Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezdrátové komunikace pro domácí automatizaci
Prokop, Michal ; Gutman, Jiří (oponent) ; Hynčica, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením bezdrátové komunikační sítě technologií IQRF, která je určena pro domácí automatizaci. Pro její vytvoření se používá DPA custom handler, díky němuž lze síť vytvořit bez programování. Pro její realizaci je použit model ovládání žárovky a to pomocí koordinátora nebo tlačítkem na uzlu. Následně se pro tuto synchronní síť proměřuje její latence a spotřeba energie při různých možnostech synchronního provedení komunikace i asynchronním provedením.
Podnětná výuka procent ve dvou třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky
Pechmanová, Kateřina ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Obsahem práce je popis podnětné výuky tématu procenta na základní škole, tedy výuka, která do hlavní role staví nikoliv učitele, ale žáka. V rámci práce byly na základě studia odborné literatury popsány principy podnětné výuky a poznávacího procesu z hlediska teorie generických modelů. V souladu s těmito principy bylo analyzováno několik učebnic, v nichž je probírán tematický celek procent, a následně byla sestavena experimentální výuka vycházející z principů podnětné výuky. Experimentální výuka byla realizována ve dvou třídách 7. ročníku s odlišnou zkušeností s výukou matematiky v 6. ročníku. Hlavním cílem práce bylo připravit, realizovat, popsat a zhodnotit výuku procent postavenou na základě aktivity žáků a jejich samostatného objevování. Výuka byla popisována a hodnocena na základě audiozáznamů hodin, poznámek z hodin, záznamů řešení žáků, pohospitačních rozhovorů, poznámek a rozhovorů s asistentkou učitele, pre- testu a post-testu. Hodiny byly analyzovány především z hlediska zapojení žáků do výuky, objevů žáků a osvojení znalostí včetně jejich ukotvení v poznatkové struktuře. V obou třídách se části žáků podařilo objevit generický model, přičemž k němu žáci dospěli různým tempem. V některých případech bylo nutné větší směrování, někteří žáci byli v tomto ohledu samostatnější. Aktivnější během...
Podnětná výuka obsahu trojúhelníku a rovnoběžníku ve dvou třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky
Sovič, Pavel ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Tůmová, Veronika (oponent)
Práce se zabývá konstruktivistickými přístupy k výuce matematiky na základní škole, tedy takovými přístupy, které do centra výuky staví žáka. Na základě studia literatury, analýzy učebnic a zejména v souladu s teorií generických modelů jako teorie popisující způsob budování žákovských poznatků byla připravena výuka pojmu obsah trojúhelníku a rovnoběžníku. Experimentální výuka byla realizována ve dvou 7. třídách s odlišnou zkušeností s výukou matematiky na 1. stupni. Jedna třída byla vyučována podle silně instruktivní řady učebnic, zatímco druhá třída podle učebnice, která je v souladu s principy konstruktivismu zacílena na žáka a umožňuje individualizaci výuky. Hlavním cílem práce bylo popsat experimentální výuku v obou třídách a zhodnotit ji ze dvou hledisek. V první řadě kvalitativně na základě analýzy videozáznamů výuky, řešení žáků, terénních poznámek, záznamů obrazovky na interaktivní tabuli, ale také z pohospitačních rozborů hodin přítomných učitelek. V druhém případě kvantitativně na základě pre- a post-testů. Kvalitativní analýza je zaměřená hlavně na klíčové objevy a situace během výuky a hodnocení zapojení žáků do výuky. V konstruktivisticky vedené třídě se objevil náznak generického modelu již v první hodině a ve čtvrté hodině ho většina žáků byla schopna sama formulovat. Naopak ve druhé...
Bezdrátové komunikace pro domácí automatizaci
Prokop, Michal ; Gutman, Jiří (oponent) ; Hynčica, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvořením bezdrátové komunikační sítě technologií IQRF, která je určena pro domácí automatizaci. Pro její vytvoření se používá DPA custom handler, díky němuž lze síť vytvořit bez programování. Pro její realizaci je použit model ovládání žárovky a to pomocí koordinátora nebo tlačítkem na uzlu. Následně se pro tuto synchronní síť proměřuje její latence a spotřeba energie při různých možnostech synchronního provedení komunikace i asynchronním provedením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.