Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Internet jako prostor pro sociální inovace? Analýza prostředí digitálních podob současného českého tisku
Soukupová, Lenka ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Taking into account the theoretical approaches of Joseph Alois Schumpeter and Clayton Christensen to innovation, this case study is mapping the current Czech environment of written online media. Traditional media houses are dealing with the crisis of finances and information as generally described by Christensen, which means they are in real need for innovation yet they are not always successful. Other new incentives also appear on the market. Similarly to the situation abroad, the NGO sector is able to provide quality content on issues of its interest. Social innovation is rather a buzzword in the country, yet the author identifies a couple of efforts in the online written media. The author also suggests there might even be a niche for a social enterprise in the area to cooperate with the NGO sector and blogosphere. Keywords creative destruction, disruptive innovation, social entrepreneurship, social innovation, Czech Republic, print media online, watchdog journalism Abstrakt Tato případová studie nahlíží teoretickou optikou kreativní destrukce dle Josepha Aloise Schumpetera a rozkladných technologií dle Claytona Christensena prostředí digitálních podob současného českého tisku. Zatímco velké mediální domy se snaží ustát krizi financí a informací, potřebují také v duchu Christensenova přístupu...
Kreativní destrukce v podmínkách české ekonomiky - případ hospodářské krize konce 90. let
Vobořil, Lukáš ; Johnson, Zdenka (vedoucí práce) ; Chalupecký, Petr (oponent)
Využitím statistických metod a metod makroekonomické analýzy se podařilo prokázat, že Schumpeterova teorie kreativní destrukce je funkční nejen jako teoretický model, ale že je aplikovatelná i na reálnou ekonomiku. Za pomoci těchto metod se podařilo prokázat, že v průběhu měnové a hospodářské krize v letech 1997 a následujících působila kreativní destrukce na ekonomiku České republiky významnou měrou a že díky kreativní destrukci se česká ekonomika přeměnila do efektivnější a výkonnější podoby, což jí umožnilo rychlejší růst po odeznění krizových let, a krize tak skrze kreativní destrukci přispěla ke zlepšení stavu celého českého hospodářství. Toto zefektivnění se podařilo prokázat i při srovnání s ekonomikou Slovenské republiky jako referenčním vzorkem, kde však díky absenci hospodářské krize nepůsobila kreativní destrukce tak silně jako v ekonomice české.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.