Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití fuzzy logiky při modelování a hodnocení chování řidiče
Radvanský, Martin ; Mihálik, Ondrej (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Práce obsahuje zpracovanou rešerši matematického modelování se zaměřením na chování řidiče při řízení vozidla. V dalším textu je obsaženo základní statistické zpracování dat získaných ze simulátoru řízení vozidla pro celkem 38 řidičů. Následně jsou navrhnuty možné přístupy k využití fuzzy systémů pro modelování chování řidiče. Hlavní část práce je zaměřena na ověření tří hypotéz souvisejících s použitím fuzzy inferenčních systémů k modelování chování řidiče.
Analýza úkonů řízení vozidel u starších řidičů
Maršálek, Lukáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na analýzu úkonů starších řidičů při řízení v různých dopravních situacích a její porovnání se skupinou řidičů v produktivním věku. První část práce shrnuje dosavadní poznatky v dané problematice s důrazem na změnu v řidičské výkonnosti spojenou s pokročilým věkem. V analytické části jsou vyhodnocována data získaná z videozáznamů jízdních zkoušek v reálném provozu. Data jsou vyhodnocena za účelem zjištění časové náročnosti kontroly rizikových oblastí a návyků jednotlivých věkových skupin. Na základě získaných výsledků jsou zhodnoceny přínosy a možná omezení daná podmínkami měření.
Ekonomické aspekty dopravní situace a chování řidičů
VLACHOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce se zabývá pravidly kruhového objezdu a vypočítává náklady na čekání při vjíždění na kruhový objezd. Zaměřuje se také především na osoby vjíždějící a vyjíždějící z kruhového objezdu. Teoretická část definuje základní pojmy týkající se dopravy, chování řidičů a kruhových objezdů. Samotná praktická část se skládá z představení města Tábora a tří kruhových křižovatek, které se v něm nacházejí, což je jedna z nejdůležitějších částí této bakalářské práce. Pro potřeby vyhodnocení práce bylo potřeba získat záznamy kruhových objezdů. Jako další krok je vyhodnocení, kde jsou porovnána některá volně dostupná data ze sčítání dopravy z Ředitelství silnic a dálnic z roku 2020 a spolu s údaji z videozáznamů kruhových objezdů jsou pomocí vzorců vypočteny celkové skutečné a společenské náklady. V závěru práce bylo stanoveno možné opatření na zlepšení situace ve formě dopravního značení a následně bylo společně se společenskými náklady posouzeno, zda se pořízení dopravního značení vyplatí.
Využití fuzzy logiky při modelování a hodnocení chování řidiče
Radvanský, Martin ; Mihálik, Ondrej (oponent) ; Jirgl, Miroslav (vedoucí práce)
Práce obsahuje zpracovanou rešerši matematického modelování se zaměřením na chování řidiče při řízení vozidla. V dalším textu je obsaženo základní statistické zpracování dat získaných ze simulátoru řízení vozidla pro celkem 38 řidičů. Následně jsou navrhnuty možné přístupy k využití fuzzy systémů pro modelování chování řidiče. Hlavní část práce je zaměřena na ověření tří hypotéz souvisejících s použitím fuzzy inferenčních systémů k modelování chování řidiče.
Driver Behaviour Analysis Method Using Vehicle Driving Simulator
Michalík, David
This paper is mainly focused on the development of a vehicle driving simulator in order to analyse human behaviour while driving a car. Using a vehicle driving simulator is a safe and financialy available method for measuring data about the driver, so a custom made car driving simulator is used. Multiple scenarios were created in order to analyse specific parameters of the driver, e.g. reaction time, driving style, and fatigue detection. A sample of the data is presented, showing that the data obtained from the simulator is relevant and could be used to improve our understanding of human behaviour while driving a car and greatly improve safety on the roads
Analýza úkonů řízení vozidel u starších řidičů
Maršálek, Lukáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na analýzu úkonů starších řidičů při řízení v různých dopravních situacích a její porovnání se skupinou řidičů v produktivním věku. První část práce shrnuje dosavadní poznatky v dané problematice s důrazem na změnu v řidičské výkonnosti spojenou s pokročilým věkem. V analytické části jsou vyhodnocována data získaná z videozáznamů jízdních zkoušek v reálném provozu. Data jsou vyhodnocena za účelem zjištění časové náročnosti kontroly rizikových oblastí a návyků jednotlivých věkových skupin. Na základě získaných výsledků jsou zhodnoceny přínosy a možná omezení daná podmínkami měření.
Jaké faktory ovlivňují "vybodování" řidičů v krajích ČR?
Farbiak, Marek ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Janíčko, Martin (oponent)
Bakalářská práce definuje pomocí ekonomické teorie faktory ovlivňující vybodovaní řidičů v krajích ČR. Nastavené proměnné daly vzniknout panelovému datovému souboru, jenž je posléze testován metodou fixních efektů. Práce vychází z ekonomické teorie G. Beckera, která slouží jako základ pro vytvořenou hypotézu. Podstata testované hypotézy je zjistit, zda počet dopravních policistů, průměrná mzda a hustota dopravních sítí v jednotlivých krajích ČR jsou staticky významné a zda ovlivňují vybodovanost řidičů. Do hypotézy byly zahrnuty předpokládané vlivy, jednotlivých vysvětlujících proměnných. Výpočet prokázal vliv i statistickou významnost všech nastavených faktorů. Prokázalo se, že ekonomické a sociální prostředí ovlivňuje chování řidičů, při páchání dopravních přestupků. Avšak z důvodů opačného vlivu hustoty dopravních sítí dochází k zamítnutí části testované hypotézy. Výsledek je o to zajímavější, že při zvýšení hustoty dopravních sítí se vážený průměr bodů v jednotlivých krajích ČR navyšuje, i přesto že teoretický základ udává opak.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.