Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Asistenční systémy těžkých nákladních vozidel
Slepánek, David ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá asistenčními systémy těžkých nákladních vozidel. V první části je čtenář seznámen jak se základním rozdělením asistenčních systémů, tak i s jejich funkcí a využitím. Dále se práce podrobněji věnuje vybraným systémům detailněji. Poslední část je věnována rozvoji autonomních nákladních vozidel. V práci jsou zahrnuty klady i zápory používání těchto technologií v praxi. V závěru je zhodnocena užitečnost jednotlivých systémů.
Uspořádání hnacích traktů užitkových automobilů
Krupa, Lukáš ; Suchý, Jan (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
V této práci jsou popsány části hnacího ústrojí v současnosti používaných užitkových vozidel a jejich uspořádání v závislosti na koncepci a účelu vozidla. Jednotlivé části hnacího traktu jsou popsány jak z hlediska konstrukčního řešení, tak z hlediska principu činnosti. Práce je rešeršního charakteru a slouží tak jako soubor informací o dané problematice. Může být použita například jako učební pomůcka pro získání hlubších znalostí v tématice hnacích traktů užitkových vozidel.
Modelování dodávky vzduchu kompresorem pro palivový článek
Tkach, Svitlana ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Rostoucí poptávka po nákladní dopravě a dlouhodobý trend nízkoemisních silničních nákladních vozidel přitahuje pozornost k technologii palivových článků. Pro analýzu komplexních procesů v palivovém článku se v dnešní době využívá počítačových simulací, které usnadňují časovou a finanční náročnost vývoje. V této práci je představen výpočtový model systému palivových článků se zaměřením na analýzu dodávky vzduchu. Zlepšení výkonových charakteristik systému dodávky vzduchu, a tedy i palivového článku, lze dosáhnout použitím kompresoru. Na základě prvotního návrhu je provedena analýza vlivu parametrů kompresoru v bodě návrhu na jeho příkon. Nárůst otáček kompresoru a izentropické účinnosti v bodě návrhu vedl k poklesu požadovaného příkonu, zatímco při zvyšování tlakového poměru v bodě návrhu docházelo k jeho nárůstu. Výsledkem diplomové práce je efektivní nástroj pro dosažení optimálních parametrů systému dodávky vzduchu pro palivový článek s minimalizací příkonu kompresoru.
Systémy regulace hnacích ústrojí užitkových vozidel
Fojtášek, Jan ; Kučera, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principem funkce a konstrukčním řešením diferenciálů a systémů, které mají za úkol regulovat hnací sílu motoru užitkových vozidel. Jedná se o shrnutí poznatků o v současnosti používaných zařízeních sloužících k řízení trakce a o vývojových tendencích těchto systémů. Práce má charakter rešerše a neobsahuje žádné vlastní konstrukční návrhy. Může posloužit například jako učební pomůcka k porozumění principu funkce popisovaných zařízení nebo podklad pro zpracování vlastního návrhu podobného systému.
Turbodmychadla komerčních vozidel
Valigurová, Renáta ; Svída, David (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská páce soustřeďuje poznatky o dmychadlech aplikovaných pro přeplňování spalovacích motorů komerčních vozidel. Bakalářská práce je odbornou rešerší v první části se zabývající obecnou problematikou turbodmychadel a ve druhé části popisující poznatky o turbodmychadlech komerčních vozů a trendů v jejich vývoji.
Modelování dodávky vzduchu kompresorem pro palivový článek
Tkach, Svitlana ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Rostoucí poptávka po nákladní dopravě a dlouhodobý trend nízkoemisních silničních nákladních vozidel přitahuje pozornost k technologii palivových článků. Pro analýzu komplexních procesů v palivovém článku se v dnešní době využívá počítačových simulací, které usnadňují časovou a finanční náročnost vývoje. V této práci je představen výpočtový model systému palivových článků se zaměřením na analýzu dodávky vzduchu. Zlepšení výkonových charakteristik systému dodávky vzduchu, a tedy i palivového článku, lze dosáhnout použitím kompresoru. Na základě prvotního návrhu je provedena analýza vlivu parametrů kompresoru v bodě návrhu na jeho příkon. Nárůst otáček kompresoru a izentropické účinnosti v bodě návrhu vedl k poklesu požadovaného příkonu, zatímco při zvyšování tlakového poměru v bodě návrhu docházelo k jeho nárůstu. Výsledkem diplomové práce je efektivní nástroj pro dosažení optimálních parametrů systému dodávky vzduchu pro palivový článek s minimalizací příkonu kompresoru.
Turbodmychadla komerčních vozidel
Valigurová, Renáta ; Svída, David (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská páce soustřeďuje poznatky o dmychadlech aplikovaných pro přeplňování spalovacích motorů komerčních vozidel. Bakalářská práce je odbornou rešerší v první části se zabývající obecnou problematikou turbodmychadel a ve druhé části popisující poznatky o turbodmychadlech komerčních vozů a trendů v jejich vývoji.
Asistenční systémy těžkých nákladních vozidel
Slepánek, David ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá asistenčními systémy těžkých nákladních vozidel. V první části je čtenář seznámen jak se základním rozdělením asistenčních systémů, tak i s jejich funkcí a využitím. Dále se práce podrobněji věnuje vybraným systémům detailněji. Poslední část je věnována rozvoji autonomních nákladních vozidel. V práci jsou zahrnuty klady i zápory používání těchto technologií v praxi. V závěru je zhodnocena užitečnost jednotlivých systémů.
Uspořádání hnacích traktů užitkových automobilů
Krupa, Lukáš ; Suchý, Jan (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
V této práci jsou popsány části hnacího ústrojí v současnosti používaných užitkových vozidel a jejich uspořádání v závislosti na koncepci a účelu vozidla. Jednotlivé části hnacího traktu jsou popsány jak z hlediska konstrukčního řešení, tak z hlediska principu činnosti. Práce je rešeršního charakteru a slouží tak jako soubor informací o dané problematice. Může být použita například jako učební pomůcka pro získání hlubších znalostí v tématice hnacích traktů užitkových vozidel.
Systémy regulace hnacích ústrojí užitkových vozidel
Fojtášek, Jan ; Kučera, Pavel (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principem funkce a konstrukčním řešením diferenciálů a systémů, které mají za úkol regulovat hnací sílu motoru užitkových vozidel. Jedná se o shrnutí poznatků o v současnosti používaných zařízeních sloužících k řízení trakce a o vývojových tendencích těchto systémů. Práce má charakter rešerše a neobsahuje žádné vlastní konstrukční návrhy. Může posloužit například jako učební pomůcka k porozumění principu funkce popisovaných zařízení nebo podklad pro zpracování vlastního návrhu podobného systému.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.