleno, že náhradní zapojení ve tvaru -článku, případně ve tvaru inverzního -článku, je vůči náhradnímu zapojení ve tvaru T-článku zcela plnohodnotné a přesné, přestože mu po formální stránce chybí jedna ze dvou rozptylových indukčností. Dále jsou odvozeny vztahy pro přepočty parametrů náhradního zapojení z tvaru T-článku na -článek a zpět, a z tvaru T-článku na inverzní -článek a zpět. Třetí část práce je zaměřena na výpočet momentové a proudové charakteristiky asynchronního motoru. Je provedena citlivostní analýza momentové charakteristiky na jednotlivé parametry náhradního zapojení asynchronního motoru ve tvaru -článku a použita metoda měření momentové charakteristiky asynchronního motoru pomocí setrvačníku. Čtvrtá část je zaměřena na ověření identifikovaných parametrů -článku v modelu trakčního pohonu v programu Matlab.
Měření odklonu kola během jízdy
Vojtěšek, Aleš ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout měření a následně změřit změnu úhlu odklonu kola během jízdy. Pro tento zadaný úkol byly použity na uchycení senzorů některé díly od firmy Corrsys-Datron a zbývající prvky bylo potřeba vyrobit. Kompletním systémem následně proběhlo měření a výstupní data byla programem Matlab vykreslena a vyhodnocena. Na základě vyhodnocení dat je možné přesně určit vzájemnou polohu kola vůči vozovce a karoserii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.