|
Generování modelů domů pro Open Street Mapy
Galacz, Roman ; Poulíček, Zbyněk (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá získáním dat z map poskytovaných projektem OpenStreetMap a následným převodem těchto dat z formátu zeměpisné šířky a délky do kartézské soustavy souřadnic. Dále popisuje rozpoznávání domů v zástavbách, které se na stažené mapě nacházejí. Pro demonstraci výsledků tohoto rozpoznávání je vytvořen program, který vymodeluje 3D geometrii domů a také vytvoří terén, kde dané domy leží. Vygenerovaný model je zobrazen pomocí grafické knihovny OpenGL.
|
|
Photon tracing na GPU
Galacz, Roman ; Navrátil, Jan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá urychlováním metody photon mapping na grafické kartě. Jedná se o metodu výpočtu globálního osvětlení scény, jež hraničí s realismem. Samotný výpočet je časově poměrně náročný a jeho zrychlování je tedy žhavým tématem v oblasti počítačové grafiky. Photon mapping je podrobně popsán z pohledu sledování fotonů a následného vykreslování scény. Pozornost je následně věnována strukturám dělícím 3D prostor, především uniformní mřížce. V další části práce je popsán návrh a implementace aplikace provádějící výpočet photon mappingu na GPU, čehož je dosaženo spolupráci mezi OpenGL a CUDA. Aplikace je nakonec řádně otestovaná. Dosažené výsledky jsou zhodnoceny v závěru práce.
|
|
Generování modelů domů pro Open Street Mapy
Galacz, Roman ; Poulíček, Zbyněk (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá získáním dat z map poskytovaných projektem OpenStreetMap a následným převodem těchto dat z formátu zeměpisné šířky a délky do kartézské soustavy souřadnic. Dále popisuje rozpoznávání domů v zástavbách, které se na stažené mapě nacházejí. Pro demonstraci výsledků tohoto rozpoznávání je vytvořen program, který vymodeluje 3D geometrii domů a také vytvoří terén, kde dané domy leží. Vygenerovaný model je zobrazen pomocí grafické knihovny OpenGL.
|
|
Photon tracing na GPU
Galacz, Roman ; Navrátil, Jan (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá urychlováním metody photon mapping na grafické kartě. Jedná se o metodu výpočtu globálního osvětlení scény, jež hraničí s realismem. Samotný výpočet je časově poměrně náročný a jeho zrychlování je tedy žhavým tématem v oblasti počítačové grafiky. Photon mapping je podrobně popsán z pohledu sledování fotonů a následného vykreslování scény. Pozornost je následně věnována strukturám dělícím 3D prostor, především uniformní mřížce. V další části práce je popsán návrh a implementace aplikace provádějící výpočet photon mappingu na GPU, čehož je dosaženo spolupráci mezi OpenGL a CUDA. Aplikace je nakonec řádně otestovaná. Dosažené výsledky jsou zhodnoceny v závěru práce.
|