Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 311 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh výroby krabičky
Bednář, Jaroslav ; Peterková, Eva (oponent) ; Císařová, Michaela (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem výroby krabičky na mýdlo rotačního tvaru z chrom-niklové austenitické oceli 1.4301 o tloušťce 0,5 mm s výrobní sérií 50 000 kusů ročně. Vzhledem k velikosti série byla zvolena technologie vystřižení a tažení bez ztenčení stěny na jednu tažnou operaci v rámci jednoho nástroje. Na základě rozboru možnosti výroby nástroje a potřebných výpočtů byl navržen nástroj pro výrobu víčka a nástroj pro výrobu spodního dílu krabičky. Následně byly vybrány odpovídající hydraulické lisy. Pro výrobu víčka byl zvolen lis CUPS 25 DEU od firmy HŠV Polička s tvářecí silou 250 kN a pro výrobu spodní části krabičky lis PPCT 200 od firmy Formetal s tvářecí silou 2000 kN. Výrobní proces je plně automatizován díky odvíjecí, rovnací a šrotovací lince od společnosti Šmeral.
Návrh výroby záchytné vany
Kubátová, Denisa ; Řiháček, Jan (oponent) ; Císařová, Michaela (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na výrobu záchytné vany, sloužící ke stáčení a přelévání agresivních látek. Vana bude vyrobena z korozivzdorné austenitické chrom-nikl-molybdenové oceli ČSN 17 346 ve výrobní sérii 15 000 ks ročně. Literární rešerše je vypracována na technologii plošného tváření, konkrétně tažení. Praktická část se věnuje návrhu technologie výroby součásti a technologickým výpočtům jenž ukazují, že součást bude vytažena jednou tažnou operací za použití přidržovače. Na základě provedených výpočtů byl navržen tažný nástroj a na závěr byl dle vypočtené potřebné tažné síly pro výrobu součásti zvolen lis PO 630 o jmenovité síle 6 300 kN.
Co kreslí chlapci a dívky v mladším školním věku?
Nováková, Elena ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou témat kreseb dětí v mladším školním věku s důrazem na vývojové a genderové aspekty. Teoretická část se zaměřuje na vývojové charakteristiky mladšího školního věku, kognitivní, emocionální a sociální vývoj a jejich promítnutí do kresby, jakož i genderové rozdíly v této oblasti. Empirická část využívá smíšený výzkumný design kombinující kvantitativní a kvalitativní analýzu. Cílem je porozumět, jaké motivy si děti ve věku první, třetí a páté třídy zvolí pro své kresby a zda existují rozdíly mezi dívkami a chlapci. Dále zkoumám faktory, které ovlivňují rozhodnutí dětí při volbě tématu kresby. Výsledky ukazují, že nejčastějšími motivy v kresbách jsou přírodní témata, motivy z filmů, seriálů a videoher a v neposlední řadě dopravní prostředky. Zjištěné rozdíly mezi preferencemi dívek a chlapců naznačují, že dívky častěji zobrazují přírodní motivy, zatímco chlapci preferují dopravní prostředky. Analýza neukázala změny preferencí témat během mladšího školního věku. Rozhovory s dětmi ukazují, že volba tématu kresby je ovlivněna fantazií, zájmy, médii, prostředím a zkušenostmi či vizuální oblíbeností.
Hráči karet jako námět ve výtvarném umění
HROMÁDKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce je ve formě teoreticko-praktické. Předmětem zájmu je výtvarná skupina Osma a jejich výtvarná díla z let 1907-1909 s námětem hráčů karet. Počáteční kapitola seznamuje čtenáře se skupinou Osma, přibližuje její společný námět hráčů karet. Daná část se také věnuje společensko-historickému kontextu období, ve kterém skupina tvořila. Předkládá čtenáři vhled do problematiky komunikace skupiny s jejím okolím. Druhá kapitola přináší informace o jednotlivých umělcích výtvarné skupiny. Bakalářská práce se dále věnuje rozboru vybraných děl s tématem hráčů karet po stránce obrazové, ale i technologické. V teoretické části nechybí bohatá obrazová příloha. Praktická část výtvarná zpracovává poznatky z části teoretické a reflektuje díla skupiny Osma s námětem hráčů karet. Výsledkem jsou studie a finální kresby na papírové podložce. Celý průběh tvorby je zachycen fotografickou dokumentací.
Street Gore Food
Ponomarevová, Daniela ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Diplomová práce Street Gore Food tematizuje banální motiv výkopu uvnitř běžné místní komunikace, kterou zastupuje chodník, a náměty fastfoodové kultury. Projekt je zasazen do konceptuálního a vizuálního rámce inspirovaného pouťovými atrakcemi, jako jsou Haunted House nebo Ghost Train, a brakovými premisami béčkových-céčkových hororových filmů. Dílo tak kombinuje děsivé a absurdní prvky žánrových struktur, groteskní zábavy a laciné komerce populární kultury. Jeho hlavním předmětem je implicitní zprostředkování pouliční scény: Chodec kráčí po kamenném povrchu cesty, zatímco pojídá bagetu, kterou zakoupil v kiosku s rychlým občerstvením. Během své rutinní procházky, kdy je vázán k bezmyšlenkovitému konzumování oběda, je zastaven pádem do podivného výkopu. Ten má podobu groteskního trávicího systému zhotoveného z nápodob kuchyňských zařízení, sloužící k rozmělňování jídla, či bizarního jídelní lístku, mající charakter chutného menu z populárních řetězců s rychlým občerstvením. Street Gore Food tak představuje stylizovaný 3D modelový výsek chodníku vytvořeného za pomocí recyklovatelného-nalezeného kartonového materiálu a kresebných technik.
Dramatikon
Ponomarevová, Denisa ; Alster, Darina (oponent) ; Hládeková, Katarína (vedoucí práce)
Diplomová práce s názvem Dramatikon se věnuje zhmotňování intimních zkušeností a prožitků, které se týkají subjektivních psychických stavů a emocí. Výstupem této práce se stává instalace zahrnující velkoformátové kresby na papír, ručně prošívané materiálové objekty a video, ve kterých je využit jazyk internetové komunikace a digitální (vizuální) formy uživatelského rozhraní, jako nástrojů pro uchopení citlivých motivů. Textilní objekty jsou utvářeny v jeden celek – tedy tvoří samostatnou textilní stavbu v prostoru galerie, v jejíž vnitřku se nachází mobilní zařízení s přehrávaným videem (Deflower), a na jejíž vnějšku (na povrchu) se nachází motivy emotikonů (internetové či online symboliky) a volně interpretované emocionality a tělesných prožitků.
Mentální alchymie
Nováková, Bára ; Vaňous,, Petr (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Diplomová práce se skládá z několika přístupů k samotnému procesu tvorby vizuálního obrazu. Přístupy se mění na základě čtyř rozdílných zkušeností, s žitou skutečností. Každá ze čtyř fází má svá pravidla pro přístup k obrazu. Každý přístup obsahuje rozdílné zacházení s formáty a technikami. Celkově diplomová práce zahrnuje tato média: malba olejem na plátno, kresba tužkou, pastelkou, uhlem a pastelem na papír a grafika (suchá jehla) na papír. Formáty se pohybují v rozmezí cca od 15 × 21 cm do 250 × 200 cm. Hlavním cílem diplomové práce je ukázat rozdílné přístupy a energie, které vedou k rozdílným východiskům pro tvorbu vizuálního obrazu. Práce je tedy osobním hledáním a detektivním pátráním po tom, co by měl být ideální obraz. Jakou podobu má obraz mít? Jakou energii do obrazu vnášet? Co přesně v obrazech zrcadlíme?
Kresba u dětí v předškolním věku
KRUMMEROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce na téma Kresba u dětí v předškolním věku se zaměřuje na kresbu a rozvoj kresebných dovedností dětí v předškolním věku pomocí výtvarných lekcí. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám charakteristikou dítěte v mateřské škole, kresbou, jejím vývojem v předškolním věku a faktory, které mohou kresebné dovednosti dětí ovlivnit. Cílem této práce bylo navrhnout a zrealizovat výchovně-vzdělávací výtvarný projekt pro předškolní zařízení, který je zaměřený na rozvoj kresebných dovedností dětí a který by vycházel z jejich výtvarného projevu v tomto věkovém období. V praktické části je uvedena realizace výtvarného projektu a metodické listy k jednotlivým výtvarným lekcím. Popisuji zde a hodnotím, jak výtvarné lekce s dětmi probíhaly.
Rozvoj grafomotoriky u dětí předškolního věku hudebními činnostmi.
ŽOFKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem grafomotoriky od jednodušších po složitější grafomotorické prvky. Cílem mé bakalářské práce je vytvořit program pro děti předškolního věku podporující rozvoj grafomotoriky hudebními činnostmi. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách zaměřuje na objasnění klíčových pojmů spojených s předškolním vzděláváním. Je zde zmíněn psychomotorický vývoj zaměřující se na vymezení a charakteristiku schopností a dovedností dítěte v předškolním období. Samostatná kapitola je věnována grafomotorickému vývoji, v níž jsou popsány jednotlivé grafomotorické prvky. Další kapitoly jsou věnovány hudebním činnostem a jejich rozdělení, vývoji dětské kresby a roli hry a pohádky v předškolním období. V praktické části bude ověřen vytvořený program. Jednotky programu jsou motivované na konkrétní grafomotorické prvky a v praktické části budou blíže popsány. Funkčnost jednotky bude vždy ověřena ve dvou věkově odlišných třídách. Jednotky budou následně evaluovány za pomoci metod pozorování a rozhovoru. V závěru práce je reflektována myšlenka, zdali má pohyb ve spojení s hudbou kladný vliv na rozvoj dítěte v oblasti grafomotoriky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 311 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.