Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pojetí divadla hraného dětmi v mimoškolní činnosti
Bursová, Romana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce se zabývá divadlem hraným dětmi. Cílem je zjistit, zda má dítě vystupovat před publikem a jaký vliv na něho toto vystoupení má. Práce srovnává názory na hraní dětí před publikem a dochází k obecnému pojetí divadla hraného dětmi. Mapuje názory aktérů - dětí, jejich rodičů a dospělých, kteří s dětmi pracují. Součástí této práce je scénář divadelní hry s dětmi 3. třídy.
Dětský divadelní soubor Láz jako významná součást sociokulturního prostředí obce Láz u Příbrami
PETRUŠKOVÁ, Anna
Práce se zabývá působením na vybrané schopnosti a dovednosti skrze metodiku dramatické výchovy. Teoretická část poukazuje na proměnu společnosti a na důležitost komunikace jako základu pro utváření a růst osobnosti. Reakcí je vznik Dětského divadelního souboru a jeho začlenění do socio-kulturního prostředí obce Láz. V praktické části je kvalitativní průřezová studie prostřednictvím interview se členy souboru, ve které je zjišťováno, jak působí činnost účastníků tohoto souboru na jejich vybrané schopnosti a dovednosti a do jaké míry je v této souvislosti metodika práce zájmové činnosti efektivní. Na základě zjištěných výpovědí lze hovořit o významu souboru pro sociokulturní prostředí obce. Význam je shrnut v závěru práce.
Dramatizace větších epických celků určené dětskému herci
Hrnečková, Anna ; Pšenička, Martin (vedoucí práce) ; Kočí, Julie (oponent)
Diplomová práce analyzuje dramatizace větších epických celků, které se objevily na českých celostátních (popř. krajských) přehlídkách dětského divadla po roce 1989. Po charakterizaci úlohy dramatického textu v divadle hraném dětmi se práce pokouší stanovit hodnotící kritéria pro dramatizace zkoumané oblasti. S ohledem na cíle umělecké i pedagogické porovnává práce kompoziční, jazyková i tematická východiska vybraných textů. V centru pozornosti stojí zejména takové adaptační prostředky, které získávají zvláštní význam právě ve spojení s dětským hercem - způsoby vytváření dospělých postav, zobrazení vnitřního světa dětského hrdiny apod. Analýza textů má zejména za úkol zodpovědět otázku, jak daleko dokázali autoři dojít v úzkých hranicích, které dramatickému textu přináší zaměření na dětského herce do patnácti let.
Pojetí divadla hraného dětmi v mimoškolní činnosti
Bursová, Romana ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Bakalářská práce se zabývá divadlem hraným dětmi. Cílem je zjistit, zda má dítě vystupovat před publikem a jaký vliv na něho toto vystoupení má. Práce srovnává názory na hraní dětí před publikem a dochází k obecnému pojetí divadla hraného dětmi. Mapuje názory aktérů - dětí, jejich rodičů a dospělých, kteří s dětmi pracují. Součástí této práce je scénář divadelní hry s dětmi 3. třídy.
Použití reprodukované hudby v divadle hraném dětmi
Borská, Štěpánka Gabriella ; KOLAFA, Tomáš (vedoucí práce) ; SOBKOVÁ, Ivana (oponent)
Diplomová práce se zabývá úlohou reprodukovaného zvuku v divadle hraném dětmi. V úvodu popisuje zvukovou složku divadelního díla a její tři základní části - mluvené slovo, hudbu a ruchy. Dále se zaměřuje na dramaturgií hudby, zkoumá principy výběru zvukových stop a jejich funkce, které plní v rámci inscenace. V další kapitole se zabývá vztahem hudby a potřeb dětí v různých fázích jejich vývoje a významem hudby v inscenaci pro dětského herce. V závěru teoretické části se zamýšlí nad praktickými otázkami úpravy zvukových stop, akustickým hlediskem diváka a autorskými právy na scénickou hudbu. Ve druhé části se ve vybraných inscenacích zaměřuje na významy a funkční vazby zvuku vzhledem k místu použití i inscenaci jako celku.
Poetika pohádek Jana Wericha v divadle hraném dětmi
Pavlíčková, Andrea ; PROVAZNÍK, Jaroslav (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
V úvodní části diplomové práce se autorka zabývá zejména problematikou autorské pohádky, poté se zaměřuje na pohádkovou tvorbu Jana Wericha. Z jeho knihy Fimfárum vybírá tři pohádky. Následně provádí rozbor pohádek na základě komparace s jejich původními protějšky, které byly Janu Werichovi inspirací. Z něj vyvozuje principy pohádkové tvorby uvedeného autora, její poetiku. Ve třetí části práce se věnuje rozboru dramatizací uvedených pohádek, které byly inscenovány dětskými divadelními soubory. Autorka zde sleduje, do jaké míry se dramatizátorům podařilo přenést poetiku pohádek Jana Wericha do divadelních inscenací a jakým způsobem to činí.
Význam scénografie v divadle hraném dětmi
Čmelíková, Barbora ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; MARUŠÁK, Radek (oponent)
Tato diplomová práce je teoretickou úvahou nad scénografií v divadle hraném dětmi opírající se o příklady z praxe. Potvrzuje, že scénografie je úzce provázána s dramaturgickou i režijní složkou celého tvůrčího procesu a je plnohodnotnou částí přípravy konkrétní inscenace. Analyzuje divadelní prostor, vzájemné vazby mezi jevištěm a hledištěm, různá prostředí, jednotlivé scénografické prvky a vnější činitele, kteří tvorbu scénografie v divadle hraném dětmi ovlivňují. Práce dokládá, že z těchto činitelů nejvíce určující jsou specifika dané skupiny a osobnost vedoucího. Dále práce zkoumá, jak technické a materiální podmínky ovlivňují tvorbu scénografie inscenace. Dochází k závěru, že omezené podmínky sice kladou do cesty divadelnímu projektu a scénografii zvláště jisté překážky, ale ty jsou pouze výzvou k hledání kreativního řešení.
Divadlo hrané dětmi součástí dramatické výchovy
BEČKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá potvrzením toho, že divadlo hrané dětmi je součástí dramatické výchovy.Teoretická část se věnuje charakterizaci dramatické výchovy, metod, cílů dramatické výchovy, divadla, divadla hraného dětmi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.