Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
3D herní svět v OpenGL
Buchta, David ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem moderních technik v počítačové grafice; návrhem a vytvořením aplikace, jež může sloužit jako jádro budoucímu hernímu enginu. V práci jsou vyzdviženy techniky tvorby rozsáhlých terénů, pokročilých stínů, generování fyzikálně založené oblohy a vykreslování velkého množství objektů. Závěrem je provedeno výkonnostní testování těchto modulů.
Optimalizované sledování paprsku
Trojan, Martin ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá optimalizačními algoritmy, které se snaží zefektivnit a zrychlit metodu sledování paprsku. Je zde řešeno několik akceleračních struktur a metoda pro snížení náročnosti výpočtu průsečíku se složitými tělesy. Část textu se rovněž zabývá samotnou metodou ray tracing a pojmy s ní spojené. Pro účely práce je vytvořena aplikace, na které je implementován algoritmus sledování paprsku za použití uniformní mřížky pro jeho optimalizaci.
Collision detection in 3D space
Grulich, Jan ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Lang, Stanislav (vedoucí práce)
The thesis deals with collision detection in 3D simulation space. In the first part, the most used algorithms for detection are presented as well as some complete solution libraries. The second part contains the description of the testing software, which is based on OpenGL library, including the description of important segments. The final section presents some testing problems on which the chosen algorithms were tested, results and method comparison.
Sledování paprsku pomocí k-D tree
Musil, Petr ; Jošth, Radovan (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací programu pro syntézu obrazu pomocí sledování parsků. Cílem je ověření vlastností optimalizační metody dělení prostoru pomocí KD stromu. Práce porovnává metody prostorového mediánu, objektového mediánu a cenového modelu použité pro určování dělících rovin při výstavbě KD stromu. Pro vyhodnocení je použito několik testovacích scén.
Photon tracing na GPU
Galacz, Roman ; Navrátil, Jan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá urychlováním metody photon mapping na grafické kartě. Jedná se o metodu výpočtu globálního osvětlení scény, jež hraničí s realismem. Samotný výpočet je časově poměrně náročný a jeho zrychlování je tedy žhavým tématem v oblasti počítačové grafiky. Photon mapping je podrobně popsán z pohledu sledování fotonů a následného vykreslování scény. Pozornost je následně věnována strukturám dělícím 3D prostor, především uniformní mřížce. V další části práce je popsán návrh a implementace aplikace provádějící výpočet photon mappingu na GPU, čehož je dosaženo spolupráci mezi OpenGL a CUDA. Aplikace je nakonec řádně otestovaná. Dosažené výsledky jsou zhodnoceny v závěru práce.
Rychlý průsečík paprsku se scénou
Stříž, Martin ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Zobrazení scény metodou sledování paprsku patří k používaným zobrazovacím metodám. Ačkoliv se nejedná o fotorealistickou zobrazovací metodu, poskytuje výstup s vysokou kvalitou obrazu. Její nevýhodou je značná výpočetní náročnost, proto se v praxi používají různé optimalizace. Práce se zabývá optimalizací dělením prostoru, konkrétně pomocí BSP a KD stromů a jejich vzájemným srovnáním.
Návrh dělicích prvků v interiéru
Vernerová, Eva
Cílem práce je navrhnout dělicí prvek do obytného prostoru, který bude variabilní a snadno demontovatelný. V teoretické části práce je zmíněna historie a vývoj paravánu, dále problematika bydlení, soudobých trendů, co se týče dělení prostoru. To vše obsahuje analýza trhu a rešerše. Dále následuje kapitola pojednávající o základních požadavcích na prostor – barevnost, zónování a osvětlení. Praktická část práce obsahuje vlastní návrh variant dělicích prvků a rozpracovaný finální návrh, včetně vizualizací, umístění do obytného a kancelářského prostoru. Následuje popis zvolených materiálů pro výrobu a výrobních postupů, dále přílohy v podobě technických výkresů.
3D herní svět v OpenGL
Buchta, David ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studiem moderních technik v počítačové grafice; návrhem a vytvořením aplikace, jež může sloužit jako jádro budoucímu hernímu enginu. V práci jsou vyzdviženy techniky tvorby rozsáhlých terénů, pokročilých stínů, generování fyzikálně založené oblohy a vykreslování velkého množství objektů. Závěrem je provedeno výkonnostní testování těchto modulů.
Collision detection in 3D space
Grulich, Jan ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Lang, Stanislav (vedoucí práce)
The thesis deals with collision detection in 3D simulation space. In the first part, the most used algorithms for detection are presented as well as some complete solution libraries. The second part contains the description of the testing software, which is based on OpenGL library, including the description of important segments. The final section presents some testing problems on which the chosen algorithms were tested, results and method comparison.
Optimalizované sledování paprsku
Trojan, Martin ; Polok, Lukáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá optimalizačními algoritmy, které se snaží zefektivnit a zrychlit metodu sledování paprsku. Je zde řešeno několik akceleračních struktur a metoda pro snížení náročnosti výpočtu průsečíku se složitými tělesy. Část textu se rovněž zabývá samotnou metodou ray tracing a pojmy s ní spojené. Pro účely práce je vytvořena aplikace, na které je implementován algoritmus sledování paprsku za použití uniformní mřížky pro jeho optimalizaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.