Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
E-goverment - Informační systém datových schránek analýza a porovnání v rámci OVM
Zahrádka, Adam ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Luc, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá informačním systémem datových schránek (ISDS). Tento systém je popsán na základě zákona o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů č. 300/2008 Sb., kterým je ISDS uveden do provozu. Na základě poskytnutých dat od pracovníků Odboru eGovernmentu Ministerstva vnitra České republiky je analyzován provoz a náklady tohoto systému. Sledovaným obdobím je doba od června roku 2009, kdy došlo ke spuštění ISDS, do listopadu roku 2015. Dále je provedeno porovnání s obdobím před uvedením ISDS do provozu. V závěru práce je provedeno vícekriteriální hodnocení variant. Z výsledků vícekriteriálního hodnocení je rozhodnuto, že je systém pro uživatele přínosný a ISDS výrazně zlepšuje i zrychluje komunikaci uživatelů.
eGovernment ve veřejné správě
VOŠTOVÁ, Marie
Bakalářská práce se zabývá eGovernmentem jako nástrojem pro modernizaci veřejné správy. Práce je zaměřena na digitalizaci veřejné správy a s tím spojené změny, které souvisí s dynamickým rozvojem informačních a komunikačních technologií. Cílem této práce je analyzovat fungování základních registrů veřejné správy a jejich zhodnocení ve vztahu k občanům. Teoretická část je zaměřena na eGovernment a s tím související otázky elektronického podpisu, projektu CzechPOINT a eGon, datových schránek a samozřejmě základních registrů. Vlastní analytická část obsahuje charakteristiky správních úřadů, které využívají základní registry a popis jejich fungování. Následuje zhodnocení situace a závěr.
Elektronická komunikace prostřednictvím účetního programu
Sehorsová, Kristýna ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá elektronickou komunikací a způsoby jejího využití v účetnictví. V teoretické části je charakterizována elektronická komunikace a formáty, na kterých je založena. Dále jsou zde popsány datové schránky, elektronický podpis a elektronická komunikace v účetnictví. V poslední kapitole se práce zabývá praktickými poznatky, které se běžně využívají v praxi. Je zde popsáno elektronické podání prostřednictvím účetního programu a daňového portálu. Součást praktické části jsou i statistické údaje.
Data boxes and their impact on processes in commercial companies
Paluš, Matej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Datové schránky a eGovernment jako takový se staly v posledních letech důležitou součástí komunikace s veřejnou správou. V mé diplomové práci se detailně věnuji tématu datových schránek. Zaměřil jsem se na období po roce 2011, protože období předtím jsem popsal již ve své bakalářské práci. Praktická část se skládá z úkolu zavést efektivní řešení datových schránek do podniku (malý podnik do 20 zaměstnanců). Důležitou součástí je popis klíčových procesů spojených s datovými schránkami a vyhodnocení jejich efektivity. Řešení praktického úkolu by mělo sloužit jako návod pro každého, kdo chce implementovat datové schránky efektivně do firmy. Po provedení správného postupu popsaného v práci, by organizace neměla mít problémy s používáním elektronických dokumentů.
Elektronická komunikace se správcem daně
Hajdušek, Tomáš ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Vodička, Milan (oponent)
Práce se zabývá tématem elektronické komunikace se správcem daně. V teoretické části je nejprve provedena rešerše prací a čtenář je seznámen s vývojem e-Governmentu do dnešní podoby. Dále je komplexně představena legislativa ohledně elektronické komunikace se správcem daně a její možné změny do budoucna. Teoretická část práce je zakončena statistikami ohledně elektronické komunikace se správcem daně a srovnáním situace v České republice se situací v ostatních zemích Evropské unie. V praktické části je jako hlavní výstup práce sestaven soubor doporučených postupů, kterými by se měli daňoví poradci při používání elektronické komunikace řídit. Zároveň praktická část obsahuje dotazníkové šetření a statistickou získaných dat. Dotazníkové šetření je unikátní tím, že respondenty jsou pouze daňoví poradci. Na základě dotazníkového šetření byly na závěr práce zhodnoceny přínosy a nedostatky elektronické komunikace se správcem daně a navrženy možné kroky k jejímu zefektivnění.
Analýza životní situace občana v souvislosti s nástroji eGovernmentu
Hladík, Martin ; Fortinová, Jana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Práce je zaměřena na analýzu životních situací občana v souvislosti se službami veřejné správy. Jedním z hlavních cílů je seznámit čtenáře se službami veřejné správy, s pojmem eGovernment a poskytnout srovnání této oblasti s jinými zeměmi. Splnění těchto cílů je dosaženo studiem zdrojů týkajících se českého i zahraničního eGovernmentu a je mu věnována teoretická část práce. Praktická část je věnována vybraným životním situacím (službám) občana v souvislosti s nástroji eGovernmentu. Ty byly prostřednictvím stanovené metodiky podrobeny analýze s cílem zjistit úroveň přívětivosti ve vztahu k uživateli a v případě potřeby navrhnout doporučení pro zlepšení. Stěžejní část práce je pak věnována nástroji komunikace s veřejnou správou, a to datové schránce. Čtenář se dozví, jakým způsobem schránku zřídit a aktivovat či na jaké úrovni je uživatelské prostředí a funkcionalita, kterou lze v souvislosti s datovou schránkou použít. Přínosem práce je seznámení čtenáře s prvky eGovernmentu a s projekty, které jsou v jeho rámci na území České republiky realizovány. Dalším přínosem je seznámení čtenáře s datovou schránkou do takové úrovně, že ji, po přečtení příslušné kapitoly, bude schopen použít.
Zavedení elektronické podatelny ve společnosti E.ON Česká republika, s.r.o.
Vaněk, Petr ; Kunstová, Renáta (vedoucí práce) ; Ovesný, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá procesy spojené s příjmem a odesláním zásilek ve společnosti E.ON Česká republika s.r.o v návaznosti na efektivní průběh životního cyklu dokumentu za využití digitalizace a vytěžovaní dat. Cílem práce je vypracovat projekt "Elektronická podatelna", který lze implementovat do stávajících informačních systému společnosti a který přispěje k optimalizaci procesů na podatelně. Pro splnění cíle byla vypracována roz-sáhlá analýza současného stavu podatelen a spisové služby v E.ON ČR, na základě kterých bylo navrženo konkrétní řešení pro zlepšení. První část práce se zabývá rozborem aktuálních legislativních požadavků a teoretickým rozborem životního cyklu dokumentů, který je ve druhé části prakticky ukázán na příkladu společnosti E.ON Česká republika s.r.o. Ve druhé části práce je představena společnost E.ON Česká republika s.r.o., dále je zde popsán současný stav podatelen a procesů probíhajících v souvislosti s příjmem všech zási-lek. V analýze současného stavu jsou zjištěny problémy, které vznikají při příjmu a zpra-cování zásilek na podatelně. Na identifikované problémy jsou navržena jednotlivá řešení, která jsou v závěrečné části diplomové práce zpracována do návrhu celkového řešení. Poslední část práce představuje vlastní návrh optimalizace stávajících procesů za využití digitalizace papírových dokumentů a vytěžování dat pro automatické třídění, které napo-máhá zefektivnit stávající procesy. V této části je uvedeno konkrétní řešení, které zavádí do společnosti E.ON Česká republika s.r.o. systém, který představuje jednotné místo pro digitalizaci přijatých dokumentů a jejich následnou správou.
Elektronická komunikace s využitím elektronického podpisu a datových schránek
Macák, Jiří ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá moderními způsoby elektronické komunikace. Jedná se o elektronický podpis a datové schránky. U obou nástrojů je první část věnována zákonné úpravě, ve které je popsán historický vývoj právních norem, které vedly k současnému platnému stavu. Jsou zde vysvětleny zákonná práva a povinnosti uživatelů těchto způsobů komunikace. Druhá část se zabývá praktickými poznatky při využívání v běžné praxi spolu s nástinem možných problematických situací, které mohou nastat a jejich případné řešení. Součástí je i souhrn hlavních výhod a nevýhod jejich využití. Praktická část popisuje konkrétní využívání těchto nástrojů na příkladu katastrálních úřadů a to jak z perspektivy běžného uživatele, tak i z vnitřního pohledu úřadu, kde jsou popsány kroky úřadu při příjmu elektronického podání.
Elektronická komunikace se státní správou a samosprávou České republiky.
FRÖSTLOVÁ, Gabriela
Tato diplomová práce se zabývá elektronickou komunikací se státní správou a samosprávou České republiky. V úvodní části je vymezena státní správa a samospráva, v dalších částech se práce věnuje elektronické komunikaci jako takové. Práce se dále zaměřuje na komunikaci prostřednictvím datových schránek. Datové schránky byly uvedeny do praxe v roce 2009. Povinně ji mají zřízenou především instituce státní správy a samosprávy a podnikající subjekty. Dobrovolně si datovou schránku může zřídit i fyzická osoba. Pomocí datové schránky spolu s elektronickým podpisem může fyzická osoba komunikovat s úřady elektronicky. Cílem práce bylo zmapovat stav elektronické komunikace ve státní správě a samosprávě České republiky v Jihočeském kraji. Tento cíl byl naplňován pomocí dotazníkového šetření, které probíhalo v únoru roku 2012. Byli osloveni zaměstnanci Krajského úřadu v Českých Budějovicích, dále zaměstnanci městských úřadů a úřadů práce ve vybraných městech. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že respondenti hodnotí projekt datových schránek převážně kladně. Většina respondentů datové schránky při své práci používá, stejně jako elektronický podpis. Tato diplomová práce by mohla sloužit lidem, kteří budou začínat pracovat s datovými schránkami, či uvažují o tom, že by si ji zřídili. Nicméně práce může sloužit všem lidem, kteří se o téma elektronické komunikace zajímají.
Digitalizace dodavatelských faktur a její aplikace v praxi
Kubínová, Petra ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Hora, Michal (oponent)
Práce se zabývá digitalizací dodavatelských faktur. Zahrnuje různé možnosti získání faktury v elektronické podobě od přenosu elektronických faktur ve formátu EDI a vkládání fakturačních údajů na webové stránky, po obdržení faktury ve formátu PDF emailovou poštou, popřípadě naskenování listinné faktury a následné vytěžování jejího textu. Vytyčeny jsou legislativní požadavky na elektronický doklad. Pojednáno je o výhodách a nevýhodách elektronické podoby faktur oproti jejich papírové formě. Vysvětleny jsou důležité odborné technické pojmy (různé typy formátů dokumentu, mezinárodní standardy, kterými se řídí, všelijaké možnosti šifrované komunikace, elektronický podpis, aj.). Popsán je také způsob využití datových schránek při elektronické fakturaci. Práci završuje praktická aplikace zavádění digitalizace dodavatelských faktur u konkrétní společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.