Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazování "nízké" vegetace v 3D prostoru
Řehánek, Jiří ; Přibyl, Jaroslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zobrazováním nízké vegetace ve 3D prostoru v reálném čase. Nízkou vegetací se myslí tráva a keře. Nejdříve se podívá na již existující implementace vegetace ve 3D hrách, kde se prozkoumají vlastnosti pozorovatelné při samotném hraní a dojde k hodnocení vizuální kvality. Poté následuje návrh postupu při řešení této problematiky a popis implementace. V závěrečné části se shrnou dosažené výsledky.
Umělecké zobrazení scény
Benda, Jan ; Tóth, Michal (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Cílem této práce je prostudovat vybrané metody nerealistikého uměleckého zobrazení (cell shading, pencil sketch shading, watercolor shading) a napodobit dané techniky při vykreslování objektů ve 3D prostoru s použitím knihovny OpenGL. Oblastí využití těchto technik je široké - od grafických aplikací, přes počítačové hry až po animované filmy. Tato práce popisuje návrh a implementaci těchto technik: cell shading, skica tvořená tužkou a akvarelová malba.
Digiverse monument
Tajovský, Jakub ; Blažíček, Martin (oponent) ; Resslová, Veronika (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám obrazem na hranici digitálního a analogového média a horizontem jako hranicí vizuální percepce. Výstupem je počítačový program, variabilní obraz, digitální verze uměleckého artefaktu. Jedná se rastr snímků naskládaných v horizontálním pásu, jednotlivé snímky je možno variovat za jejich alternativy. Obraz je možno pozorovat z různých úhlů pohledu:1. Jako obraz na stěně z chodby v galerii, 2. z prostoru za plátnem, odkud je možné ho ovládat pomocí kurzoru 3. na internetu, jako streamované video.
Inovace cvičení z oblasti zpracování obrazu
Honkyš, Jan ; Záviška, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá inovací cvičení z oblasti zpracování obrazu. Inovace spočívá v připravení návodů jednotlivých cvičení v alternativních programech, ve výuce se nyní používá program Adobe Photoshop CS6 Extended. První kapitola se zabývá barevnými modely, prostory, správou barev a formáty bitmapové grafiky. Ve druhé kapitole jsou představeny alternativní bitmapové editory – Adobe Photoshop CC 2021, GIMP, Affinity Photo, Zoner Photo Studio X, Corel PaintShop Pro 2022. Následně jsou porovnány podle několika kritérií, je zvážena cenová náročnost pro školu i studenta a je proveden výběr programů vhodných pro výuku zpracování obrazu. V dalších kapitolách jsou vypracovány návody jednotlivých cvičení ve vybraných programech a je provedeno zhodnocení vhodnosti těchto programů pro výuku.
3D model vybraného objektu
Barancová, Simona ; Viktorová, Stanislava (oponent) ; Bartoněk, Dalibor (vedoucí práce)
Predmetom tejto diplomovej práce je tvorba 3D modelu vo vybranom programe. Na začiatku diplomovej práce je stručný opis vybraného objektu – Chrámu sv. Václava v Brně. Ďalej nasledujú prípravné práce pred meraním, tvorba meračskej siete pomocou GNSS a následne zameranie objektu tachymetrickou metódou. V ďalších kapitolách je stručne popísaná počítačová 2D a 3D grafika a program AutoCAD Civil 3D, v ktorom je vytvorený výsledný model objektu.
Edges of Cedar Grove
Luksch, Vojtěch ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
V mojí diplomové se zaměřuji na malbu krajin z virtuálního prostředí počítačových her z období přelomu tisíciletí, které svojí nedokonalou grafikou připomínají modernistické přístupy v malířství konce 19. století a počátku století dvacátého. Absurdní digitální vizualitu přírody, jako jsou hranaté kopce, stromy nebo křoviny, se snažím zachytit přesně tak, aby obraz vytvářel dojem nebo alespoň navozoval pocit modernistického díla. Obrazy se zároveň díky relativně volnému pohybu v herních krajinách stávají jakýmsi virtuálním plenérem, kde nacházím motivy a kompozice k malbě.
Inovace cvičení z oblasti zpracování obrazu
Honkyš, Jan ; Záviška, Pavel (oponent) ; Rajmic, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá inovací cvičení z oblasti zpracování obrazu. Inovace spočívá v připravení návodů jednotlivých cvičení v alternativních programech, ve výuce se nyní používá program Adobe Photoshop CS6 Extended. První kapitola se zabývá barevnými modely, prostory, správou barev a formáty bitmapové grafiky. Ve druhé kapitole jsou představeny alternativní bitmapové editory – Adobe Photoshop CC 2021, GIMP, Affinity Photo, Zoner Photo Studio X, Corel PaintShop Pro 2022. Následně jsou porovnány podle několika kritérií, je zvážena cenová náročnost pro školu i studenta a je proveden výběr programů vhodných pro výuku zpracování obrazu. V dalších kapitolách jsou vypracovány návody jednotlivých cvičení ve vybraných programech a je provedeno zhodnocení vhodnosti těchto programů pro výuku.
Podpora výuky úprav digitální fotografie v metaformátu RAW
Hájek, Petr ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Rambousek, Vladimír (oponent)
Cílem bakalářské práce v teoretické části je seznámit čtenáře s metaformátem RAW digitálních fotoaparátů. Jsou zde demonstrovány jeho možnosti při postprodukci fotografií při zachování maximální kvality výsledné fotografie. Představený postup se zaměřuje i na efektivitu zpracování z pohledu časové náročnosti. Součástí práce je také porovnání několika programů pro prohlížení a zpracování RAW. Praktickým výstupem je vytvoření výukové webové stránky, která prezentuje postup konverze RAW populární formou. Na této stránce má uživatel možnost stáhnout si zdrojové soubory a sám vyzkoušet popsané postupy úprav.
Vizuální manipulace nejen v umění - výtvarná výchova a současné médium
Culková, Lucie ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Bakalářská práce Vizuální manipulace nejen v umění - výtvarná výchova a současné médium Lucie Culková, duben 2012 Abstrakt Bakalářská práce je teoretickou studií tématu vizuální manipulace. Studie stručně popisuje vývoj klasické i digitální fotografie a soustřeďuje se na metody úprav obou typů snímků. Jednotlivé techniky manipulace s fotografickým obrazem jsou zde přiblíženy na konkrétních příkladech a v soudobém kontextu. Práce nahlíží na využití manipulovaných obrazů v různých médiích a v dílech osobností zahraničního i českého výtvarného umění. Poznatky z teoretické studie jsou východiskem pro pedagogickou část práce, která obsahuje několik námětů pro hodiny výtvarné výchovy na základní škole. Praktická část představuje soubor autorských fotomanipulací, v nichž se uplatňují techniky obrazové manipulace popisované v teoretické studii. Dále je uveden projekt, který se zabývá úpravou reklamních fotografií na obalech potravin. Cílem práce je přiblížení jednotlivých metod manipulace a způsobů jejich využití v různých oblastech lidské činnosti.
Realistic hair rendering in Autodesk Maya
Svoboda, Tomáš ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorba, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce popisuje real-time zobrazovaní vlasů v 3D modelovacím programu Autodesk Maya. Zobrazovací modul je součást projektu Stubble - zasuvného modulu do programu Maya, který slouží k modelovaní vlasů. Prezentovaný algoritmus poskytuje vysoce kvalitní interaktivní náhled, pomocí kterého je možné modelovat vlasy bez nutnosti zdlouhavého vytváření náhledu v externím programu. Cílem je vytvořit takový náhled, který se bude co nejvíce podobat obrázkům, které produkuje 3Delight - zasuvný modul pro program Maya, který implementuje standardy zobrazovacího rozhraní RenderMan.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.