Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Genderové aspekty hry s panenkou
Zborníková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Téma mé práce souvisí s genderovou socializací a s ní přijímanými stereotypy, které vedou k odlišné výchově a odlišným zájmům děvčátek i chlapců. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat postoje dětí předškolního věku k různým typům panenek a samotná volba hraček. Protože hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, je důležité znát postoje a preference dětí k jednomu z nejvíce používaných typů hraček. Dalším cílem mé práce je zjistit, zda jsou nejstarší děti mateřské školy genderově vyhraněné, a jestli se jejich vyhraněnost projeví při hře s panenkami a v rozhovoru. Prověřovala jsem také, zda děti ve výběru panenek upřednostňují fyzický vzhled, či preferují kulturně dané charakteristiky. Podle vývojových teorií lze očekávat, že děti předškolního věku mají vybudovanou základní genderovou identitu, která je jimi dosud vnímána jako částečně změnitelná. K dosažení cílů jsem zvolila individuální řízený rozhovor a polostrukturované pozorování. Z mého výzkumu vyplývá, že děti měly podobnou představu o hračkách, které jsou určeny chlapcům a které dívkám (panenky, auto, stavebnice, Gormiti). Zajímavostí je, že dívky i chlapci považují panenku za hračku pro obě pohlaví, ačkoli chlapci ji přeci jen považují za spíše feminní.
Genderové aspekty hry s panenkou
Zborníková, Dana ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Téma mé práce souvisí s genderovou socializací a s ní přijímanými stereotypy, které vedou k odlišné výchově a odlišným zájmům děvčátek i chlapců. Hlavním cílem výzkumu je zmapovat postoje dětí předškolního věku k různým typům panenek a samotná volba hraček. Protože hra je v předškolním věku klíčovou aktivitou, je důležité znát postoje a preference dětí k jednomu z nejvíce používaných typů hraček. Dalším cílem mé práce je zjistit, zda jsou nejstarší děti mateřské školy genderově vyhraněné, a jestli se jejich vyhraněnost projeví při hře s panenkami a v rozhovoru. Prověřovala jsem také, zda děti ve výběru panenek upřednostňují fyzický vzhled, či preferují kulturně dané charakteristiky. Podle vývojových teorií lze očekávat, že děti předškolního věku mají vybudovanou základní genderovou identitu, která je jimi dosud vnímána jako částečně změnitelná. K dosažení cílů jsem zvolila individuální řízený rozhovor a polostrukturované pozorování. Z mého výzkumu vyplývá, že děti měly podobnou představu o hračkách, které jsou určeny chlapcům a které dívkám (panenky, auto, stavebnice, Gormiti). Zajímavostí je, že dívky i chlapci považují panenku za hračku pro obě pohlaví, ačkoli chlapci ji přeci jen považují za spíše feminní.
První české queer filmy z pohledu queer teorie a recepčních studií
Hezinová, Sandra ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Svatoňová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na queer tematiku v současném českém hraném filmu. Detailně analyzuje dva snímky - Venkovského učitele a Pusinky, jejichž hlavní postavy byly poprvé v historii české kinematografie otevřeně homosexuální. První část prozkoumává filmy v kontextu tradice filmového zpracování homosexuální problematiky a popisuje principy, na nichž pracuje filmová reprezentace gayů a leseb. Hlavní část práce analyzuje Venkovského učitele a Pusinky z ideologického hlediska a snaží se rozkrýt práci heterosexuálního diskurzu. Za využití metodologie queer teorie popisuje, jak jsou ve snímcích organizovány informace o genderové identitě a sexualitě. V následující kapitole práce zkoumá filmy v rámci širšího celku kinematografické instituce a zajímá se na jedné straně o jejich PR strategie a reklamní kampaně, na straně druhé pak o kritické ohlasy v dobovém tisku. Závěrečnou část práce tvoří recepční studie queer publika, která postihuje nejen diváckou zkušenost vybraných snímků, ale i obecnější recepčními módy a čtenářské strategie divácké skupiny.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.