Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Kreativita, inovace a organizační kultura
Stará, Jana ; Štofilová,, Jana (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vymezení pojmů kreativita a inovace v podnikání. Zabývá se metodami, které mohou vést k rozvoji tvořivosti tak, aby návrhy a inovační nápady vedly ke zvyšování hodnoty pro zákazníka a rozvoji podnikatelské jednotky. Obsahuje praktickou aplikaci vybraných metod na příkladu provozu kavárny Dobrá zastávka v Brně.
Tvořivost a její rozvoj
Nebřenská, Dagmar ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce) ; Froněk, Jan (oponent)
Cílem mé bakalářské práce je analyzovat tvořivost a možnosti jejího rozvoje. Práce tvořena devíti kapitolami, z nichž každá pojednává o rozdílném aspektu kreativity. Vstupní partie práce uvádí do problematiky, definuje pojem tvořivosti z rozdílných úhlů pohledu a problémy spojené s definováním kreativity. Následuje přehled pojetí tvořivosti v historickém vývoji. Další část textu je věnována kreativní osobnosti, přibližuje pojetí tvořivé osobnosti, Guilfordův přístup k tvořivosti, rysy kreativní osobnosti, vztah tvořivosti a inteligence, vztah motivace a tvořivosti a vybrané faktory funkce mozku z hlediska tvořivosti. Poté je pozornost věnována tvůrčímu procesu, fantazii, typům tvořivých produktů a kritériím na produkty kladená. Následující pasáž se zaměřuje na percepční, intelektové a výrazové, emoční a prostředím dané překážky tvořivosti a popisuje Guilfordův model kreativního řešení problémů. Poté jsou přiblíženy vybrané techniky rozvoje tvořivosti: brainstorming, brainwriting, synektika a laterální myšlení. Závěrečná kapitola shrnuje předcházející. Tvořivost je fenoménem, kterému je věnována stále větší pozornost, je univerzálně se uplatňující klíčovou kompetencí, jejíž rozvoj musí brát do úvahy schopnosti, motivaci a vlivy prostředí.
Kreativita, inovace a organizační kultura
Stará, Jana ; Štofilová,, Jana (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na vymezení pojmů kreativita a inovace v podnikání. Zabývá se metodami, které mohou vést k rozvoji tvořivosti tak, aby návrhy a inovační nápady vedly ke zvyšování hodnoty pro zákazníka a rozvoji podnikatelské jednotky. Obsahuje praktickou aplikaci vybraných metod na příkladu provozu kavárny Dobrá zastávka v Brně.
Návrh systémových nástrojů pro podporu kreativity zaměstnanců
Valíčková, Kateřina ; Klán, Petr (vedoucí práce) ; Hassmann, Josef (oponent)
Cílem diplomové práce jsou doporučení a návrhy zaměřující se na rozvoj kreativity pomocí IT. Výsledky práce vycházejí z podrobné modelové analýzy provedené se zaměstnanci skutečné společnosti Sedláček s. r. o. Práce dále uvádí a analyzuje skutečnosti vztahující se obecně ke kreativitě, kreativním rysům osobnosti a organizaci a vedení projektů. V závěru práce je zhodnocena současná situace v dané společnosti a jsou uvedena doporučení, která by organizace podobného typu mohly implementovat.
Rozvoj tvořivosti v pedagogicko výchovném procesu
FLAŠKOVÁ, Petra
Práce má dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zmíněny definice tvořivosti, pojmy související s tvořivostí jako inteligence, fantazie, věk, bariéry i metody rozvoje tvořivosti. Každý tvůrčí proces má své etapy a dají se vyjmenovat vlastnosti tvůrčí osobnosti, kterými by měl disponovat samotný tvůrčí pedagog. Výtvarná výchova je jednou z možností rozvoje tvořivosti a k tomu může sloužit výtvarný projekt. Účastníky výtvarného projektu jsou žáci ubytováni na DM při OA, SOŠ, SOU v Třeboni. Věk účastníků se pohybuje mezi 16-18 lety. Výtvarný projekt "Člověk napříč časem" je druhou částí této práce. Na začátku druhé části uvádím inspiraci pro tento projekt a vysvětluji jeho strukturu. Cílem projektu je dovést účastníky k zamyšlení se nad hodnotami, vztahy, komunikací mezi námi a nad sebou samými s důrazem na environmentální výchovu. Jedním z dílčích cílů projektu je samozřejmě rozvoj tvořivosti, a zda, je to možné u této skupiny.
Kreativní myšlení a jeho podpora v manažerské praxi
Dvořák, Radek ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
V předkládané práci se věnuji tvořivosti, kreativnímu myšlení a jeho podpoře v manažerské praxi. Kreativní myšlení a inovace jsou v dnešní době velmi žádané, proto je třeba porozumět tomu, jak se vážou na vedení organizace a jak má vedení podporovat v této problematice své zaměstnance. Cílem diplomové práce bylo zjistit, jakým způsobem je ve zkoumané společnosti podporováno kreativní myšlení zaměstnanců a jaký je přístup k vytváření prostředí podporující kreativitu ze strany vedení. K naplnění cílů práce byl proveden výzkum zahrnující studium podnikových dokumentů, zúčastněné pozorování, rozhovor a dotazníkové šetření. Na základě zjištěných výsledků, pak bude možné identifikovat aktuální stav společnosti a poté formulovat návrhy a doporučení na změny. Tyto změny by měly mít vliv na zlepšení podpory kreativity u zaměstnanců a tím i zlepšení hospodářské efektivnosti.
Možnosti rozvoje tvořivosti u zaměstnanců vybrané organizace
Pochman, Martin ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tvořivostí a možnostmi jejího rozvoje. Tvořivost je každodenní součástí lidského života. Prosperita každého podniku závisí na jeho inovační schopnosti. Hlavním zdrojem inovací jsou její zaměstnanci, a to zejména ti, kteří nejvíce zvyšují tvůrčí potenciál firmy. Dílčím cílem této práce je teoreticky popsat problematiku tvořivosti a jejího významu pro hospodářskou organizaci. Na teoretické poznatky z oblasti kreativity navazuje jejich praktická aplikace v konkrétní organizaci. Hlavním cílem práce je analýza kreativního prostředí ve vybrané společnosti. Tato společnost je lídrem na trhu mléčných výrobků v ČR. Metodou rozhovoru a dotazníku byly získány potřebné informace k určení silných a slabých stránek společnosti v oblasti kreativity. Na základě těchto informací jsou navrhnuta osobní doporučení této firmě.
Rozvoj tvořivosti u zaměstnanců
Šimůnková, Vendula ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Lukeš, Martin (oponent)
Tématem této práce je tvořivost = kreativita a její funkce v rámci společnosti CIE Automotive. Tvořivost je nedílnou součástí osobního, ale i pracovního života každého jedince. Ovlivňuje schopnost podniku reagovat na změny a může také zásadně ovlivnit existenci a prosperitu celé společnosti. Společnost CIE Automotive je významným hráčem v oblasti automobilového průmyslu. Dlouhodobě se však potýká s nedostatečnou podporou a následným rozvojem tvořivosti svých zaměstnanců. Hlavním cílem této práce je prozkoumat vztah zaměstnanců společnosti CIE Automotive Valašské Meziříčí ke kreativitě a na základě zjištěných výsledků pak podat návrh na nový program pro její rozvoj v dané firmě. V rámci teoretické části se práce věnuje vymezení základních pojmů, souvisejících s tvořivostí a postavením tvořivosti v rámci organizace. Pro zjištění nezbytných informací důležitých pro realizaci praktické části jsou využity dvě metody -- metoda rozhovoru a dotazníku. Na základě informací zjištěných pomocí zmiňovaných metod jsou navrhnuta doporučení společnosti CIE Automotive a vytvořen nový program na podporu rozvoje kreativity. V praktické části je důraz kladen na identifikaci slabých stránek vyplývajících z rozhovoru s HR manažerkou společnosti CIE a z dotazníkového šetření. Za slabé stránky je považováno nedostatečně otevřené kreativní prostředí, chybí podpora týmové spolupráce, ve společnosti je nedostatečně efektivní komunikace a není zřetelně nastaven program motivace k tvořivosti. Na základě vymezení slabých stránek jsou pak navržena doporučení jak se zaměřit na zlepšení slabých stránek a je vytvořen nový program pro podporu kreativity ve společnosti CIE - REGIA IDEA.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.