Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kultura České republiky v číslech 2008: Vybrané údaje ze statistických šetření
Národní informační a poradenské středisko pro kulturu (NIPOS)
Statistika kultury se zabývá zjišťováním údajů o činnosti kulturních subjektů (např. návštěvnost, kapacita, vzdělávací akce, vydanéné publika, výpůjčky, čtenáři). V předkládané brožuře jsou zveřejněny vybrané údaje za následující obory: divadlo, galerie, muzea a památníky, hvězdárny, planetária a astronomické pozorovatelny, veřejné knihovny, památkové objekty zpřístupněné za vstupné, neperiodické publikace a periodický tisk. Údaje ekonomické povahy jsou k dispozici pouze za subjekty veřejného sektoru, kulturní subjekty v soukromém sektoru je neposkytují.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Divadelní představení jako součást televizního programu
Cieslová, Monika ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tématem této diplomové práce je divadelní představení jakožto součást televizního programu. Hlavním cílem je přiblížení jedinečného a specifického vztahu dvou svébytných médií, jimiž jsou divadlo a televize, dále pak zmapování a následné zanalyzování postavení, jaké divadelní představení, a divadlo obecně, zaujímalo a zaujímá v rámci programové skladby televize. Mezi jeden z předních cílů patří rovněž přezkoumání úlohy divadla v počátcích televizního vysílání a sledování proměn významu, který byl přisuzován uvádění divadelních představení na televizní obrazovce. Televizní vysílání bylo, a stále je, ovlivňováno mnoha faktory - legislativou, společenskými náladami či příchodem komerčních televizí. A stejně jako samo médium televize, bylo těmito faktory ovlivňováno i postavení divadelních představení uvnitř televizního programu. Teoretické vymezení a následně i analytické vyhodnocení, proto pomůže nastínit toto postavení divadelního představení jako součásti televizního programu, dále pak osvětlit převod divadelní inscenace do televizního média či představit různé podoby a formy, v jakých se divadlo a jeho produkty na obrazovce objevovaly a objevují.
Divadelní představení pro děti předškolního věku
Řemínková, Michaela ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Divadelní představení pro děti předškolního věku Diplomová práce 2012 Stěžejním tématem diplomové práce jsou divadelní představení pro děti. Konkrétněji se zaměřuje na mládež předškolního věku. Část teoretická nastiňuje základní divadelní pojmy. Zohledňuje osobnost dítěte předškolního věku, jeho rozvoj a vliv divadla na dětskou psychiku. Praktická část obsahuje výzkumné šetření, které vychází z výpovědí učitelek mateřských škol v porovnání s odpovědi rodičů dětí této věkové skupiny. Snahou je zmapovat názory týkající se důležitosti divadelních představení, jakožto součástí dětského života. Nezbytnou součástí diplomové práce jsou videozáznamy z divadelních představení zaměřující se na dětského diváka jako konzumenta divadelních představení v přítomnosti členů rodiny, či mateřské školy. Cílem je poukázat na využívání divadelních představení, navštěvovaných dětmi předškolního věku, nejen jako součást výchovně vzdělávací činnosti v mateřské škole, ale také výchovné péče v rodině. Klíčová slova: divadlo, divadelní představení, dětský divák předškolního věku, pohádka
Live Cinema a jeho subžánr Filmově-divadelní performance
Walterová, Zuzana ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci zkoumám fenomén Live Cinema, nikoliv však pouze jako žánr nových médií. Pokouším se tento pojem konfrontovat s možným novým užitím na poli filmově-divadelní performance. Cestu ke správnému pochopení smyslu živého kina hledám v prozkoumání jeho předchůdců. První část věnuji historii Live Cinema z pohledu filmu. V druhé se naopak zaobírám prozkoumání dějin tohoto fenoménu z pohledu divadla. Ve třetí, závěrečné části popisuji vlastní praktické zkušenosti s tvorbou filmu na divadle.
Společné znaky filmů integrujicích fenomén divadla do své narativní i stylistické struktury
Merková, Hana ; JAŘAB, David (vedoucí práce) ; Havas, David (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá společnými znaky takových filmů zahraniční i české produkce, které integrují fenomén divadla do své narativní i stylistické struktury. Pro správné upřesnění oblasti zájmu nejprve vymezuje, že se nejedná o audiovizuální záznam divadelního představení, filmovou adaptací dramatického textu ani o vložení divadelního představení nebo jeho části do obsahové složky filmu. V následujících kapitolách samostatně popisuje a analyzuje tři vybrané filmy pracující s divadelností, hledá zdůvodnění použití vzájemné komunikace dvou médií jako autorského postupu a v neposlední řadě shrnuje společné tematické i formální znaky těchto filmů.
Praktické využití teatroterapie při aktivizaci dospělých osob s mentálním postižením
REJŠKOVÁ, Denisa
Cílem bakalářské práce s názvem Praktické využití teatroterapie při aktivizaci dospělých osob s mentálním postižením bylo vytvořit, realizovat a vyhodnotit divadelní představení se zaměřením na aktivizaci dospělých s mentálním postižením.Při volnočasových aktivitách je možné osobám s mentálním postižením poskytnout takové činnosti, které všestranně rozvíjí jejich osobnost, vedou k vlastní aktivitě a činorodosti. Lidé s mentálním postižením jsou však oproti lidem intaktním ve výběru aktivit omezeni. Vzhledem k nabídce volnočasových aktivit pro cílovou skupinu jsem se rozhodla využít teatroterapii, která je pro ně přímo určená, a realizovat tak divadelní představení. Dle odborné literatury lze jejím prostřednictvím dosáhnout pozitivních výsledků v oblastech komunikačních a pohybových dovedností, paměti a sociálních vztahů.Práce se skládá ze tří kapitol. Cílovou skupinu vymezím v první kapitole, ve které nejprve definuji pojem mentální postižení, charakterizuji dospělé osoby se středním či těžkým mentálním postižením a blíže specifikuji jejich omezení v oblasti sociální, psychické a motorické. V druhé kapitole definuji teatroterapii, popíši její vývoj, cíle a metody. Zároveň se o ní v závěru této kapitoly zmíním jako o prostředku aktivizace. Na teoretickou část práce navazuje praktická, třetí kapitola. V této kapitole na základě odborné literatury připravím divadelní představení. To následně zrealizuji a vyhodnotím.Divadelní představení vycházelo ze zásad a principů teatroterapie. Při jeho realizaci bylo využito vlastního scénáře, který byl přizpůsoben cílové skupině. K jeho nazkoušení byly využity klasicky výukové metody a metody dramatické výchovy, konkrétně se použily metody slovní, názorně demonstrační, dovednostně praktické, metoda hra v roli, metody a techniky průpravných her a cvičení, hodnocení a reflexe. Při evaluaci bylo využito objektivní techniky, která se zaměřuje na analýzu činnosti herců, a subjektivní techniky se zaměřením na autoevaluaci a zpětnou vazbu herců.Aktivita probíhala pod Občanským sdružením IN a zúčastnilo se jí celkem deset osob se středním či těžkým mentálním postižením ve věku 25 45 let. Během přípravy divadelního představení docházelo k procesu aktivizace a bylo dosaženo pozitivních výsledků v oblasti komunikačních a pohybových dovedností. Při realizaci divadelního představení herci zažívali nové a neobvyklé situace, setkávali se s novými lidmi, neboť se aktivity účastnili i studenti Jihočeské univerzity, což vedlo k sociální integraci. Bakalářská práce má sloužit jako inspirace pracovníkům v zařízeních poskytujících sociální služby.
Za pět dvanáct
Skružná, Pavlína ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; CIHLÁŘ, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce je prací absolventky oboru herectví a zabývá se osobní zkušeností s fungováním v konkrétní skupině. Je rozdělena na tři části. První část je věnována oboru sociální psychologie a osvětluje, jak je skupina a její fungování vnímáno v rámci tohoto oboru. V druhé části autorka aplikuje tato fakta na konkrétní skupinu, a to na své spolužáky oboru herectví na Katedře alternativního a loutkového divadla. Poslední, třetí část je věnována psychologickému dotazníku jednotlivých členů skupiny a lidí z nejbližšího okolí skupiny. Tato práce s názvem Za pět dvanáct nemá vědecké ambice, je spíše vhledem do jedné konkrétní skupiny herců a osobní reflexí autorky.
Scénografie a její dramaturgické aspekty
Vydarená, Tereza ; ŠPLÍCHALOVÁ, Kateřina (vedoucí práce) ; TÄUBELOVÁ, Kristýna (oponent)
SCÉNOGRAFIE A JEJÍ DRAMATURGICKÉ ASPEKTY rozebírá principy autorského výtvarného vyjádření na základě dramaturgického myšlení. To se vedle vizuálního komponentu stává jedním z prvotních konstitučních prvků v procesu tvorby autorského výtvarného představení. Jde o průběh vzniku jevištního tvaru, kdy se obraz stává "vypravěčem děje" a instalace "mezníkem mezi obrazem a divadelním představením." Praktická část se zabývá výtvarným autorským představením 4 měsíce Osla a představením Bar ve Folies, které vychází z divadelní práce s lidmi s mentálním postižením. Zde uvedu možnosti dramaturgického myšlení v praxi, a to opět v průběhu zrodu autorského výtvarného představení.
Divadelní představení jako součást cizojazyčné výuky
MASOPUSTOVÁ, Jana
Diplomová práce je věnována využití dramatické výchovy ve výuce anglického jazyka na druhém stupni ZŠ. Teoretická část se věnuje propojení výuky anglického jazyka a dramatické výchovy, dále představuje konkrétní metody a techniky, které je možné v hodinách anglického jazyka využít, a v závěru popisuje základní principy nácviku divadelního představení ve školách. Praktická část je zastoupena vlastním návrhem původní divadelní hry v anglickém jazyce pro žáky druhého stupně ZŠ a následnou reflexí nácviku představení podle tohoto scénáře, který byl prováděn se skupinou žáků druhého stupně ZŠ Kubatova v Českých Budějovicích.
Divadlo jako médium
Žantovská, Irena ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Huk, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývala problematikou divadla jako média komunikace asoučasným postavením divadelní komunikace v kontextu ostatních médií. Práce se zaměřila především na specifičnost divadelního představení jako zvláštního komunikačního aktu mezi jevištěm a hledištěm Práce byla rozdělena do teoretické a výzkumné části. Teoretické kapitoly se podrobně zabývaly charakteristikou divadla jako komunikačního média a divadelní komunikace jako specifické sociální interakce, specifickými rysy divadelní komunikace problematikou publika se zdůrazňováním parametru diváka jako antropologické kvality a mapováním společenských determinantů současné divadelní práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.