Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zařízení varovného systému pro udržení vozidla v jízdním pruhu
Fendrich, Vítězslav ; Říha, Kamil (oponent) ; Poměnková, Jitka (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zařízení, které detekuje vybočení vozidla z jízdního pruhu, a to prostřednictvím obrazového signálu kamery. Zařízení je navrženo tak, aby bylo umístitelné na čelní sklo vozidla. Úvodní část práce je věnována zmapování způsobů detekce jízdních pruhů z obrazového signálu. Následně je proveden výběr vhodného zařízení, konkrétně nejnovějšího modelu Raspberry Pi včetně kamerového modulu. Pro zařízení byla navržena a následně prostřednictvím technologie 3D tisku vytvořena vhodná krabička. V další části práce je vybrán, navržen a implementován vhodný algoritmus a dále zvolen rozsah a parametry testovací databáze. Závěrečná část práce obsahuje vyhodnocení úspěšnosti detekce, prostřednictvím pořízené testovací databáze.
Monitorování dopravní situace s využitím Raspberry PI
Zacpal, Michal ; Richter, Miloslav (oponent) ; Honec, Peter (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a následnou realizací jednotky pro monitorování dopravní situace v reálném provozu s využitím hardwaru Raspberry PI. V první části je uveden stručný přehled asistenčních systémů využívajících detekci jízdních pruhů od různých výrobců. Dále jsou popsány dva odlišné způsoby detekce jízdních pruhů. Poté je popsána snímaná scéna s ohledem na jízdní pruhy. Následně se již práce zabývá praktickou částí, a to návrhem a realizací podpůrné elektroniky, výběrem jednotlivých komponent včetně potřebné úpravy kamer, mechanickým návrhem a zpracováním jednotky. V další části je popsán výběr a instalace vhodných softwarových komponent nutných pro chod jednotky a také výběr vývojových nástrojů pro vytváření uživatelské aplikace. Po popisu vytvořeného grafického uživatelského rozhraní se práce zabývá vytvořenými algoritmy pro detekci jízdních pruhů. Na konci práce je vyhodnocena spolehlivost jednotky v reálné dopravní situaci. V příloze se nachází technická dokumentace vytvořené jednotky.
Sémantická segmentace vozovky s detekcí jízdních pruhů v obraze
Turoň, Rudolf ; Honec, Peter (oponent) ; Zemčík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá sémantickou segmentací vozovky s detekcí horizontálního dopravního značení. Cílem práce je provedení rešerše používaných metod pro obecnou segmentaci a detekci jízdních pruhů, nasbírání reprezentativního datasetu k testování, návrh systému zpracování dat včetně implementace pro sémantickou segmentaci a detekci jízdních pruhů v obraze, videu i živém kamerovém vstupu. Pro předzpracování obrazu je využito obrazu filtrovaného morfologickými transformacemi. Segmentace se realizuje metodou rozvodí se značkami, přičemž pro hledání značek je navržen adaptivní algoritmus. Jízdní pruhy jsou vyhledány v naprahovaném, projektivně transformovaném obraze pomocí posuvných oken. Ve výsledku se podařilo dosáhnout přesnosti segmentace 88,3 % dle metriky IoU. V závěru práce jsou diskutovány dosažené výsledky a shrnuty možnosti dalšího vylepšení systému.
Autonomní řízení vozidla pomocí zpracování obrazu
Fronc, Leoš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem autonomních vozidel a především detekce jízdních pruhů. V práci jsou popsány a porovnány dva hlavní přístupy pro detekci jízdních pruhů – pomocí tradičních metod počítačového vidění a pomocí konvolučních neuronových sítí. Cílem práce bylo vytvořit systém, který by byl schopný rozpoznávat jízdní pruhy v reálném čase. Navržený systém byl sestaven z počítače Jetson Nano, ze stereo kamery ZED a z naprogramovaného algoritmu. Celkem byly vytvořeny dva algoritmy, které využívají zcela odlišných přístupů. Závěrem byl celý systém otestován z hlediska funkčnosti a schopnosti rozpoznávání jízdních pruhů.
Autonomní řízení vozidla pomocí zpracování obrazu
Fronc, Leoš ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kučera, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tématem autonomních vozidel a především detekce jízdních pruhů. V práci jsou popsány a porovnány dva hlavní přístupy pro detekci jízdních pruhů – pomocí tradičních metod počítačového vidění a pomocí konvolučních neuronových sítí. Cílem práce bylo vytvořit systém, který by byl schopný rozpoznávat jízdní pruhy v reálném čase. Navržený systém byl sestaven z počítače Jetson Nano, ze stereo kamery ZED a z naprogramovaného algoritmu. Celkem byly vytvořeny dva algoritmy, které využívají zcela odlišných přístupů. Závěrem byl celý systém otestován z hlediska funkčnosti a schopnosti rozpoznávání jízdních pruhů.
Sémantická segmentace vozovky s detekcí jízdních pruhů v obraze
Turoň, Rudolf ; Honec, Peter (oponent) ; Zemčík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá sémantickou segmentací vozovky s detekcí horizontálního dopravního značení. Cílem práce je provedení rešerše používaných metod pro obecnou segmentaci a detekci jízdních pruhů, nasbírání reprezentativního datasetu k testování, návrh systému zpracování dat včetně implementace pro sémantickou segmentaci a detekci jízdních pruhů v obraze, videu i živém kamerovém vstupu. Pro předzpracování obrazu je využito obrazu filtrovaného morfologickými transformacemi. Segmentace se realizuje metodou rozvodí se značkami, přičemž pro hledání značek je navržen adaptivní algoritmus. Jízdní pruhy jsou vyhledány v naprahovaném, projektivně transformovaném obraze pomocí posuvných oken. Ve výsledku se podařilo dosáhnout přesnosti segmentace 88,3 % dle metriky IoU. V závěru práce jsou diskutovány dosažené výsledky a shrnuty možnosti dalšího vylepšení systému.
Zařízení varovného systému pro udržení vozidla v jízdním pruhu
Fendrich, Vítězslav ; Říha, Kamil (oponent) ; Poměnková, Jitka (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zařízení, které detekuje vybočení vozidla z jízdního pruhu, a to prostřednictvím obrazového signálu kamery. Zařízení je navrženo tak, aby bylo umístitelné na čelní sklo vozidla. Úvodní část práce je věnována zmapování způsobů detekce jízdních pruhů z obrazového signálu. Následně je proveden výběr vhodného zařízení, konkrétně nejnovějšího modelu Raspberry Pi včetně kamerového modulu. Pro zařízení byla navržena a následně prostřednictvím technologie 3D tisku vytvořena vhodná krabička. V další části práce je vybrán, navržen a implementován vhodný algoritmus a dále zvolen rozsah a parametry testovací databáze. Závěrečná část práce obsahuje vyhodnocení úspěšnosti detekce, prostřednictvím pořízené testovací databáze.
Monitorování dopravní situace s využitím Raspberry PI
Zacpal, Michal ; Richter, Miloslav (oponent) ; Honec, Peter (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a následnou realizací jednotky pro monitorování dopravní situace v reálném provozu s využitím hardwaru Raspberry PI. V první části je uveden stručný přehled asistenčních systémů využívajících detekci jízdních pruhů od různých výrobců. Dále jsou popsány dva odlišné způsoby detekce jízdních pruhů. Poté je popsána snímaná scéna s ohledem na jízdní pruhy. Následně se již práce zabývá praktickou částí, a to návrhem a realizací podpůrné elektroniky, výběrem jednotlivých komponent včetně potřebné úpravy kamer, mechanickým návrhem a zpracováním jednotky. V další části je popsán výběr a instalace vhodných softwarových komponent nutných pro chod jednotky a také výběr vývojových nástrojů pro vytváření uživatelské aplikace. Po popisu vytvořeného grafického uživatelského rozhraní se práce zabývá vytvořenými algoritmy pro detekci jízdních pruhů. Na konci práce je vyhodnocena spolehlivost jednotky v reálné dopravní situaci. V příloze se nachází technická dokumentace vytvořené jednotky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.