Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kritická analýza spotřebitelské poptávky s ohledem na vývoj ekonomiky v České republice
Holásková, Romana ; Žilková, Zdenka (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou spotřebního chování v České republice. Teoretická část vymezuje základní pojmy a údaje, které se týkají spotřebitelské poptávky a informace nezbytné k pochopení analyzované části. Následující část se věnuje kritické analýze spotřebního koše a vynakládání výdajů domácností do různých komodit. Analytická část je zaměřena rovněž na vývoj ekonomiky, podle které lze vyvodit reakce domácností a s tím spjaté chování spotřebitelů. V závěru je práce doplněna o návrhy vedoucí ke snížení přebytečného vynakládání výdajů, které jsou doporučením pro občany České republiky.
Comparison of coherent demand systems: The case of meat demand in the Czech Republic
Dlasková, Karolína ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Mikolášek, Jakub (oponent)
Existuje mnoho modelů zkoumajících poptávkovou elasticitu. V této práci nabízíme komplexní přehled těchto modelů. Cílem pak je porovnání poptávkových systémů LES, Translog a QUAIDS na základě jejich výkonnosti. Souběžně odhadujeme elasticitu poptávky po mase v České republice za období 2010 - 2015 na datech statistik rodinných účtů. Porovnáním systémů pomocí Akaike a Schwarz kritérií vychází LES jako nejlepší pro tento typ dat. Průměrná cenová elasticita pro různé druhy masa za pozorované období je -0.99, příjmová elasticita se rovná 1.12. Tyto výsledky mohou mít významné důsledky pro daňovou politiku, nebo komerční využití. Klasifikace C31, C34, D11, D12 Klíčová slova Poptávka, porovnání, LES, Translog, QUAIDS, maso E-mail autora 55606678@fsv.cuni.cz E-mail vedoucího práce milan.scasny@czp.cuni.cz
Health, Happiness and Consumption of Sugary Goods
Hanusová, Klára ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Opatrný, Matěj (oponent)
spotřeby cukru, štěstí a životní spokojenosti. Avšak o asociacích mezi spotřebou cukru na jedné straně a štěstím (životní spokojeností) na druhé, se toho ví málo, hlavně pokud je zároveň zkoumán i vlyv jiných důležitých faktorů jako je zdraví, stravovací návyky a v neposlední řadě i závislosti, které by potencionálně mohli mít efekt na spotřebu cukru i životní spokojenost. Tato práce vyplňuje danou mezeru ve výzkumu. Data zjišťované na úrovni jednotlivce, získána z INHERIT průzkumu vícero zemí jsou použita na analýzu determinantů v pěti evropských zemích, České republice, Lotyšsku, Portugalsku, Španělsku a Spojeném Království. Analýza se opíra o několik ekonometrických modelů, včetně negativního binomického, logit, multinomického logit a bivariate probit modelu. Zjistili jsme, že mladí lidé, lidé s dětmi a muži konzumují více porcí cukru. Vyšší konzumace cukru je korelována i s kouřením, a špatným zdravotním stavem, obzvlášť s gastrointestinálními onemocněními, které jsou pravděpodobně výsledkem těchto zdraví nepříznivých návyků. Mnohé z vysvětlujících proměnných které mají pozitivní vztah ke konzumaci cukru mají ke štěstí a životní spokojenosti vztah opačného charakteru. Vyšší příjem činí lidi šťastnějšími a spokojenějšími, avšak jeho vlyv na spotřebu cukru není signifikantní, nebo má malý negativní efekt,...
Nové trendy v nabídce gastronomických služeb
Zelenková, Simona ; Kvítková, Zuzana (vedoucí práce) ; Netková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na oblast zdravého stravování a alternativních výživových stylů nebo směrů ve stravovacích zařízeních. Cílem práce je analyzovat trh z hlediska nabídky stravovacích služeb zaměřených na alternativní výživové směry v centru hlavního města a také z hlediska spotřebitelské poptávky po těchto službách. Teoretická část obsahuje charakteristiku použitých pojmů, popisuje stravování jako proces zajištění výživy a zejména základní a některé specializované proudy alternativních výživových stylů. Vlastní výzkum je tvořen ze dvou částí. První sekce je věnována analýze nabídky stravovacích služeb v centru Prahy se zaměřením na alternativní výživové směry. Spotřebitelskou poptávkou po těchto službách, která byla zjištěna pomocí dotazníkového šetření, se zabývá druhá sekce praktické části.
Comparison of coherent demand systems: The case of meat demand in the Czech Republic
Dlasková, Karolína ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Mikolášek, Jakub (oponent)
Existuje mnoho modelů zkoumajících poptávkovou elasticitu. V této práci nabízíme komplexní přehled těchto modelů. Cílem pak je porovnání poptávkových systémů LES, Translog a QUAIDS na základě jejich výkonnosti. Souběžně odhadujeme elasticitu poptávky po mase v České republice za období 2010 - 2015 na datech statistik rodinných účtů. Porovnáním systémů pomocí Akaike a Schwarz kritérií vychází LES jako nejlepší pro tento typ dat. Průměrná cenová elasticita pro různé druhy masa za pozorované období je -0.99, příjmová elasticita se rovná 1.12. Tyto výsledky mohou mít významné důsledky pro daňovou politiku, nebo komerční využití. Klasifikace C31, C34, D11, D12 Klíčová slova Poptávka, porovnání, LES, Translog, QUAIDS, maso E-mail autora 55606678@fsv.cuni.cz E-mail vedoucího práce milan.scasny@czp.cuni.cz
Kritická analýza spotřebitelské poptávky s ohledem na vývoj ekonomiky v České republice
Holásková, Romana ; Žilková, Zdenka (oponent) ; Škapa, Stanislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou spotřebního chování v České republice. Teoretická část vymezuje základní pojmy a údaje, které se týkají spotřebitelské poptávky a informace nezbytné k pochopení analyzované části. Následující část se věnuje kritické analýze spotřebního koše a vynakládání výdajů domácností do různých komodit. Analytická část je zaměřena rovněž na vývoj ekonomiky, podle které lze vyvodit reakce domácností a s tím spjaté chování spotřebitelů. V závěru je práce doplněna o návrhy vedoucí ke snížení přebytečného vynakládání výdajů, které jsou doporučením pro občany České republiky.
Marketingový výzkum spotřebitelské poptávky pro vybranou firmu
TOMANDLOVÁ, Dana
Moje závěrečná práce je zaměřena na provedení marketingového výzkumu spotřebitelské poptávky pro vybranou firmu. Cílem této práce je nalezení preferencí, společných postojů a nákupních zvyklostí spotřebitelů a na základě získaných údajů charakterizovat cílového spotřebitele. Nejprve jsem uvedla definici marketingu, charakterizovala ho, popsala marketingový výzkum, dotazník a jeho tvorbu a volbu cílových trhů. Díky studiu odborné literatury jsem provedla marketingový výzkum v oblasti poptávky po nábytku. Marketingový výzkum byl realizován v rámci jižních Čech formou ústního dotazování spotřebitelů. Na základě získaných údajů a jejich vyhodnocení jsem charakterizovala cílovou skupinu spotřebitelů. V závěru mé práce jsem zhodnotila pozici vybrané společnosti na trhu s nábytkářskými produkty vzhledem k spotřebitelské poptávce a posoudila perspektivu cílové skupiny spotřebitelů pro tuto společnost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.