Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Některé kontroverzní otázky dneška z pohledu katolické mládeže
PRAUS, Jan Nepomuk
Tato bakalářská práce se zabývá vybranými kontroverzními otázkami z pohledu katolické mládeže. K lepšímu porozumění jednotlivých témat je u každé otázky popsán legislativní rámec České republiky, názor společnosti, vliv médií, veřejná diskuse a oficiální stanovisko katolické církve. K této práci byl vytvořen dotazník, který byl určen pro katolickou mládež ve věku 15 až 25 let. Dotazník byl použit ke zjištění názorů mladých katolíků na vybrané kontroverzní otázky, které jsou v naší společnosti aktuální. Získané informace jsou v závěru práce porovnány s oficiálním postojem katolické církve.
Sporné otázky nutné obrany v judikatuře
Houzar, Petr ; Vokoun, Rudolf (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Práce je zaměřena na sporné otázky vyvstávající ve spojení s institutem nutné obrany, a jak se s těmito otázkami vypořádávaly soudy v rámci své rozhodovací praxe. První kapitola práce slouží jako úvod do celého tématu. V její druhé kapitole se práce věnuje pojmu nutná obrana samotnému a předpokladům nutným proto, aby dané jednání mohlo být posouzeno jako jednání v nutné obraně. Dále byla nutná obrana zařazena do systému okolností vylučujících protiprávnost, o kterých bylo krátce pojednáno. Úkolem třetí kapitoly bylo vymezit a blíže přiblížit podmínky, které musí nastat, aby se užilo institutu nutné obrany. Hlavními částmi této kapitoly byly jednak útok a jednak obrana. V souvislosti s útokem bylo pojednáváno o tom, proti čemu musí útok směřovat a co se vlastně zákon snaží bránit. V první zmíněné části jsou rozebrány samotný pojem útoku, společně s jeho aspektem protiprávnosti, dále osoba útočníka a požadavek společenské škodlivosti. Druhá část zmíněné kapitoly byla věnována obrannému jednání, co je jeho obsahem apod. a posléze obrannému jednání zcela zjevně nepřiměřenému jakožto pojmu. V souvislosti s čímž bylo rozlišeno mezi pojmy proporcionalita a přiměřenost. Čtvrtá kapitola uvádí úlohu soudních rozhodnutí v právním systému ČR a to z několika pohledů. Za prvé vztah soudního rozhodnutí vůči jeho...
Kontroverzní témata jako součást výuky na prvním stupni ZŠ
Radecká, Lenka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá probíráním kontroverzních témat či problémů v rámci výuky na prvním stupni základních škol. Hlavními cíli této práce je zjistit, proč je vhodné začleňovat tato témata do výuky, jestli je vůbec možné zabývat se jimi i s dětmi mladšího školního věku a jak taková témata lze v rámci výuky probírat. Teoretická část práce začíná vymezením pojmu kontroverzní téma (KT), dále se věnuje vývojovým předpokladům dětí pro zabývání se jimi, souvislostí KT s výchovou k občanství a s globálním rozvojovým vzděláním a metodám, kterými lze KT probírat. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem bylo v rámci empirické části zkoumáno, zda učitelé do výuky začleňují KT, proč a jakým způsobem. klíčová slova: kontroverzní téma / problém, globální problém, aktuální problém, průřezová témata, primární vzdělávání, výchova k občanství, globální rozvojové vzdělávání, Filosofie pro děti
Práce s kontroverzními tématy ve výchově k občanství na příkladu tématu gender a stereotypy.
Margolienová, Kristína ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Diplomová práce se soustředí na výuku kontroverzních témat jako součást výchovy k občanství. Cílem práce je zjistit využívání kontroverzí ve výuce a analyzovat aplikaci různých metod v práci s kontroverzemi. V první části jsou vymezena teoretická východiska diplomové práce a důležitost využívání kontroverzí ve výuce. Dále je představeno jejich zakotvení v kurikulárních dokumentech, základní psychologické teorie vývoje morálky a myšlení. Poté jsou představeny metody, které mohou být pro práci s kontroverzemi nápomocné. Praktická část objasňuje metodologická východiska diplomové práce a navrhuje konkrétní vyučovací hodinu k tématu gender a stereotypy. Výzkumná sonda proběhla ve dvou třídách druhého stupně základní školy formou zúčastněného pozorování a strukturovaným rozhovorem s vyučujícími výchovy k občanství daných tříd. Výsledky naznačují určité rozdílnosti v kompetencích žáků, kteří se s kontroverzními tématy ve výuce setkávají, a mezi těmi, kterým jsou kontroverze cizí. KLÍČOVÁ SLOVA kontroverze, průřezová témata, výchova k občanství, gender, stereotyp
Kontroverzní témata jako součást výuky na prvním stupni ZŠ
Radecká, Lenka ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá probíráním kontroverzních témat či problémů v rámci výuky na prvním stupni základních škol. Hlavními cíli této práce je zjistit, proč je vhodné začleňovat tato témata do výuky, jestli je vůbec možné zabývat se jimi i s dětmi mladšího školního věku a jak taková témata lze v rámci výuky probírat. Teoretická část práce začíná vymezením pojmu kontroverzní téma (KT), dále se věnuje vývojovým předpokladům dětí pro zabývání se jimi, souvislostí KT s výchovou k občanství a s globálním rozvojovým vzděláním a metodám, kterými lze KT probírat. Dotazníkovým šetřením a rozhovorem bylo v rámci empirické části zkoumáno, zda učitelé do výuky začleňují KT, proč a jakým způsobem. klíčová slova: kontroverzní téma / problém, globální problém, aktuální problém, průřezová témata, primární vzdělávání, výchova k občanství, globální rozvojové vzdělávání, Filosofie pro děti
Vliv kontroverzních témat na (ne)úspěch Tea party
Vlčanová, Kateřina ; Kotábová, Věra (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Hlavním záměrem této práce je zjistit, zda měly názory kandidátů Tea party na kontroverzní otázky vliv na jejich volební úspěch a na úspěch hnutí Tea party v obecném smyslu. Práce je rozdělená na dvě části, teoretickou a empirickou. V teoretické části se autorka soustředí na historickou perspektivu politického a stranického systému Spojených států amerických, bipartismus a postavení třetích stran v systému a na stručnou analýzu Demokratické a Republikánské strany. Dále autorka zkoumá fenomén Tea party - její genezi, strukturu, cíle a ideje. Následující kapitola se zaměřuje na tři kontroverzní témata (potraty, práva LGBT a rasové otázky), jež reflektují ideologické štěpení americké společnosti. Praktická část práce se skládá z případové studie nazvané Vliv kontroverzních témat na (ne)úspěch kandidátů Tea party a ze zodpovězení výzkumných otázek a hypotéz. Případová studie se zabývá postoji sněmovních a senátních kandidátů Tea party k výše jmenovaným kontroverzním otázkám, kteří uspěli v kongresových volbách 2010.
Sporné otázky nutné obrany v judikatuře
Houzar, Petr ; Vokoun, Rudolf (vedoucí práce) ; Bohuslav, Lukáš (oponent)
Práce je zaměřena na sporné otázky vyvstávající ve spojení s institutem nutné obrany, a jak se s těmito otázkami vypořádávaly soudy v rámci své rozhodovací praxe. První kapitola práce slouží jako úvod do celého tématu. V její druhé kapitole se práce věnuje pojmu nutná obrana samotnému a předpokladům nutným proto, aby dané jednání mohlo být posouzeno jako jednání v nutné obraně. Dále byla nutná obrana zařazena do systému okolností vylučujících protiprávnost, o kterých bylo krátce pojednáno. Úkolem třetí kapitoly bylo vymezit a blíže přiblížit podmínky, které musí nastat, aby se užilo institutu nutné obrany. Hlavními částmi této kapitoly byly jednak útok a jednak obrana. V souvislosti s útokem bylo pojednáváno o tom, proti čemu musí útok směřovat a co se vlastně zákon snaží bránit. V první zmíněné části jsou rozebrány samotný pojem útoku, společně s jeho aspektem protiprávnosti, dále osoba útočníka a požadavek společenské škodlivosti. Druhá část zmíněné kapitoly byla věnována obrannému jednání, co je jeho obsahem apod. a posléze obrannému jednání zcela zjevně nepřiměřenému jakožto pojmu. V souvislosti s čímž bylo rozlišeno mezi pojmy proporcionalita a přiměřenost. Čtvrtá kapitola uvádí úlohu soudních rozhodnutí v právním systému ČR a to z několika pohledů. Za prvé vztah soudního rozhodnutí vůči jeho...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.