Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychologická a sociokulturní adaptace ukrajinských uprchlíků v České republice. Role kulturní inteligence
Kulikova, Ekaterina ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou psychologické a sociokulturní adaptace ukrajinských uprchlíků v České republice. Konkrétně se zaměřuje na problematiku psychologické a sociokulturní adaptace a roli kulturní inteligence v tomto procesu. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se věnuje obecným pojmům jako je kultura, kulturní inteligence, psychologická a sociokulturní adaptace (kulturní adaptace), a specifikům adaptace nedobrovolných migrantů. Výzkum má za cíl porozumět zkušenostem respondentů a jejich adaptací jako výsledku procesu akulturace po dvou letech pobytu v České republice. Praktická část práce obsahuje výzkum vztahu mezi kulturní inteligencí a kulturní adaptací a případové studie Ukrajinců žijících v České republice s vízem dočasné ochrany. Respondenti popisují své zkušenosti v novém sociokulturním prostředí a hodnotí úroveň své psychologické a sociokulturní adaptace po téměř dvou letech pobytu v České republice. Sběr dat probíhal pomocí dotazníkového šetření a interview. Výzkumná zjištění nabízejí náhled do specifických témat a problémů kulturní adaptace respondentů a potvrzení důležitosti kulturní inteligence jako mediátoru akulturace. Při interpretaci rozhovorů vystoupila témata zkušeností s novým sociokulturním prostředím a strategií zvládání. V...
Kulturní inteligence a její pojetí v rámci výuky cizích jazyků
Erbeková, Dominika ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Cílem práce Kulturní inteligence a její pojetí ve výuce cizích jazyků je představit teoretický koncept kulturní inteligence, který popsali Earley a Ang v roce 2003 a zasadit jej do kontextu výuky cizích jazyků. Práce předkládá přehled výzkumů týkajících se kulturní inteligence a výuky cizích jazyků uskutečněné v posledních třech letech, které jde získat v rámci elektronických zdrojů Knihovny Akademie věd ČR a Univerzity Karlovy. Téma je zpracované ve třech kapitolách - teoretická východiska, koncept kulturní inteligence a pojetí kulturní inteligence v rámci výuky cizích jazyků. Práce slouží především jako úvod do problematiky a inspirace k dalšímu bádání v oblasti kulturní inteligence a výuky cizích jazyků.
Konflikty v mezinarodních v týmech
Kurdovanidze, Salome ; Quigley, Martin John David (vedoucí práce) ; Habeeb Mohamed, Mag Mohamed Meeran Mohiadeen (oponent)
Cílem této diplomové práce je definovat mezinárodní tým a konflikty a určit základní kompetence pro manažera a zaměstnance mezinárodních týmů. Členové mezinárodních týmů by měli mít více dovedností a kompetencí, než ti, kteří patří k homogenním týmům. Výsledkem je, že zástupci mezinárodních týmů musí být schopni porozumět kulturním dimenzím, zvládat konflikty konstruktivně, a pochopit různé strategie, jak zvládnout citlivé situace. Výzkum začíná přezkoumáním literatury o kultuře, kulturní dimenzi v týmu a konfliktu. Průzkum byl proveden na 167 jedincích z různých kulturních prostředí analyzovat jejich postoje vůči multikulturních týmům a jejich manažerům. Některá zjištění jsou v souladu s teorií a některé vykazují různé zajímavé názory zkušenými pragmatickými respondenty. Nakonec, autorka na základě získaných výsledků z empirického výzkumu a teoretické literatury vytvořila doporučení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.