| |
|
Možnosti a podmínky využití sociálních sítí v logistice
Vrba, Jaroslav ; Molnár, Zdeněk (vedoucí práce) ; Měsíček, Libor (oponent)
Cílem práce je zmapovat nejvýznamnější současné sociální sítě z hlediska České republiky a zhodnotit, zda jsou využitelné pro internetový marketing podniků poskytujících logistické služby. Práce se zaměřuje na internetový marketing, rozdělení sociálních sítí a zhodnocení jejich komerčních možností. Autor přikládá vlastní výzkum v podobě dotazníku, se kterým hodnotí aktuální využití sociálních sítí v logistických podnicích a vytváří doporučení jak na sociálních sítích postupovat.
|
|
Logistické řízení dopravy ve vybraném výrobním podniku
KOTT, Michal
Cílem diplomové práce na téma Logistické řízení dopravy ve vybraném podniku je navržení lepšího řešení systému prodeje a dopravy z výrobny k zákazníkovi. Vybraný podnik se zabývá zpracováním dřeva a výrobou dřevěných produktů. Úvodní literární rešerše vysvětluje jednotlivé logistické pojmy a uvádí nás do této práce. Dále následuje charakteristika vybraného podniku, jeho historie a struktury. Následující kapitola popisuje proces výroby a produkty, které firma vyrábí. V další kapitole se zabývám analýzou současného stavu prodeje, který se uskutečňuje přes podnikové prodejny ke konečnému zákazníkovi, a systémem zásobování a dopravy k subjektům tohoto distribučního řetězce. Závěr práce přináší navrhované změny v řešení daného systému a informace, jak by tento systém mohl fungovat.
|
|
Problematika integrovaného dopravního systému a jeho využití
DŘEVOVÁ, Martina
Cílem této diplomové práce bylo zhodnotit a porovnat vybrané integrované dopravní systémy v České republice a na základě zjištěných skutečností, podat případný návrh na zlepšení situace. K tomuto účelu byly vybrány nejrozsáhlejší a nejpropracovanější integrované dopravní systémy v České republice, kterými jsou: ? Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje (IREDO); ? Pražská integrovaná doprava (PID); ? Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje (ODIS); ? Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK). V rámci analýzy bylo použito hodnocení kvalitativních ukazatelů, jako např. počet dopravců, počet zastávek atd. Ukázalo se, že tyto ukazatele nemají pro analýzu a závěrečné hodnocení dostatečnou vypovídací hodnotu, a to díky rozdílnostem jednotlivých dopravních systémů. Proto byly do analýzy zahrnuty poměrové ukazatele, kteří byly zkonstruovány na základě kvantitativních kritérií přepočtených na činitele způsobující významné odlišnosti dopravních systémů. Vedle poměrových ukazatelů byla v analýze použita i bodová metoda jako jedna z metod vícekriteriálního hodnocení jednotlivých integrovaných dopravních systémů. Z provedené analýzy vyšla nejlépe Pražská integrovaná doprava (PID), a to díky vysoké frekventovanosti spojů, rozsáhlému vozovému parku, spolehlivé návaznosti spojů a pozitivním hodnocením v oblasti rozsahu prodejní sítě, počtu automatů, druhů jízdenek i existence záchytných parkovišť P+R. Nejhůře ohodnocen byl Integrovaný dopravní systém Královéhradeckého kraje IREDO, kterému bylo doporučeno zaměřit se na informační zdroje a jejich podobu a zatraktivnit systém pomocí těchto informačních zdrojů. Obecně lze říci, že úspěšné integrované dopravní systémy jsou takové systémy, které dodržují podmínky jednotnosti, srozumitelnosti a přehlednosti. Dalším důležitým faktorem je i vysoká frekventovanost spojů, návaznost spojů, dostupnost zastávek a samozřejmě kvalitní informovanost cestujících.
|
|
Nové trendy v mezinárodní přepravě
Vajdík, Marek ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Krajsa, Patrik (oponent)
Cílem bakalářské práce je podat ucelené informace o nových trendech v mezinárodní přepravě. Práce poukazuje na mezinárodní přepravu zboží a na dopravu celkově jako na základní elementy světového hospodářství. Kromě technologických pokroků v jednotlivých druzích nákladních přeprav je zde část věnována novým trendům ve vývoji právního a institucionálního rámce mezinárodní přepravy. Dalším tématem je rozbor přepravních a skladovacích prostředků s detailním pohledem na kontejnerizaci, která spolu s multimodální přepravou představuje dva nejdůležitější aspekty vývoje mezinárodního obchodu posledních padesáti let. Poslední část této bakalářské práce poukazuje na využití informačních technologií pro maximalizaci hospodárnosti a bezpečnosti dopravního provozu.
|
|
Aktuální otázky silniční přepravy v České republice
Červená, Lenka ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Hrubý, Tomáš (oponent)
Práce nabízí přehled aktuálních otázek a nástin budoucího vývoje a tendencí v silniční přepravě. Dále obsahuje právní rámec zajištění přepravních služeb, hlavní cíle dopravní politiky ČR v návaznosti na cíle dopravní politiky EU, problematiku vlivu dopravy na životní prostředí a přehled služeb konkrétní firmy působící v oboru.
|
|
Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje
Riedl, Zbyněk ; Mervart, Michal (vedoucí práce) ; Bucharová, Karolína (oponent)
Práce se zabývá tématem Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK). V teoretické části je popisována metodologie založení integrovaného dopravního systému (IDS), znaky IDS a jeho další vlastnosti. V praktické části srovnává teorii IDS se skutečností IDSOK, analyzuje způsob a začlenění jednotlivých dopravních složek do IDSOK. Závěrem se praktická část zaměřuje na problematiku propagace IDSOK. Cílem práce bylo zhodnocení integrovanosti jednotlivých složek IDSOK a návrh zlepšení v každé ze sledovaných oblastí.
|
| |
|
Úloha námořní přepravy v mezinárodní logistice
Matějíčková, Petra ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Schwarc, Vítězslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá úlohou a významem námořní přepravy zboží v globálním měřítku. V teoretické části je zmíněna právní úprava námořní přepravy, nejčastěji používané přepravní dokumenty a mezinárodní organizace jako forma spolupráce v této oblasti. Praktická část se zaměřuje na jednotlivé typy lodí, vymezení přepravních tras a porovnávání nejvýznamnějších světových přístavů. Okrajově je vystižena i situace námořní přepravy v České republice.
|
| |