Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aerodynamic design of racing car engine air intake
Galáš, Jáchym ; Havran, Edmund (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This study employs computational fluid dynamics (CFD) to compare the aerodynamic performance of two distinct designs for race car and sports car engine air inlets: a NACA-style submerged inlet and a roof scoop. These designs represent two prevalent approaches in race car and sports car aerodynamics, each offering unique advantages and challenges. For an engine, one of the key factors in its performance is the pressure under which the air is delivered into the combustion chamber. For this reason, it is important to design the inlet so that the pressure losses are as low as possible. The results provide a better understanding of the two design philosophies which are then compared and possible improvements and solutions for further iterations are proposed.
Numerické modelování proudění v bezpečnostních objektech malých vodních nádrží
Vaněk, Jakub ; Roth, Tomáš (oponent) ; Jandora, Jan (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá numerickým modelováním proudění v bezpečnostních objektech malých vodních nádrží. Jedná se o prořešení kapacity a to čelního přelivu a přelivu typu „kachní zobák“. Jednotlivé čelní přelivy jsou nejprve modelovány pomocí numerických simulací (CFD) v programu Ansys. Hydraulicky složitější přeliv typu „Kachní zobák“ byl modelován v programu Flow–3D. Získané výsledky součinitele přepadu jsou porovnány s údaji v odborné literatuře.
Analýza elementů zadního křídla Formule student
Kaspar, Štěpán ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Hlavní záměr této bakalářské práce je provést analýzu zadního přítlačného křídla monopostu Formule student a na základě těchto dat vytvořit návrh křídla nového. Na začátku se práce zabývá analýzou pravidel soutěže Formule student, využití zadního křídla v motorsportu s důrazem na použití v rámci soutěže. Analýza a následná optimalizace na základě metodiky plochy odezvy probíhala s využitím CFD výpočtů v programu Ansys Fluent, pro který byla nejprve provedena kalibrace výpočtového modelu a analýza rozlišení výpočetní sítě.
Optimalizace hydraulické části chlazení horkovzdušného šoupátka
Melecký, Josef ; Kárník, Jan (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje hydraulické optimalizaci horkovzdušného šoupátka. Šoupátko je v provozu vystaveno vysokým teplotám, proto obsahuje aktivní systém chlazení. Doposud používaný chladicí systém je předimenzovaný a neefektivní. Takto byl navrhnut nový systém chlazení, který by měl představovat úsporu v provozních nákladech. V první části práce porovnává oba systémy z hlediska celkové tlakové ztráty. Druhá část práce se věnuje hydraulické optimalizaci nového systému. Výpočty jsou provedeny s využitím CFD modelování.
Bladeless fan cooling module
Šišpera, Adam ; Vacula, Jiří (oponent) ; Bazala, Jiří (vedoucí práce)
This diploma thesis aims at researching the possibility of implementing a bladeless fan module, using Coanda effect, in a cooling system of a passenger vehicle. Its goal is to evaluate the feasibility of such system, its operational characteristic and establish a guideline for its design. A suitable cooling module is proposed, further examined, and finally proven in a real-world experiment.
Numerical investigation of transport and deposition of fibrous aerosol in simplified model of respiratory system
Masood, Usman ; Bělka, Miloslav (oponent) ; Elcner, Jakub (vedoucí práce)
Rigid particles such as fiber particles, asbestos or MMMFs (man-made mineral fibers) are harmful to human health when inhaled because of their abundance in the atmosphere, composition, and ability to penetrate deep into human lungs. It can cause lung cancer and numerous other diseases according to the severity of the exposure. To address this inhalation phenomenon and complex maneuvers of these hazardous particles, it is vital to monitor their behaviour such as the nature of their transport, deposition, and trajectory which they attain during the inhalation conditions. Many previous studies regarding particle transport and deposition in human respiratory airways involved spherical particles, however, this research includes non-spherical thin and elongated particles in computational domain. Therefore, STAR CCM+ software is used to conduct this research and initial boundary conditions are taken from the preliminary experiments done by Lizal Frantisek and other researchers at Brno University of Technology, they assembled a test rig to visualize the motion of glass fibers through a replica of human airways. Fibers exhibit different aerodynamic behavior than spherical particles, causing different deposition patterns. To investigate this phenomenon, a computational fluid dynamics simulation setup is constructed in Simcenter STAR CCM+ using a model of the human airway. The discrete element method (DEM) is used because this is an extension of lagrangian approach (LA), which deals with discrete particle parcels and solves the equation of motion to determine the trajectory as they move through time and space as well as it deals with particle shape and collision behaviour. Based on the simulations, particle deposition in the respiratory tract model is studied and its results are analyzed.
Studie profuku plynů těsnicí soustavou turbodmychadla
Požár, Vladimír ; Novotný, Pavel (oponent) ; Vacula, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zaměřuje na výzkum proudění plynů těsnící soustavou turbodmychadla, a to přímo u kompresorové části. Zde se nachází těsnící „pístní“ kroužek, který je hlavním předmětem zkoumání, a to hlavně jaký vliv má geometrie těsnícího kroužku a jeho umístění v drážce hřídele na úník plynů do ložiskové skříně. V práci je dále posouzeno chování tohoto proudění při různých okrajových podmínkách s testováním jednotlivých typů proudění.
CFD analýza monopostu Formule student při průjezdu zatáčkou
Derka, David ; Hostinský, Vladimír (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Formule Student je studentská soutěž, kde se každoročně vyvíjejí nové závodní monoposty. Cílem je co nejvíce snížit čas na kolo a k tomu z velké části napomáhá kvalitně navržený aerodynamický paket, ten umožňuje generovat přítlačnou sílu za pomoci které je vozidlo schopno projet zatáčky ve vyšší rychlosti. Tato práce analyzuje průjezd konkrétního monopostu v ustáleném stavu zatáčení za pomoci CFD. Nejdříve je popsán průjezd vozidla zatáčkou a následně je rozebrána samotná CFD analýza. Výsledky odhalují nedostatky aktuálního aerodynamického paketu a je navrženo jejich řešení.
Analýza elementů zadního křídla Formule student
Kaspar, Štěpán ; Hájek, Tomáš (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Hlavní záměr této bakalářské práce je provést analýzu zadního přítlačného křídla monopostu Formule student a na základě těchto dat vytvořit návrh křídla nového. Na začátku se práce zabývá analýzou pravidel soutěže Formule student, využití zadního křídla v motorsportu s důrazem na použití v rámci soutěže. Analýza a následná optimalizace na základě metodiky plochy odezvy probíhala s využitím CFD výpočtů v programu Ansys Fluent, pro který byla nejprve provedena kalibrace výpočtového modelu a analýza rozlišení výpočetní sítě.
Optimalizace hydraulické části chlazení horkovzdušného šoupátka
Melecký, Josef ; Kárník, Jan (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje hydraulické optimalizaci horkovzdušného šoupátka. Šoupátko je v provozu vystaveno vysokým teplotám, proto obsahuje aktivní systém chlazení. Doposud používaný chladicí systém je předimenzovaný a neefektivní. Takto byl navrhnut nový systém chlazení, který by měl představovat úsporu v provozních nákladech. V první části práce porovnává oba systémy z hlediska celkové tlakové ztráty. Druhá část práce se věnuje hydraulické optimalizaci nového systému. Výpočty jsou provedeny s využitím CFD modelování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.