Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza fotovoltaických článků pomocí fotoluminiscence
Baura, Tomáš ; Bača, Petr (oponent) ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou solárních článků pomocí metody fotoluminiscence. Metoda fotoluminiscence je založena na principu vybuzení luminiscenčního záření v materiálu solárního článku pomocí vnějšího budícího světelného zdroje. Touto metodou lze detekovat různé typy poruch v materiálu. Hlavním cílem práce je návrh a realizace měřicího pracoviště defektů solárních článků, které je založeno na této metodě. Pro vybuzení luminiscence se využívá LED pole. Pro detekci luminiscence se využívá CCD kamera s optickým IR filtrem. Pro odfiltrování budícího záření se využívá kotoučová clona s optickou závorou. Nejdříve jsou měřením ověřovány a charakterizovány parametry a možnosti realizovaného pracoviště jako je např. dosažitelná rychlost otáčení clony a odezva optické závory. V závěru je na měřicím pracovišti testována detekce luminiscenčního záření solárních článků. Naměřené snímky jsou pak porovnány s metodou elektroluminiscence.
Softwarové ovládací prostředí pro měřicí metodu LBIC
Kučera, Filip ; Veselý, Aleš (oponent) ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na jednu z diagnostických metod fotovoltaických článků metodu LBIC (Light Beam Induced Current) a na měřící pracoviště pro tuto metodu, které je provozované na Ústavu elektrotechnologie VUT v Brně. V této práci je popsáno, na jakém principu fotovoltaické články pracují, z jakých materiálů je možné tyto články vyrobit a s jakými problémy se setkáváme při jejích výrobě. Dále jsou zde popsány metody, které je možné použít pro detekci poruch ve fotovoltaickém článku. Hlavní část práce se věnuje novému návrhu pracoviště pro měřicí metodu LBIC a vývoji softwaru pro tuto metodu. Je zde navrhnutá nová metoda měření, která je zde také implementována pomocí vývojového prostředí C++ Borland. Nově vytvořený software pro tuto metodu umožňuje jednodušší obsluhu a efektivnější měření.
Možnosti diagnostiky dyslexie u dětí
Matějovská, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Výzkumná studie je zaměřena na vytvoření nových vhodných nástrojů pro diagnostiku dyslexie pro populaci žáků na druhém stupni základních škol a zpracování jejich pilotní standardizace. Inspirací byly stávající testy pro různé věkové skupiny a metody používané v zahraničí. Do testové baterie byly zařazeny čtyři nově vytvořené testy (test zrakového vnímání, fonologické manipulace, sluchové analýzy a rychlého jmenování) a dva již stávající, které jsou součástí validizační studie (test sluchové diferenciace z Novákovy Diagnostiky specifických poruch učení a subtest Hledání symbolů z Wechslerovy inteligenční škály pro děti). Do výzkumného souboru bylo zařazeno 155 žáků druhého stupně základních škol, 61 dyslektiků a 94 intaktních jedinců. Výsledky ve všech použitých testech se mezi intaktní skupinou a dyslektickou skupinou signifikantně lišily. Mezi skupinami nejlépe diferencoval test fonologické manipulace. Součástí práce jsou korelace mezi jednotlivými testy a vytvořené normy pro obě skupiny. Prezentovaný predikční model byl schopný správně určit 77,4 % "případů" ve vztahu ke kritériu dyslektici - intaktní skupina.
Možnosti diagnostiky dyslexie u dětí
Matějovská, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Výzkumná studie je zaměřena na vytvoření nových vhodných nástrojů pro diagnostiku dyslexie pro populaci žáků na druhém stupni základních škol a zpracování jejich pilotní standardizace. Inspirací byly stávající testy pro různé věkové skupiny a metody používané v zahraničí. Do testové baterie byly zařazeny čtyři nově vytvořené testy (test zrakového vnímání, fonologické manipulace, sluchové analýzy a rychlého jmenování) a dva již stávající, které jsou součástí validizační studie (test sluchové diferenciace z Novákovy Diagnostiky specifických poruch učení a subtest Hledání symbolů z Wechslerovy inteligenční škály pro děti). Do výzkumného souboru bylo zařazeno 155 žáků druhého stupně základních škol, 61 dyslektiků a 94 intaktních jedinců. Výsledky ve všech použitých testech se mezi intaktní skupinou a dyslektickou skupinou signifikantně lišily. Mezi skupinami nejlépe diferencoval test fonologické manipulace. Součástí práce jsou korelace mezi jednotlivými testy a vytvořené normy pro obě skupiny. Prezentovaný predikční model byl schopný správně určit 77,4 % "případů" ve vztahu ke kritériu dyslektici - intaktní skupina.
Analýza fotovoltaických článků pomocí fotoluminiscence
Baura, Tomáš ; Bača, Petr (oponent) ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou solárních článků pomocí metody fotoluminiscence. Metoda fotoluminiscence je založena na principu vybuzení luminiscenčního záření v materiálu solárního článku pomocí vnějšího budícího světelného zdroje. Touto metodou lze detekovat různé typy poruch v materiálu. Hlavním cílem práce je návrh a realizace měřicího pracoviště defektů solárních článků, které je založeno na této metodě. Pro vybuzení luminiscence se využívá LED pole. Pro detekci luminiscence se využívá CCD kamera s optickým IR filtrem. Pro odfiltrování budícího záření se využívá kotoučová clona s optickou závorou. Nejdříve jsou měřením ověřovány a charakterizovány parametry a možnosti realizovaného pracoviště jako je např. dosažitelná rychlost otáčení clony a odezva optické závory. V závěru je na měřicím pracovišti testována detekce luminiscenčního záření solárních článků. Naměřené snímky jsou pak porovnány s metodou elektroluminiscence.
Softwarové ovládací prostředí pro měřicí metodu LBIC
Kučera, Filip ; Veselý, Aleš (oponent) ; Vaněk, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na jednu z diagnostických metod fotovoltaických článků metodu LBIC (Light Beam Induced Current) a na měřící pracoviště pro tuto metodu, které je provozované na Ústavu elektrotechnologie VUT v Brně. V této práci je popsáno, na jakém principu fotovoltaické články pracují, z jakých materiálů je možné tyto články vyrobit a s jakými problémy se setkáváme při jejích výrobě. Dále jsou zde popsány metody, které je možné použít pro detekci poruch ve fotovoltaickém článku. Hlavní část práce se věnuje novému návrhu pracoviště pro měřicí metodu LBIC a vývoji softwaru pro tuto metodu. Je zde navrhnutá nová metoda měření, která je zde také implementována pomocí vývojového prostředí C++ Borland. Nově vytvořený software pro tuto metodu umožňuje jednodušší obsluhu a efektivnější měření.
Úloha zobrazovacích metod při diagnostice příčin hydronefrozy
VOSMÍKOVÁ, Anna
Bakalářskou práci ?Úloha zobrazovacích metod při diagnostice příčin hydronefrozy? jsem si zvolila z důvodu vyšetřovatelnosti hydronefrozy mnoha diagnostickými, ale i laboratorními metodami. Hydronefroza je diskutovatelné téma mezi zdravotníky o tom, jak vyšetřovat a která z metod je nejefektivnější, což je cílem mé práce. Cílem mé práce je porovnat nejefektivnější a nejvýtěžnější metody při zobrazování vývodného systému močového a předložit návrh vhodného postupu při zobrazení vývodných cest močových. Hypotézou je, že vylučovací urografie, dosud základní radiologická metoda v diagnostice hydronefrozy, je úspěšně nahrazována komplexem moderních zobrazovacích metod. Kvantitativní výzkum jsem prováděla ve dvou pražských akreditovaných nemocnicích, kde jsem se v každé zaměřila na skupinu 30ti nemocných s hydronefrozou i sekundárního původu. Porovnávala jsem počty vyšetření, ke kterým byli pacienti indikováni a vyšetření, která jasně ukázala na příčinu hydronefrozy. Zaznamenala jsem i příčinu hydronefrozy, což ale není cílem mé práce. Ve FNM i ÚVN se jako vyšetření první volby u pacientů s klinickými příznaky takovými, kde v diagnostické rozvaze přichází v úvahu hydronefroza používá ultrasonografie, jako metoda bez ionizujícího záření, s okamžitým výsledkem a zhodnocením struktury ledvin. U pacientů s hydronefrozou se ne vždy prokázala její příčina ultrazvukem, proto se přistupovalo k dalším metodám jako RTG, CT , IVU a MR. U pacientů byla prováděna i scintigrafie, ale pouze pro TNM staging tumorů. Prvním cílem práce je srovnání diagnostických metod. Tento cíl byl splněn ve výsledcích výzkumu doplněn grafy. Druhý cíl, předložit návrh vhodného postupu při zobrazení vývodných cest močových, není možné splnit, jelikož není možné u každého pacienta postupovat jednotným diagnostickým postupem, vzhledem k rozdílným příčinám hydronefrozy vyžadující individuální přístup. I z těchto důvodů uvádím ve své práci rozsáhlou kapitolu o příčinách hydronefrozy. Jak ukazují výsledky, nepodařilo se vyloučit hypotézu, že vylučovací urografie je nahrazována moderními vyšetřovacími metodami. Závěrem bych ráda zdůraznila, že práce radiologického asistenta se v dnešní době digitalizace a rozvoje radiodiagnostického oboru významně mění. Radiologický asistent již není pouhým vykonavatelem zhotovením rtg snímku ?mokrou cestou?, ale stává se nedílnou součástí zdravotnického týmu. Jeho práce spočívá ve významné komunikaci s pacientem, sledování pacienta v průběhu vyšetření, ale také v účelné komunikaci s ostatními členy zdravotnického týmu. Nesmíme opomenout nutnost znalostí práce s novými metodami, jejich principy, dle nichž může uplatnit snížení radiační zátěže, kontrastními látkami a v neposlední řadě práce s počítačovými programy, např. PACs.
Možnosti využití grafologické diagnostiky u dospívající mládeže.
VESECKÁ, Pavlína
Bakalářská práce se věnuje jedné z projekčních psychodiagnostických metod ? grafologii. Jedná se o techniku, která umožňuje vyvozovat psychické vlastnosti člověka z analýzy jeho rukopisu. Výzkumná část práce mapuje rozsah praktického využití grafologie u dospívající mládeže, tj. do jaké míry se grafologové ve své praxi setkávají s rukopisy dospívajících jedinců, jaké jsou nejčastější důvody pro zpracování rozboru jejich rukopisu, zejména zda-li je tato metoda využívána při rozhodování o výběru vhodné střední či vysoké školy nebo zaměstnání a jaké má grafologie hranice v souvislosti s věkem pisatelů.
Výtvarný projev dětí na počátku školní docházky
RODOVÁ, Jana
Bakalářská práce pojednává o výtvarném projevu dětí předškolních a dětí raného školního věku. V teoretické části je rozebrán psychický a výtvarný vývoj dětí, diagnostické metody zkoumající kresbu, symbolika kreseb i řeč barev v dětském výtvarném projevu. Praktická část přináší rozbor dětských výtvarných děl po stránce formální i obsahové a následné porovnání těchto děl v závislosti na věku a pohlaví dítěte.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.