Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 30 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Competitive Intelligence
Mikuš, Ondřej ; Karásek, Jan (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací konkurenčního zpravodajství, v dnešní době stále častěji využívané pro podporu rozhodovacího procesu. Základním předpokladem je správný sběr dat a jeho důkladná anlýza. Vyhodnocené informace dávají ucelený pohled v podobě analýzy konkurence. Takto nabyté znalosti o konkurenci jsou důležité pro strategické rozhodování společnosti. Nejprve jsou popsány teoretické předpoklady pro sběr informací včetně etických kodexů. Identifikovány jsou i moderní zdroje informací. Popsány jsou metody a přístupy řešení konkurenčního zpravodajství. Dále jsou popsány konkurenční strategie. Vytvořen je návrh aplikace competitive inteligence do společnosti. Jsou popsány jednotlivé možnosti dalšího působení a zhodnoceny možnosti spolupráce s vybranými odběrately. Práce popisuje konkurenční výhody a hodnotí výhody nasazení competitive inteligence do podnikové praxe. Na závěr je vytvořeno doporučení pro management společnosti.
Studie zavedení inovovaného výrobku do produkčního procesu
Molík, Tomáš ; Šifalda, Martin (oponent) ; Jurová, Marie (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou výroby a konkurenceschopnosti společnosti ZVVZ a.s. na poli radiálních ventilátorů. Srovnává současný a inovovaný typ ventilátoru z pohledu technologie výroby a nákladů na výrobu. Vychází z technologické dokumentace a prognózy poptávky na trzích. Sestavuje podmínky pro možný vstup inovovaného radiálního ventilátoru do produkčního procesu.
Zavádění procesu Competitive Intelligence ve vybrané společnosti
Kulhánková, Nikola ; Matulík, Ondřej (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Náplní této diplomové práce je představit možnosti využití Competitive Intelligence pro predikci budoucích kroků konkurence. V první části práce je popsána aktuální situace firmy a teoretická východiska. Ve druhé části práce jsou uvedeny možné metody aplikace systému konkurenčního zpravodajství ve firmě.
Konkurenční strategie firmy, vyloučení konkurence
Hasanbayova, Sabina ; Krmíčková, Michaela (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na stávající a budoucí stav konkurenční strategii vybraného podniku a návrh na zlepšení této strategii. Specifikuje záměr vedení podniku v nejbližších pěti letech a taky navrhuje efektivní metody potřebné k zlepšení konkurenční strategie pro tuto firmu.
Návrhy na snížení nezaměstnanosti v okrese Chrudim
Vácha, David ; Panák, Miroslav (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou nezaměstnanosti v regionu Chrudim, kde analyzuji problém nezaměstnanosti v letech 2003 – 2007. Obsahuje rozbor jednotlivých skupin nezaměstnaných ve vztahu k věku, vzdělání, zdravotnímu stavu a délce nezaměstnanosti. Tato práce obsahuje také návrhy řešení a opatření, které by mohly přispět ke snížení míry nezaměstnanosti v regionu Chrudim.
Právní a ekonomické aspekty kartelových dohod v ČR
Matějka, Martin ; Hrabincová, Dagmar (oponent) ; Blažek, Jiří (vedoucí práce)
Práce se zabývá dopadem kartelových dohod na jednotlivé subjekty hospodářské soutěže v rámci širších makroekonomických souvislostí. Na základě predikovaného chování na mikroúrovni jsou nastíněny možné makroekonomické důsledky. Současná praxe ochrany hospodářské soutěže v České republice je vymezena v rámci možných filozoficko-politických přístupů s důrazem na právní rámec. Celková orientace ochrany hospodářské soutěže vyznívá ve prospěch spotřebitelského blahobytu, jenž lze označit za primární cíl. Základní pojmy jsou vymezeny na základě faktického užívání se zaměřením na problematické otázky aplikační praxe. V praktické části je stručně představen průběh řízení včetně možných opravných prostředků.
Strategie konkurenčních střetů
Vyhlídal, Martin ; MBA, Stanislav Heža, (oponent) ; Bartes, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá nalezením takové strategie, která umožní zavedené firmě setrvání v pozici lídra trhu spotřebitelských úvěrů v České republice. K tomu potřebuje získat pokud možno detailní informace o aktivitách konkurence, vývoji oborového prostředí a trendu preferencí koncového zákazníka. Na základě těchto informací formuluje několik možných strategických variant včetně jejich dopadu na zákazníka, obchodní partnery a interní chod firmy.
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...
Dominantní postavení soutěžitele a jeho zneužití v českém a evropském právu
Kuckirová, Natalia ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Eichlerová, Kateřina (oponent)
Cílem této diplomové práce je vymezení a rozbor problematiky dominantního postavení na trhu a jeho zneužití jako jedné z nejdůležitějších oblastí soutěžního práva. Neopominutelnou součástí každého výkladu o zneužití dominantního postavení je i vymezení a posouzení relevantního trhu, kterému je v této práci věnován samostatný oddíl. Problematika zneužití dominantního postavení je analyzována za pomoci právní úpravy hospodářské soutěže a rozhodovací praxe příslušných orgánů, a to jak na komunitární, tak na národní úrovni. Úvodní kapitoly jsou koncipovány jako uvedení do problematiky dominantního postavení, které umožní čtenářům lepší orientaci v mnohdy nejednoznačném přístupu k právu hospodářské soutěže, jejímu omezování nebo narušování. Prostor je věnován i souvisejícím pojmům, jako je soutěžitel, podnik, a jejich vzájemné zastupitelnosti. Dalším stěžejním úsekem je představení a rozbor relevantního trhu, jehož správné vymezení je základem pro posouzení jakéhokoli soutěžního případu. Problematika relevantního trhu je demonstrována i na konkrétních příkladech, především na aktuálním případu Student Agency, kde způsob vymezení relevantního trhu rozhoduje i o konečném stanovisku ohledně zneužití dominantního postavení. Následuje rozbor zneužití dominantního postavení a forem jeho zneužívání. Z důvodu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 30 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.