Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sdílená paměť jako dramaturgické východisko
Klimešová, Anna ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá, jakým způsobem může být sdílená paměť inspirací pro autorské divadlo. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část práce nazvaná Sdílená paměť jako dramaturgické východisko zkoumá oblasti vztahu paměti a autorského divadla. Ve druhé části práce se věnuji analýze a reflexi zkoušení bakalářské inscenace Barunka is leaving.
Prvek nahodilosti ovlivňující kompozici během procesu zkoušení
Vášová, Viktorie ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; KROBOT, Miroslav (oponent)
Práce se zabývá prvkem náhody ve zkoušecím procesu a tím, jak lze nepředvídatelné impulsy přicházející v průběhu zkoušení zapojovat do připraveného rámce konceptu inscenace. Cílem je zreflektovat dosavadní režijní praxi z průběhu bakalářského studia a zaměřit se na analýzu jednotlivých procesů zkoušení, zejména zkoušení bakalářské inscenace ADA. Všímat si budu především typu materiálu, se kterým se do zkoušecího procesu vstupuje, a na základě toho porovnávat, jak je tím proces ovlivněn a kolik ponechá prostoru pro nepředvídatelné impulsy, které proměňují výsledný tvar.
Tři jeskyně
Hnilička, Jan ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; SCHWARZOVÁ, Kateřina (oponent)
Pro svoji práci jsem si vybral proces tvorby inscenace na základě knihy Pera Olova Enquista Tři jeskyně ve Studiu Divadla Dagmar v Karlových Varech. Vnímal jsem tento projekt jako možnost stmelit nově vytvořenou skupinu rozdílného věku i zkušeností a poskytnout jí možnosti se skrze divadelní práci rozvíjet. Zároveň bylo mým záměrem vytvořit jednoduchou a sdělnou inscenaci za pomoci prostředků loutkového divadla. Ve své práci popisuji celý proces vzniku inscenace od výchozích podmínek, přes plány a vize, až po samotné zkoušení a reflexi výsledného jevištního tvaru.
Malé / velké loutky
Strýček, Jan ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; NOVÁK, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce je teoretickým shrnutím praktického uměleckého projektu, jenž byl závěrečným výstupem z bakalářského studia předmětu Animace, na katedře alternativního a loutkového divadla Akademie múzických umění v Praze. Jejím cílem je zhodnotit s odstupem proces tvorby projektu, od počátečního teoretického vytýčení, až po závěrečnou realizaci. Současně by měla problematiku jednotlivých bodů tvorby argumentačně podpořit ověřeným teoretickým zázemím a vytvořit tak možný návod a příklad pro všechny, kteří by chtěli v budoucnu vytvořit loutkové představení na podobných principech. V první části se práce zabývá otázkou profilu typického diváka loutkového divadla, snaží se rozbít panující mýtus, že loutky jsou jen pro děti a hledá hranici mezi tím, co lze označit za „loutkové pro děti“ a „loutkové pro dospělé“. V druhé části se práce zabývá problematikou stavby děje příběhu, o němž v průběhu představení rozhoduje divák. Snaží se odhalit všechny rizikové faktory, poukázat na již existující praktické ukázky a pátrá po tom, proč je tento postup v divadelní tvorbě na okraji zájmu. V poslední části se pak zaměřuje na problematiku zkušebního procesu s loutkou a na možnosti, kterými při něm omezuje nebo naopak obohacuje živého herce.
Neslyšitelný pláč
Dudová, Kateřina ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Tato práce detailně popisuje průběh studia na KALD DAMU, oboru režie/dramaturgie v bakalářském stupni. Soustředí se na proces tvorby a inscenování vlastního autorského textu " Neslyšitelný pláč". Předlouhou k vzniklému textu byl příběh dětské vražedkyně, jejíž jméno bylo Mary Bell.
Zimnou cestou
Čonková, Anna ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; KOČVAROVÁ, Markéta (oponent)
Práca sa zaoberá reflexiou skúšobného procesu hry Zimná cesta od Elfriede Jelinek v Mestskom divadle Žilina. V úvode popisuje základné východiskové body - život autorky a samotné dielo. Ďalej sa venuje jednotlivým fázam procesu - od prvých čítacích skúšok, cez prácu v priestore, aranžovanie scénických obrazov, preverovania funkčnosti jednotlivých prvkov a čistenie scén, až po výsledný tvar. Práca sa taktiež zaoberá pojmom performer a rôznymi pohľadmi na tento pojem.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.