Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozvoj lidského kapitálu v organizaci
Zuna, Karel
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského kapitálu v kontextu dalšího profesního vzdělávání. Snaží se o ukotvení tématu v manažerských souvislostech a vzájemných ekonomicko-edukačních vztazích. Nejde totiž jen o schopnost efektivně vzdělávat a rozvíjet zaměstnance, ale o celkový koncept, strategický přístup, který je výhodný jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Řízení lidských zdrojů je mezioborová disciplína, ve které dochází ke změnám a objevují se nové trendy, které mají zásadní možnosti využití a dopady na zaměstnance a manažery organizací. Problematiku lze teoreticky ukotvit v oblasti lidského kapitálu, vedení lidí v organizaci, dalšího profesního vzdělávání pracovníků a řízení podle cílů. Po stanovení výzkumných cílů byl definován výzkumný problém, který lze vyjádřit takto: Jaký je přístup zaměstnavatelských organizací k rozvíjení lidského kapitálu prostřednictvím dalšího vzdělávání a rozvoje zaměstnanců? Na základě toho byly stanoveny čtyři výzkumné otázky a dvě hypotézy. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat a popsat vybrané firemní procesy související s rozvojem a řízením lidského kapitálu v rámci organizací. Dále pak charakterizovat klíčové metody moderního managementu lidských zdrojů. Posledním cílem výzkumného šetření bylo identifikovat trendy v oblasti rozvoje a řízení...
Rozvoj lidského kapitálu v organizaci
Zuna, Karel ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kříž, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského kapitálu v kontextu dalšího profesního vzdělávání. Snaží se o ukotvení tématu v manažerských souvislostech a vzájemných ekonomicko-edukačních vztazích. Nejde totiž jen o schopnost efektivně vzdělávat a rozvíjet zaměstnance, ale o celkový koncept, strategický přístup, který je výhodný jak pro firmu, tak pro zaměstnance. Řízení lidských zdrojů je mezioborová disciplína, ve které dochází ke změnám a objevují se nové trendy, které mají zásadní možnosti využití a dopady na zaměstnance a manažery organizací. Problematiku lze teoreticky ukotvit v oblasti lidského kapitálu, vedení lidí v organizaci, dalšího profesního vzdělávání pracovníků a řízení podle cílů. Po stanovení výzkumných cílů byl definován výzkumný problém, který lze vyjádřit takto: Jaký je přístup zaměstnavatelských organizací k rozvíjení lidského kapitálu prostřednictvím dalšího vzdělávání a rozvoje zaměstnanců? Na základě toho byly stanoveny čtyři výzkumné otázky a dvě hypotézy. Cílem výzkumného šetření bylo analyzovat a popsat vybrané firemní procesy související s rozvojem a řízením lidského kapitálu v rámci organizací. Dále pak charakterizovat klíčové metody moderního managementu lidských zdrojů. Posledním cílem výzkumného šetření bylo identifikovat trendy v oblasti rozvoje a řízení...
Systémový přístup ke vzdělávání liniových manažerů v korporaci CIUR, a. s
Soukup, Jan ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Předkládaná rigorózní práce na téma Systémový přístup ke vzdělávání liniových manažerů v korporaci CIUR, a. s., je zaměřená na vytvoření a zavedení vzdělávacího modelu přímo pro konkrétní korporaci a navržení opatření pro zkvalitnění systému vzdělávání. Jedná se o oblast, u které lze předpokládat brzkou implementaci do praxe. Teoretická část rigorózní práce se zabývá vzděláváním liniových manažerů, které je považováno za nutný krok pro zvýšení konkurenceschopnosti a snižování nákladů (reklamace, zmetkové výrobky). Popisuje jednotlivé oblasti systematického vzdělávání v korporaci, podporuje implementace IT technologií do výuky, jejichž význam je v současné době nedocenitelný. Dále v oblasti vzdělávání liniových manažerů řeší vzdělávací potřeby, navržení optimálních vzdělávacích metod a forem, rozvoj kompetencí nebo využití talentového managementu pro vzdělávání. V praktické části je představení korporace CIUR, a. s. a komparativní korporace B, na kterých je proveden kvantitativní výzkum, dále s využitím výzkumných metod benchmarkingu, SWOT analýzy, dotazníkového šetření a s využitím rozhovorů je zjišťována míra významu vzdělávacích faktorů na liniové manažery korporace. Praktická část řeší problematiku implementace vzdělávacího modelu do korporace, řeší přínosy i dopady. V závěru rigorózní práce je...
Další vzdělávání a profesní rozvoj příslušníků Policie České republiky
Kratochvíl, Martin ; Kursch, Martin (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dalšího profesního vzdělávání a rozvoje příslušníků Policie České republiky. Teoretická část diplomové práce se věnuje celoživotnímu vzdělávání, profesnímu rozvoji a dalšímu vzdělávání. V této části jsou tedy vymezeny základní pojmy, definice vztahující se k tomuto tématu. Diplomová práce dále analyzuje kompetenční profil a odborné nároky na příslušníky Policie České republiky. Teoretická část se mimo jiné věnuje vzdělávacím zařízením u Policie České republiky. V teoretické části je také zmíněna Koncepce celoživotního vzdělávání příslušníků Policie České republiky, okrajově se věnuje celoživotnímu vzdělávání u Krajského ředitelství policie hl. m. Prahy. Pro srovnání světového policejního vzdělávání je v práci zmíněno vzdělávání policistů ve světě. Praktická část se věnuje motivaci a efektivitě dalšího profesního vzdělávání příslušníků Policie České republiky. V této části byly stanoveny hypotézy, které jsou vyhodnocením dotazníkového šetření buďto verifikovány nebo falzifikovány. Výzkumné šetření bylo prováděno ve služebním obvodu Obvodního ředitelství policie Praha III, a to na Místních odděleních policie a na odděleních Služby kriminální policie a vyšetřování. Při výzkumném šetření bylo zjištěno, že policisté nejsou ze strany služebních funkcionářů...
Moderní metody rozvoje zaměstnanců v kontextu talent managementu
Baier, Milan ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem předložené rigorózní práce je identifikovat a charakterizovat moderní metody rozvoje pracovníků v kontextu talent managementu. Důraz byl kladen na využití kouchingu, mentoringu, sebeřízeného učení a e-learningu (webináře, online semináře, video learning a mobilní učení) při řízení kariéry a pracovního výkonu. Správně nastavený systém rozvoje a učení se na pracovišti umožňuje pracovníkům efektivní řízení pracovní kariéry. Získané znalosti a dovednosti mohou talentovaní využít v rámci tvůrčí činnosti a při rozvoji organizace. V teoretické části byla konceptualizována a sumarizována problematika dalšího profesního vzdělávání s důrazem na strategické řízení v rámci organizace. Podnikové vzdělávání tvoří pilíř a klíčový nástroj rozvoje pracovníků. Dále byla realizována analýza metod vzdělávání a rozvoje pracovníků primárně vytvořených či vhodných pro talentované dospělé jedince. Jako metodologické východisko bylo využito Gagného modelu nadání a talentu. Identifikace odlišností v přístupu k pracovníkům, kteří jsou zařazeni do programu talentovaných, a těch, kteří nejsou. Cílem výzkumné části bylo analyzovat metody vzdělávání a rozvoje talentovaných dospělých, sledovat frekvenci využití jednotlivých metod s důrazem na elektronické nástroje učení. Pomocí dotazníkového šetření byly zjišťovány různé...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.