Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam moderních informačních komunikačních technologií v životě aktivních seniorů
SEDLÁKOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá významem moderních informačních komunikačních technologií (ICT) v životě aktivních seniorů. Teoretická část diplomové práce pojednává biologická, psychologická a sociální témata stárnutí jako základní vymezení současného pojetí problematiky stáří. Zabývá se informační a počítačovou gramotností, metodami a formami vzdělávání seniorů s ohledem na získání znalostí a dovedností v oblasti používání moderních komunikačních prostředků. V praktické části práce je interpretován kvantitativní výzkum, jehož cílem bylo zjistit význam ICT pro aktivní seniory, četnost a míru využívání technologických prostředků. V závěru práce jsou výsledky výzkumu diskutovány, v jaké míře ovlivňují kvalitu života aktivních seniorů a jako možné formy komunikace pro informování seniorů o kulturních událostech a jejich aktivizaci ve společenském životě.
Rekvalifikace nezaměstnaných
NĚMCOVÁ, Ivana
Bakalářská práce ?rekvalifikace nezaměstnaných? obsahuje teoretickou část, která popisuje co je nezaměstnanost, typy nezaměstnanosti, sociální důsledky a také historické souvislosti vzniku tohoto jevu. Dále se zabývá vývojem nezaměstnanosti a současně státní politikou zaměstnanosti v ČR a rekvalifikacemi, jako nejčastějším nástrojem aktivní státní politiky zaměstnanosti. V poslední kapitole se práce věnuje rozvíjení klíčových kompetencí, které mají v práci se skupinami nezaměstnaných velký význam. Praktickou část práce tvoří anketa, provedená mezi účastníky rekvalifikačního kurzu ?Základní obsluha osobního počítače?.
Analýza počítačové gramotnosti obyvatel středního věku a možnosti jejího zvyšování
Holzbauer, Milan ; Střížová, Vlasta (vedoucí práce) ; Galba, Alexander (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou počítačové gramotnosti obyvatel středního věku. Jsou zde rozebrány základní pojmy, které souvisí s touto problematikou. Představen je vývoj informační společnosti. Právě pojem informační společnost úzce souvisí s počítačovou gramotností, pomocí které jsou obyvatelé schopni přistupovat k novým informačním zdrojům. Úroveň těchto znalostí se mění s věkem a vzděláním populace. Obyvatelé středního věku, na které je tato práce cílena, nemohli získat počítačové kompetence při svém školním vzdělávání, takže jsou ohroženi informační propastí. V této práci jsou nastíněny možnosti zvyšování počítačové gramotnosti včetně její certifikace. Praktická část se zabývá terénním šetřením, ve kterém dotazovaní odpovídají na otázky inspirované evropskými ECDL testy, takže je možné rozhodnout o úrovni jejich znalostí. Počítačová gramotnost je důležitá pro ekonomickou prosperitu společnosti, proto je nutné analyzovat její stav a hledat možnosti jejího zvyšování.
Analýza nabídky celoživotního vzdělávání v ČR a vybraných zemích EU
Doležal, Ladislav ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou nabídky celoživotního vzdělávání v České Republice a vybraných státech Evropské unie (Finsko, Dánsko), přičemž bude charakterizována podrobně pouze situace v České Republice. Práce se pokouší zmapovat oblast celoživotního vzdělávání dospělých osob nejen ve věkové kategorii od 25 do 64 let, ale také seniorů. V první části práce se zaměřuji na objasnění pojmu celoživotního vzdělávání a jeho smyslu. Dále zde vymezuji program celoživotního učení a charakterizuji současnou situaci v Evropské unii. V druhé části podrobně charakterizuji situaci celoživotního učení v České Republice a její vývoj. Tato část se také zaměřuje na poskytovatele vzdělávání, počítačovou gramotnost a obecné možnosti celoživotního vzdělávání na univerzitách. V poslední třetí části jsou vybrány společné části celoživotního vzdělávání ve Finsku a Dánsku (charakteristika, legislativa, účast na dalším vzdělávání a počítačová gramotnost), které v této práci porovnávám s Českou Republikou.
Analýza internetových portálů pro vzdělávání počítačové gramotnosti v České Republice.
Kubička, Tomáš ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Marešová, Zdena (oponent)
S čím dál rychlejším vývojem počítačů a funkcí internetu se stává e-learning nedílnou součástí našeho života. Pro vzdělanost člověka a vzdělávací systém společnosti e-learning znamená podobnou revoluci jako knihtisk. I když vzdělávání prostřednictvím odborné literatury stále převažuje, vysoké tempo rozšiřování e-learningu ukazuje na jeho význam v nejbližší budoucnosti. E-learning tak představuje vysoký potenciál jak pro vzdělanost společnosti, tak pro firmy, které na e-learningu profitují. Tato práce je zaměřena na e-learning, druhy online vzdělávání, popis a následný popis internetových vzdělávacích portálu zaměřených na podporu výuky počítačové gramotnosti v České Republice.
Informatické vzdělávání na středních školách zaměřených na informatiku
Kopřiva, Pavel ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Cílem mé práce je popsat vývoj informatického vzdělávání na středních školách v České republice, který není popsán v žádných knihách, nýbrž jsme schopni jej zjistit, a to především díky pamětníkům, kteří v době vzniku informatického vzdělávání stáli v čele středních škol nebo se přímo vývoje informatického vzdělání zúčastnili. Dalším cílem je v krátkosti shrnout látku, která se v současné době probírá na středních školách a oborech, které jsou zaměřeny na Informatiku a to jednak z širšího pohledu pomocí Rámcového vzdělávacího programu a následně konkrétně a úzce pomocí současných učebnic Informatiky pro střední školy. Jednou ze stěžejních částí mé bakalářské práce bude dotazování studentů středních škol, a to jak se zaměřením, tak i bez zaměření na Informatiku. V rámci dotazování budou kladeny stejné otázky oběma skupinám studentů a následně budou jejich výsledky zobrazeny v grafické podobě s finálním komentářem těchto výsledků. V poslední části bych rád naznačil problém, který osobně vidím v dnešním vzdělávacím školském systému.
Přístup vychovatele k mediální výchově a počítačovým hrám ve volném čase dětí mladšího školního věku
MORAVCOVÁ, Dagmar
Práce popisuje, jak je možné přistupovat k hraní počítačových her ve volném čase dětí školního věku, a zabývá se významem mediální výchovy ve volnočasové sféře. Zpočátku upřesňuje chápání volného času a jeho funkce. Poukazuje na některé pozitivní i negativní vlivy médií. Dále popisuje klasické počítačové hry a problematiku nadměrného hraní počítačových her a způsoby prevence. Práce se zabývá osobností vychovatele, významem mediální výchovy pro jeho práci. Popisuje filosofii pro děti jako způsob přemýšlení o počítačových hrách s dětmi.
Informační technologie v odrazu výuky na 1. st. ZŠ
BATYSTOVÁ, Věra
Anotace: Diplomová práce v teoretické části shrnuje didaktické přístupy, které se staly východiskem pro navržení dílčí metodiky výuky a zejména vhodné prezentace informačních komunikačních technologií (dále ICT) v mladším školním věku. Práce se zabývá dopadem ICT na celkový rozvoj osobnosti žáka vzhledem k inovačním edukačním procesům, probíhajícím v našem školství. Cílem práce je na základě průzkumu aktuálního stavu výuky ICT a počítačové gramotnosti žáků na 1. stupni ZŠ, dále zaznamenaných a utříděných {\clqq}nejlepších zkušeností vyučujících `` navrhnout a ověřit optimální možné didaktické metody při výuce ICT. Diplomová práce zejména ověřovala hypotézu, že žáci při výuce ICT dokáží ve dvojici efektivně spolupracovat a žák s většími znalostmi v obsluze počítače dokáže poradit a instruovat svého spolužáka, který je počítačovým začátečníkem. V praktické části práce je pomocí dotazníkového šetření zjišťována počítačová gramotnost žáků 2. a 3. třídy 1. stupně ZŠ. Na základě vybraných didaktických přístupů a analýzy výsledků dotazníkového šetření byla navržena a při vyučování prakticky ověřena metoda dyadického vyučování. Využití metody dyadického vyučování je jedním z možných způsobů, jak dosáhnout optimálních pedagogických výsledků při výuce ICT na 1. stupni ZŠ. Práce obsahuje návrh tematického plánu pro 3 ročník ZŠ. Tento návrh, rozpracovaný po jednotlivých měsících školní docházky, podobně jako rozbory realizovaných ověřovacích hodin mohou být začínajícím pedagogům inspirací při zpracovávání jejich tematického plánu pro nově vznikající předmět informační a komunikační technologie na 1. stupni ZŠ nebo pro využití ICT ve výuce.
Počítačová gramotnost patnáctiletých žáků – dílčí téma vzdělanostních nerovností
Basl, Josef
V tomto příspěvku je analyzována počítačová gramotnost patnáctiletých žáků v České republice, Německu a Polsku s využitím datového souboru PISA 2003. Řešena byla otázka, jaké socioekonomické faktory ovlivňují počítačovou gramotnost. Vedle významných rozdílů mezi dívkami a chlapci, vlastnictví počítače a přístupu k internetu byly identifikovány jako faktory s největším podílem vysvětlujícím rozdíly v dosažené úrovni počítačové gramotnosti.
Gramotnost IS/IT v České republice
Orlová, Lenka ; Doucek, Petr (vedoucí práce) ; Dianiš, Erik (oponent)
Práce se zaměřuje na zkoumání možností zvyšování počítačové gramotnosti v České republice. Zpočátku definuje pojem počítačové gramotnosti, nastiňuje její vývoj v čase a zkoumá její úroveň v ČR. Jelikož je ČR integrální součástí Evropské unie, obsahuje práce i srovnání úrovně počítačové gramotnosti České republiky a zemí EU. Protože hlavním činitelem v oblasti vzdělávání je stát, je jádrem práce osvětlení role státu v oblasti informační a počítačové gramotnosti. Autor se věnuje i dalším možnostem zvyšování počítačových a internetových dovedností. Mezi ně patří systémy, které se soustředí na zvyšování obecné počítačové gramotnosti a specifické systémy školení na konkrétní produkty určitého výrobce. Dalším článkem je ukázka vzdělávacích činností soukromých společností, který je také velmi důležitým článkem vzdělávání, protože jeho činnost je velmi často podporována státem na principu Public-Private Partnerships (PPP). Celá práce vznikla na základě studia především zdrojů v elektronické podobě a při jeho zpracování byla užita řada počítačových aplikací. Výsledek práce tak může být určitou autorovou vizitkou o jeho vlastní počítačové gramotnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.