Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 189 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Extension of Mobile Application Don't Panic
Snopek, Matúš ; Kapinus, Michal (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
The aim of the work is to create an extension to the mobile application \textit{Nepanikar}, which helps users suffering from various mental illnesses. The extension should includes extending the already existing functionality of recording users' moods, then visualizing them using graphs and heatmaps, displaying them in a register of mood records, as well as enhancing specific records. A dark mode is also to be added to give the app a more aesthetically pleasing appearance. The extensions are meant to give users better tools to manage mental health issues.
Analyzing a person’s handwriting for recognizing his/her emotional state
Chudárek, Aleš ; Matoušek, Jiří (oponent) ; Malik, Aamir Saeed (vedoucí práce)
Emotion recognition from handwriting is a challenging and interdisciplinary task that can provide insights into the psychological and emotional aspects of the writer. In this study, we developed and evaluated a machine learning model that can predict the emotional state of a writer from their handwriting samples. We utilized the EMOTHAW dataset, which consists of handwriting and drawing samples from subjects whose emotional states are measured by the DASS test, which gives a score for depression, anxiety, and stress and the CIU Handwritten database for verification and experimentation. We extracted a large number of features that are inspired by the standard graphology work, as well as features that are specific to online data. We used ANOVA to select statistically significant features and normalized the data using Z-Score, MinMax, IQR or Log. We reduced the dimensionality of the features using Principal Component Analysis (PCA) and Linear Discriminant Analysis (LDA). We employed a meta approach Ensemble learning that seeks to reduce the errors of a single model by exploiting the diversity and complementarity of multiple models. The structure of our classifier is dependent on multiple arguments resulting in over 300,000 different configurations. We optimized arguments using argument freezing. We found the best classifiers for binary and trinary classification for each emotion, resulting in six optimal models. We evaluated our models using different metrics, such as accuracy, precision, recall, and F1-score. Our models reached adequate results in all metrics. In addition to finding the classifiers, this thesis explored the importance of each extracted feature, providing a sorted list of the most significant features used for emotion recognition from handwriting. We also enhanced the EMOTHAW database by identifying tasks that are more indicative of specific emotions, thereby reducing the need for a full task battery for emotional analysis.
Electroencephalogram (EEG) and machine learning based classification of depression: unveiling hidden patterns for early detection
Jurkechová, Adriana ; Malik, Aamir Saeed (oponent) ; Zaheer, Muhammad Asad (vedoucí práce)
This work deals with the pre-processing EEG signals, extraction of the features and classifying depressed patients and healthy control group. For classification, 5 different machine learning models were considered and evaluated. Findings confirm results from prior research and show the importance of a large, diverse dataset. This work utilises a public dataset.
Reprezentace psychických poruch v Young Adult literatuře
SOJKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá reprezentací psychických poruch v Young Adult literatuře. Tento druh literárních textů cílí primárně na čtenáře ve věkové skupině 12-18 let, ale v současnosti získává oblibu u čtenářů všech věkových kategorií. Bakalářská práce zkoumá, jak jsou psychické poruchy v Young Adult literatuře tematizovány, a to jak z hlediska autentičnosti reprezentace vzhledem k psychiatrickým specifikám poruch, tak i z hlediska funkcí zobrazení v rámci literárních textů. Ústředním tématem však je kulturální pohled na to, jak jsou společensky tabuizovaná témata reprezentována v literatuře pro dospívající čtenáře a čtenářky, pro které mohou tyto reprezentace sehrát zásadní roli při uvědomění si vlastních potíží a identity.
Vliv genových polymorfismů na efektivitu farmakologické léčby deprese
MÍČKOVÁ, Dana
Bakalářská práce je věnována možnému vlivu genetických polymorfismů ve vybraných CYP (cytochrom P450) genech na léčbu deprese, případně dalších psychiatrických onemocnění. Léčba psychiatrických pacientů psychofarmaky se často ukazuje jako nevyhovující, ať už z důvodu nedostatečného efektu nebo pro vedlejší účinky psychofarmak. Tato skutečnost představuje zátěž jak pro pacienta, tak zátěž společenskou a ekonomickou. Jedním z mnoha vlivů, které se na ne zcela vyhovující léčbě podílejí, jsou polymorfismy v CYP genech, kódujících aktivitu stejnojmenných enzymů, jež se podílejí na metabolismu daného léku. Tzv. nefunkční alely, vznikající důsledkem mutací v těchto genech, ovlivňují rychlost metabolismu účinné látky a podílejí se tak na kumulaci nežádoucích účinků (NÚ) a/nebo na nedostatečné efektivitě léčby. Cílem teoretické části práce bylo vypracování rešerše na téma depresivní onemocnění, jeho historie a způsob léčby. Dále zmapování situace ohledně předepisování antidepresiv (AD) v České republice (ČR) v posledních pěti letech. Dílčím cílem bylo také vypracování internetového dotazníku pro pacienty, kteří podstoupili genetické vyšetření polymorfismů v genech CYP2C19 a CYP2D6 metodou real-time Polymerase Chain Reaction (PCR) s analýzou křivek tání. Získaná data (dotazníkové šetření a výsledky genetických testů) byla vzájemně porovnána s cílem zjistit, zda je patrná souvislost mezi rychlostí metabolismu a subjektivním vyhodnocením účinku léčby pacientem, případně zda je možné u testovaných pacientů podat doporučení ohledně léčby.
Výživa a mozková neurodegenerativní onemocnění
Šálková, Michaela ; Vespalcová, Milena (oponent) ; Vránová, Dana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má formu rešerše a jejím tématem je studium vlivu výživy na rozvoj neurodegenerativních onemocnění. Práce je rozdělena na čtyři části. V první části je popsána struktura a fyziologie lidského mozku, v druhé části jsou popsané esenciální nutrienty, které mozek potřebuje pro správné fungování. Třetí část je zaměřena na neurodegenerativní onemocnění, jejich epidemiologii a patofyziologii a dále se zabývá jednotlivými nutrienty, které by mohly fungovat v prevenci nebo by se mohly podílet na patofyziologii daného onemocnění. Onemocnění, kterými se tato práce zabývá, jsou různé druhy demence, Alzheimerova choroba, Parkinsonova choroba a deprese. Cílem práce bylo vyhledat dostupnou literaturu, která se zabývá uvedenou problematikou a provést diskuzi získaných poznatků.
Mobilní aplikace pro monitorování depresivních stavů
Kamenská, Veronika ; Bartoň, Vojtěch (oponent) ; Škutková, Helena (vedoucí práce)
Bakalářská práce Mobilní aplikace pro monitorování depresivních stavů má za cíl vytvořit funkční mobilní aplikaci v prostředí MIT app inventor. Tato aplikace nabízí několik testů pro zhodnocení psychického stavu a možností tato data odeslat. Součástí práce je následně vytvoření počítačového softwaru v prostředí Python, který slouží pro psychology, kteří mají možnost data z mobilní aplikace zobrazit a vyhodnotit psychický stav pacienta. V návaznosti na aplikaci také zhotovit PC software pro vyhodnocování stavu psychology, pro zefektivnění práce mezi jednotlivými konzultacemi. A v závěru práce statisticky vyhodnotit výsledky testovaní získané během zimního semestru roku 2020.
Hoře
Měchura, Mojmír ; Cseres, Jozef (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Multimediální instalace kombinující fotografii, hudbu a ruchy, znázorňující příběh vraha a oběti, od jejich seznámení až po smrt v pěti stěžejních bodech.
Anthology of Unspoken: Surreal Complexity of Mind
Hrádková, Jana ; Havlíček, Jiří (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Diplomová práce Anthology of Unspoken je forma osobní terapie, vyrovnávací mechanismus v podobě rozsáhlého osobního výzkumu prezentovaného formou vizuálně eklektického webu, který mapuje vnímání deprese a melancholie v rámci historického, uměleckého a částečně také vědeckého diskurzu. AoU má podobu webové stránky na pomezí archivu, a výzkumného blogu vizuálně připomínající poznámkový blok, využívající texty ve formě zápisků, “reader view” eseje a doprovodný obrazový materiál (od dobových maleb, pop kulturních referencí, emotikon atd.)Hledám tak prostředky k artikulaci a (aspoň částečnému) porozumění vlastních problémů a zároveň také odpovědi na otázky: Je deprese opravdu moderní záležitost 21. století? A proč je tak těžké o ní mluvit? Kde se vzala hanba a pocit viny, s níž je neodmyslitelně spojena? Je melancholie synonymem deprese, nebo se od sebe tyto termíny odlišují? A je deprese opravdu nemocí nebo jen mým vlastním selháním?
Syndrom vyhoření u učitelů středních škol
Bukáčková, Silvie
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na problematiku syndromu vyhoření u učitelů středních škol. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je rozdělena do několika oblastí. Začínající kapitola teoretické části ujasňuje syndrom vyhoření a jeho diagnostiku. Dále navazuje na rozdílnost a srozumitelnost mezi depresí a stresem. Další kapitola v teoretické části se věnuje výzkumu se zaměřením na syndrom vyhoření u učitelů středních škol, kterému se věnovali odborníci Masarykovy univerzity v Brně. V závěru se teoretická část věnuje informacím a přehledu profesí, které nejvíce ohrožuje syndrom vyhoření, na které navazuje kapitola zabývající se konkrétně stresem v učitelské profesi. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření zaměřenému na stres, vyhoření a prevenci. Cílem práce bylo porovnat zjištěné výsledky s výzkumy učitelů, které byly provedeny v České republice. Pro výzkumné kvantitativní šetření byl sestaven vlastní anonymní dotazník, který byl rozdán respondentům tedy žáků dvou středních škol v jesenickém okrese. Základní výzkumnou otázkou této práce bylo zjistit, do jaké míry jsou stresem v současné době učitelé ovlivněni a jak se jim brání. Z výzkumu plyne, že se stres a vyhoření učitelů se projevuje ve změně jejich chování. Učitelé tyto změny vnímají jako způsob podrážděnosti, nespokojenosti a agresi. Jako prevenci používají pravidelný pohyb a snaží se svůj volný čas trávit s rodinou a přáteli.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 189 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.