Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Národní image jako faktor konkurenceschopnosti českých výrobků
Veselá, Jitka ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Zich, Robert (oponent) ; Nétek, Václav (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce se zabývá problematikou národní image a jejího vlivu na zvyšování konkurenceschopnosti tuzemských výrobců na domácím trhu s vínem. Zákazníky v současné době ovlivňuje mnoho faktorů, které se společnosti snaží využít k získání konkurenční výhody a upevnit tak svoji konkurenční pozici na trhu. Celá práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je věnována vymezení hlavního cíle dizertační práce, dále dílčích cílů, prostřednictvím kterých bude hlavního cíle dosaženo. Dále jsou definovány výzkumné předpoklady, které jsou statisticky ověřovány na základě stanovených hypotéz, a v závěru jsou definované metody, které povedou k naplnění hlavního cíle práce. Ty kombinují několik přístupů, aby bylo dosaženo co nejpřesnějších výsledků. Druhá část shrnuje současný pohled odborné literatury na řešenou problematiku. Ten je rozčleněn do tří dílčích celků, přičemž první celek je věnován definici, formování a měření národní image. Druhý celek se zabývá spotřebním chováním, modely spotřebního chování dle tradičního a moderního pojetí i s využitím on-line médií pro ovlivňování zákazníkových postojů. Třetí celek popisuje koncepty konkurenceschopnosti, které jsou v literatuře dostupné. Třetí část práce je výzkumnou částí. Výzkum je prováděn v oblasti zákazníka, výrobců a externích organizací, které se podílejí na zlepšování povědomí tuzemských produktů vinařského průmyslu na domácím trhu. U každé z oblastí jsou v závěru vytyčeny nejdůležitější výsledky, na něž pak navazuje tvorba konceptu konkurenceschopnosti využitelná ve vinařském průmyslu a tvorba modelů fungování komunikace zohledňující specifika trhu s vínem.
Podnikatelský start-up FairList s.r.o
Danč, Radek ; Smutek, Martin (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce je spjata s navrhnutím podnikatelského záměru pro start-up FairList s.r.o. Podnikatelský záměr je vytvořen na základě původně nastaveného ekonomického modelu, který negeneruje potřebný zisk. Pozornost je především věnována analýze trhu a zjištění potřeb jazykových vzdělavatelů a potenciálních studentů, kteří hrají klíčovou roli v úspěšnosti celého projektu.
Rozhodování spotřebitele na trhu udržitelné módy
Řehůřková, Monika
Řehůřková, M. Rozhodování spotřebitele na trhu udržitelné módy. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. Bakalářská práce se zabývá rozhodováním spotřebitele na trhu udržitelné módy. Cílem bylo zmapovat spotřebitelské chování a faktory, které ovlivňují rozhodování jedince při nákupu módního zboží. Práce obsahuje teoretická východiska zahrnující problematiku spotřebitelského chování, udržitelnosti a marketingové komunikace. Vyhodnocení probíhalo prostřednictvím dotazníkového šetření u 105 respondentů, na základě kterého byla navržena komunikační strategie pro nově začínající módní značku udržitelné módy.
Marketingová strategie pro vybraný vinný bar
Jakubčíková, Nela
Tato bakalářská práce se zabývá zefektivněním činnosti podniku na trhu ve vinařském odvětví. Cílem práce je návrh nové marketingové strategie, jež napomůže získat nové zákazníky a zvýšit loajalitu těch stávajících, tím zároveň navýšit tržby vybraného podniku. K získání dat pro analýzu bylo využito dotazníkového šetření, který byl následně doplněn rozhovory s majitelem a zaměstnanci. Po zpracování dat získaných z dotazníku byla navržena vhodná doporučení doplněná konkrétními návrhy.
Identifikace faktorů ovlivňujících spotřebitele při nákupu potravin pod privátní značkou
Hrdlička, Aleš
Diplomová práce se věnuje faktorům, jež mají vliv na spotřebitele při nákupu potravin pod privátní značkou. Je analyzován trh maloobchodu a privátních značek. Práce se věnuje také vlivu ekologických aspektů na spotřebitele. Ekologie ovlivňuje přibližně 50 % spotřebitelů. Závislost mezi socioekonomických charakteristik a objemem nakoupených potravin pod privátní značkou byly prokázány u věku, převážné ekonomické aktivity a vzdělání. Pomocí shlukové analýzy byly vytvořeny 3 segmenty: běžní spotřebitelé, ekologové a designeři. Největší vliv na spotřebitele má cena, kvalita, vlastní zkušenost, dostupnost obchodu a tuzemský původ zboží.
E-mail marketing a jeho vliv na chování spotřebitele
Hrušková, Hana
Diplomová práce se zabývá e-mail marketingem a jeho vlivem na chování spotřebitele. E-mailový marketing je jeden z nejpoužívanějších a nejúčinnějších nástrojů přímého marketingu, který funguje na principu zasílání zpráv určitým listům uživatelů s e-mailovou adresou. Diplomová práce se skládá z literárního přehledu a vlastní práce, která obsahuje analýzu e-mailového marketingu na trhu a ve vybraném podniku s pomocí primárních i sekundárních dat. Z provedených analýz jsou v práci identifikované faktory e-mailového marketingu, které ovlivňují chování spotřebitele na trhu B2B vybraného podniku. Na základě těchto faktorů, poznatků a provedených analýz byl sestaven návrh a doporučení e-mailové ko-munikace pro vybraný podnik.
Nové trendy v oblasti chování spotřebitele na trhu tabákových výrobků v ČR
Duchoňová, Vladimíra
Diplomová práce se zabývá novými trendy ve spotřebitelském chování na trhu s tabákovými výrobky a jejich alternativami – e-cigaretami, zahřívaným tabákem a nikotinovými sáčky. Poskytuje komplexní pohled na chování spotřebitele na trhu s klasickými tabákovými výrobky, především cigaretami, na základě kterého byly vytvořeny výzkumné předpoklady týkající se alternativ a ty byly ověřovány výzkumem. K naplnění cíle bylo použito kvantitativního dotazníkového šetření (n = 316) a kvalitativní metody focus groups (n = 20). Na základě získaných výsledků byla formulována doporučení pro tabákové společnosti na českém trhu.
Národní image jako faktor konkurenceschopnosti českých výrobků
Veselá, Jitka ; Kita, Jaroslav (oponent) ; Zich, Robert (oponent) ; Nétek, Václav (oponent) ; Světlík, Jaroslav (vedoucí práce)
Předkládaná dizertační práce se zabývá problematikou národní image a jejího vlivu na zvyšování konkurenceschopnosti tuzemských výrobců na domácím trhu s vínem. Zákazníky v současné době ovlivňuje mnoho faktorů, které se společnosti snaží využít k získání konkurenční výhody a upevnit tak svoji konkurenční pozici na trhu. Celá práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část je věnována vymezení hlavního cíle dizertační práce, dále dílčích cílů, prostřednictvím kterých bude hlavního cíle dosaženo. Dále jsou definovány výzkumné předpoklady, které jsou statisticky ověřovány na základě stanovených hypotéz, a v závěru jsou definované metody, které povedou k naplnění hlavního cíle práce. Ty kombinují několik přístupů, aby bylo dosaženo co nejpřesnějších výsledků. Druhá část shrnuje současný pohled odborné literatury na řešenou problematiku. Ten je rozčleněn do tří dílčích celků, přičemž první celek je věnován definici, formování a měření národní image. Druhý celek se zabývá spotřebním chováním, modely spotřebního chování dle tradičního a moderního pojetí i s využitím on-line médií pro ovlivňování zákazníkových postojů. Třetí celek popisuje koncepty konkurenceschopnosti, které jsou v literatuře dostupné. Třetí část práce je výzkumnou částí. Výzkum je prováděn v oblasti zákazníka, výrobců a externích organizací, které se podílejí na zlepšování povědomí tuzemských produktů vinařského průmyslu na domácím trhu. U každé z oblastí jsou v závěru vytyčeny nejdůležitější výsledky, na něž pak navazuje tvorba konceptu konkurenceschopnosti využitelná ve vinařském průmyslu a tvorba modelů fungování komunikace zohledňující specifika trhu s vínem.
Podnikatelský start-up FairList s.r.o
Danč, Radek ; Smutek, Martin (oponent) ; Chlebovský, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce je spjata s navrhnutím podnikatelského záměru pro start-up FairList s.r.o. Podnikatelský záměr je vytvořen na základě původně nastaveného ekonomického modelu, který negeneruje potřebný zisk. Pozornost je především věnována analýze trhu a zjištění potřeb jazykových vzdělavatelů a potenciálních studentů, kteří hrají klíčovou roli v úspěšnosti celého projektu.
Postoje a nákupní chování zákazníků nákupního centra
KOROUSOVÁ, Radka
Problematikou, kterou se ve své diplomové práci zabývám jsou "Postoje a nákupní chování spotřebitelů v nákupním centru", konkrétně jsem se zaměřila na nákupní centrum Tesco v Písku. Proto, aby obchodníci byli schopni obstát v současnosti v konkurenčním boji, je důležité, aby věděli, jak jejich zákazníci nakupují, čím se nechávají ovlivňovat, jaká je znalost zákazníků, týkající se jednotlivých produktů a podobně. Toto téma mě tedy zaujalo svou aktuálností a je pro mě velmi zajímavé. Pro získání těchto informací byl proveden v nákupním centru marketingový výzkum, jehož výsledky jsou v diplomové práci zpracovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.