Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Difuze inovací v organizaci
Liebová, Veronika ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Sieber, Martina (oponent)
Tato práce se zabývá faktory, které mají vliv na difuzi (šíření) inovací v organizaci. Teoretická část popisuje základní oblasti z teorie difuze inovací se zaměřením na difuzi inovací v organizaci. Pro lepší pochopení podstaty organizace a jejích charakteristik, využívá teoretická část i informací z organizační teorie. Obsahem praktické části práce je systematická přehledová studie zaměřená na identifikaci a popis organizačních faktorů, které mají vliv na adopci inovací v organizaci. Analýza výsledků odborných článků identifikovala šest faktorů - pět organizačních faktorů a vliv externího prostředí. Mezi pět organizačních faktorů patří: organizační komunikace, připravenost organizačního systému, kultura organizace, jedinci v organizačním systému a organizační struktura. Systematický přehled blíže popisuje vlivy všech šesti identifikovaných faktorů. Na základě výsledků přehledu závěr práce identifikuje tři možné směry, kterými by se mohl ubírat budoucí výzkum šíření inovací v organizaci. Klíčová slova: difuze inovací, organizace, inovace, charakteristiky organizace, organizační faktory
Difuze inovací v organizaci
Liebová, Veronika ; Lupač, Petr (vedoucí práce) ; Sieber, Martina (oponent)
Tato práce se zabývá faktory, které mají vliv na difuzi (šíření) inovací v organizaci. Teoretická část popisuje základní oblasti z teorie difuze inovací se zaměřením na difuzi inovací v organizaci. Pro lepší pochopení podstaty organizace a jejích charakteristik, využívá teoretická část i informací z organizační teorie. Obsahem praktické části práce je systematická přehledová studie zaměřená na identifikaci a popis organizačních faktorů, které mají vliv na adopci inovací v organizaci. Analýza výsledků odborných článků identifikovala šest faktorů - pět organizačních faktorů a vliv externího prostředí. Mezi pět organizačních faktorů patří: organizační komunikace, připravenost organizačního systému, kultura organizace, jedinci v organizačním systému a organizační struktura. Systematický přehled blíže popisuje vlivy všech šesti identifikovaných faktorů. Na základě výsledků přehledu závěr práce identifikuje tři možné směry, kterými by se mohl ubírat budoucí výzkum šíření inovací v organizaci. Klíčová slova: difuze inovací, organizace, inovace, charakteristiky organizace, organizační faktory
Šíření inovací v medicínském prostředí: Meta - analýza případových studií
Řepíková, Anna ; Jeřábek, Hynek (vedoucí práce) ; Hendl, Jan (oponent)
Diplomová práce s názvem "Šíření inovací v medicínském prostředí: Meta-analýza případových studií" se zabývá současnou podobou empirického difuzního výzkumu na poli sociologie veřejného zdraví a medicínské sociologie. Pomocí meta-analýzy 23 případových studií zaměřené na zvolené aspekty zkoumání uvnitř tématu šíření inovací, design celé studie a jednotlivé metodologické postupy byl zjištěn široký tematický záběr studií a jejich značná metodologická různorodost svědčící o množství možností, které tento druh výzkumu poskytuje. Meta-analytické výsledky a typologizované studie pak byly srovnány se starší studií difuze inovací. Zde se projevilo zejména pragmatické zaměření novějších studií na konkrétní aspekt celého procesu a praktickou úlohu, již je třeba řešit v daném medicínském oboru - tvorba sociologických mikroteorií tak ustupuje do pozadí. Komunikační procesy na úrovni mezilidské komunikace, jež jsou dle definice šíření inovací stěžejní pro difuzní mechanismus, jako hlavní předmět zkoumání téměř vymizely, a studie tak obvykle chápou komunikaci jako veškeré okolnosti a faktory šíření ovlivňující. Zjištění této práce a revize studií z tematického a metodologického pohledu tak v tomto směru kontrastují jak s předpokladem podobných témat a přístupu uvnitř jediného podoboru komunikačního výzkumu...
Identifikace inovačních lídrů mezi uživateli moderních technologií
Filová, Jana ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent) ; Tomek, Gustav (oponent)
Metody používané v současnosti v marketingovém výzkumu inovací se zaměřují na pozdější fáze inovačního procesu a jsou zpravidla metodologicky složité, což omezuje možnosti jejich praktického využití. Předložená disertační práce se zaměřuje na vytvoření jednoduché škály sebeurčení použitelné v prvotních i pozdějších fázích inovačního procesu. Tato škála je vysoce modulární a vhodná pro široké spektrum výzkumů. Hlavní baterie otázek byla inspirována Rogersovou kategorizací přijímatelů inovací. Otázky určují (1) obecné charakteristiky přijímatelů inovací a (2) jejich vztah ke konkrétní inovaci. Škála byla testována v průběhu robustního longitudinálního výzkumného šetření, tematicky zaměřeného na uživatele moderních technologií. Od dubna 2013 do ledna 2015 se výzkumu zúčastnilo celkem 4 000 uživatelů internetu v České republice. Výsledkem je nová škála sebeurčení vhodná pro měření inovativnosti spotřebitelů, kterou lze aplikovat pro prototypování, strategické rozhodování a efektivní komunikaci inovací spotřebitelům.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.