Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Apologie mistra úniků
Zupanc Lotker, Sodja ; HAVELKA, Jiří (vedoucí práce) ; JIŘIČKA, Lukáš (oponent)
ZUPANC LOTKER, Sodja. Apologie mistra úniků: Proměny metod současného divadla směřující k prostorové dramaturgii. Diplomová práce, Divadelní fakulta Akademie múzických umění v Praze, Praha 2017, 226 stránek. Divadelní praxe prošla od poloviny minulého století radikálními změnami: 1) vyprávění se decentralizovalo a fragmentovalo, 2) představení vznikají v nedivadelních prostorech, 3) v představeních se využívají autentické materiály, a 4) probíhá snaha mentálně či fyzicky zaktivovat a zapojit diváka do akce. Hlavním předmětem mé práce je inscenace Apologie mistra úniků (Apology of the Escapologist) maďarského divadelního souboru Krétakör z roku 2009, jež poslouží jako příklad metod, jež využívá prostorová dramaturgie. Představení Apologie mistra úniků provedlo diváky osmi různými prostory, jež měly původně různé funkce (ulice, garáže, industriální prostor, nemocnice, domov důchodců, bazén, kanceláře, náměstí), ale žádné z nich nebylo zamýšleno pro divadelní produkci. Celá akce proběhla v několika vlnách během osmi týdnů od 8. března do 1. května, 2009 v městské části 9 v Budapešti. Představení mělo pět částí, z nichž každá obsahovala části další. Proběhlo na osmi různých místech během osmi týdnů a každá část byla divákům předvedena na jiném místě a v jiný den. Představení bylo koncipováno tak, aby divákům poskytlo různé specifické zážitky. Diváci si z uvedených fragmentů museli sami složit příběh a zároveň byli nuceni fyzicky následovat příběh-akci. Představení věnovali nejen svoji pozornost a energii, ale také čas, který přesahoval jeden večer obvyklého představení. Diváci měli možnost vstupovat do prostoru inscenace. V této práci popisuji současné divadlo jako sdílený prostor, do kterého vstupují diváci. Současná dramaturgie se díky prostorové dramaturgii stává „demokratickým“ systémem bez striktní hierarchie a centra a vytváří možnost nových vztahů mezi divadelními elementy, kde jsou diváci dalším důležitým dramaturgickým prvkem inscenace. Prostorová dramaturgie dále používá autentický materiál (prostor, komunity, diváky) a utváří nové vztahy mezi realitou a fikcí. Inscenace Apologie mistra úniků má silný politický aspekt motivovaný současnou politikou v Maďarsku, a proto se budu věnovat jak politické situaci v Maďarsku, tak i politickým aspektům prostorové dramaturgie. Budu popisovat vytváření pozic a vytváření vztahů vztahování jako hlavní strategie prostorové dramaturgie, které mají silný politický nádech.
Martin McDonagh: "Pan polštář" - komplexní scénografické řešení
Kuchařová, Mariana ; TEMPÍR, Nikola (vedoucí práce) ; GLOGR, Karel (oponent)
V druhé polovině dvacátého století se začíná objevovat názor, že moderní doba je překonaná a začíná se formovat doba postmoderní. Tato myšlenka se postupně rozšířila i do architektury, literatury, filmu a výtvarného umění. Při bližší zkoumání jednotlivých uměleckých kategorií můžeme objevit opakující se principy. Diplomová práce pojednává o hledání a pojmenování některých z těchto postmoderních principů, a zkoumá jejich potencionální využití ve scénografii.
Divadlo vs. Adolescent
Kranich, Dan ; BEČKA, Marek (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
V diplomové práci Divadlo vs. Adolescent se zabývám problematikou vytváření inscenace pro adolescenty. Toto téma rozebírám v souvislosti se dvěma inscenacemi: Goon: Krvavá pomsta a Jsou místa oblíbená tmou, kde nikdy a nic na ostrovech se skrývá odlehlých. Podrobně popisuji realizaci těchto projektů. Tvůrčí práci ve školním prostředí porovnávám s inscenováním v profesionálním divadle. V práci se také zabývám vztahem současných adolescentů k divadlu a zároveň vztahem divadel k adolescentům. Své teze a myšlenky opírám o praktické zkušenosti nabyté uváděním těchto dvou inscenací.
Herectví v alternativním divadle
Dvořáková, Kateřina ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; HAVELKA, Jiří (oponent)
Tato práce popisuje specifika herecké tvorby v inscenacích režisérky Kláry Hutečkové. Její autorka nejprve ukazuje, jakým způsobem se spolupráce během studií na DAMU vyvíjela, přičemž si všímá, že už v počátcích se často vymyká tradičnímu pojetí herectví jako tvorby postavy. Spolupráce vyvrcholila v roce 2016 vytvořením absolventské inscenace K majáku, do strany 73, ve které se uplatňují poznatky z dřívější práce. Stěžejní je tedy analýza této inscenace, která zkoumá způsob herecké práce a vede k definování hereckého projevu třemi typy: postava, mezi postavou a prostředníkem, prostředník. V závěru práce jsou tyto tři typy aplikovány na konkrétní příklady hereckého projevu v inscenaci.
Sdílená paměť jako dramaturgické východisko
Klimešová, Anna ; NOVÁK, Vladimír (vedoucí práce) ; KLÍMA, Miloslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá, jakým způsobem může být sdílená paměť inspirací pro autorské divadlo. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. První část práce nazvaná Sdílená paměť jako dramaturgické východisko zkoumá oblasti vztahu paměti a autorského divadla. Ve druhé části práce se věnuji analýze a reflexi zkoušení bakalářské inscenace Barunka is leaving.
Hercovo Bytí
Krupa, Martin ; MÁLKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem samotného a rozvíjejícího se Hercova bytí. Hereckého subjektivního pohledu na sedm let strávených na dvou uměleckých školách a pobytu v programu Erasmus+. Autor se v této práci usiluje o vývoj, poznání a stagnaci svého hereckého života stráveného v různých školských podmínkách a divadelních prostředích. Od prvního studia na Janáčkově konzervatoři, pokračující DAMU, ale i zahraničního pobytu v Londýně Rose Bruford College a následného návratu na DAMU. Dále se zabývá dvěma autorskými projekty a to kolektivnímu přestavení Barunka is Leaving a druhému sólovému přestavení Bordeline-Syndrom. Téma Hercovo bytí je čistě subjektivní, sebepoznávací. Vytváří pohled na to, jak umělecký život dokáže při studiu herectví změnit mentalitu, názor, vývoj a postoj mladého člověka a začínajícího herce.
Zvukový materiál a jeho význam pro vývoj inscenací během mého studia na KALD
Jacques, Sebastian ; ŠRÁMEK, Vratislav (vedoucí práce) ; ADÁMEK, Jiří (oponent)
Bakalářská práce Zvukový materiál a jeho význam pro vývoj inscenací během mého studia na KALD pojednává o třech představeních, ve kterých jsem během svého studia účinkoval a podílel se na vzniku zvukového materiálu. V první části práce reflektuji tuto zkušenost a v druhé části práce se snažím s pomocí odborné literatury porovnat své zkušenosti a definovat svou budoucí práci v rámci studia.
Tři jeskyně
Hnilička, Jan ; VOSTÁREK, Karel (vedoucí práce) ; SCHWARZOVÁ, Kateřina (oponent)
Pro svoji práci jsem si vybral proces tvorby inscenace na základě knihy Pera Olova Enquista Tři jeskyně ve Studiu Divadla Dagmar v Karlových Varech. Vnímal jsem tento projekt jako možnost stmelit nově vytvořenou skupinu rozdílného věku i zkušeností a poskytnout jí možnosti se skrze divadelní práci rozvíjet. Zároveň bylo mým záměrem vytvořit jednoduchou a sdělnou inscenaci za pomoci prostředků loutkového divadla. Ve své práci popisuji celý proces vzniku inscenace od výchozích podmínek, přes plány a vize, až po samotné zkoušení a reflexi výsledného jevištního tvaru.
Kvalita divadla pro děti
Urbanová, Kateřina ; RICHTER, Luděk (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Tato práce pojednává o divadle pro děti, konkrétně se zaměřuje na určení a poznání kvality divadelní inscenace pro předškolní dítě, vzhledem k naplnění jeho potřeb. Hlavním cílem práce je sestavit žebříček kritérií pro hodnocení divadelní inscenace pro děti a skrze něj ukázat, v čem ho vybrané inscenace naplňují, nenaplňují, nebo překračují, a za pomoci žebříčku kritérií pak nalézt to, co je, nebo by mělo být kvalitní divadlo pro děti, a co z toho pak vyplývá pro praxi v mateřské škole. V teoretické části se práce zabývá psychickými potřebami dítěte, zvláště pak takovými, které mohou být naplněny skrze divadlo. Sleduje také specifika předškolního dítěte, jakožto divadelního diváka. Dále jsou zde vymezeny pojmy týkající se divadla pro děti, jeho specifika, funkce a předpoklady, které by mělo divadlo naplnit. Podrobněji se pak zabývá stavbou divadelní inscenace, určené dětem. V praktické části je pak popsán žebříček kritérií hodnocení divadelní inscenace pro děti. Dále je popsána a zreflektována případová studie zahrnující pozorování dětí během divadelních představení, která jsou pak na základě žebříčku kritérií vyhodnocena. Prostřednictvím případové studie je pak zaznamenáno, popsáno a zhodnoceno pět divadelních inscenací, které byly odehrány v jedné konkrétní mateřské škole. Tři inscenace z celkového počtu pěti inscenací, byly vyhodnoceny jako vhodné a svou kvalitou přínosné pro naplnění psychických potřeb dítěte předškolního věku.
Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntéza
Štrom, Jakub ; CÍSAŘ, Jan (vedoucí práce) ; NEZNAL, Vít (oponent)
V bakalářské práci Handa Gote Research & Development: Nová divadelní syntéza se zabývám způsobem, jakým divadelní skupina Handa Gote Research & Development pracuje s vybranými divadelními složkami, na základě čehož může vznikat divadelní syntéza nového druhu. V práci se zabývám auditivní, vizuální a textovou složkou díla Handa Gote. V samostatných kapitolách pak jednotlivé složky popisuji. Celý popis se zakládá na důkladné analýze viděných představení a záznamů. Této práci předchází krátký úvod, shrnující dějiny vnímání divadelní syntézy od idey Gesamtkunstwerku, přes významné české teatrology a estetiky Otakara Hostinského, Otakara Zicha a Jana Mukařovského, až po současnou teorii postdramatického divadla. V závěru práce pak shrnuji poznatky, k nimž jsem zkoumáním jednotlivých složek došel a pokouším se stanovit, v čem by nová divadelní syntéza v díle Handa Gote mohla spočívat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.