Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitel versus moderní technika ve třídě - kognitivní studie
Durchánek, Milan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupem učitelů k moderním technologiím ve výukovém procesu, a jaké faktory výuky tyto technologie ovlivňují. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat současné prostředí školy, dále také hodnocení a vztah učitelů k moderním technologiím. Inspirací pro tuto práci byl výzkum profesora Edwina Hutchinse (1995), který etnograficky zkoumal, jak probíhá pracovní proces na námořní lodi. Autor se zaměřil na lidské poznání, které je zde zprostředkováno skrze společnou aktivitu mezi členy posádky a nástroji, které jsou při činnosti využívány. Zjednodušeně lze říct, že v důsledku provedení chybných úkonů některých členů posádky při vykonávání požadované práce s nástroji, nebo v případě, že nejsou splněny podmínky pro práci s nimi, dochází pak k tomu, že nástroje nemusí být vždy využity očekávaným způsobem. Teoretická část se snaží nejprve definovat odborné pojmy a nějakým způsobem je vymezit, poté se soustředí na osobnost učitele a její specifika, v závěru se snaží přirovnat školní instituci k technologickému systému. Praktická část zahrnuje můj kvalitativní výzkum, při němž je provedeno pozorování a následně rozhovory se středoškolskými učiteli pro zjištění jejich přístupů a názorů na moderní technologie. Výzkumná data byla zanalyzována za pomoci metody Zakotvené teorie (Straus,...
Učitel versus moderní technika ve třídě - kognitivní studie
Durchánek, Milan ; Doubek, David (vedoucí práce) ; Neuwirthová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce se zabývá přístupem učitelů k moderním technologiím ve výukovém procesu, a jaké faktory výuky tyto technologie ovlivňují. Cílem této bakalářské práce je prozkoumat současné prostředí školy, dále také hodnocení a vztah učitelů k moderním technologiím. Inspirací pro tuto práci byl výzkum profesora Edwina Hutchinse (1995), který etnograficky zkoumal, jak probíhá pracovní proces na námořní lodi. Autor se zaměřil na lidské poznání, které je zde zprostředkováno skrze společnou aktivitu mezi členy posádky a nástroji, které jsou při činnosti využívány. Zjednodušeně lze říct, že v důsledku provedení chybných úkonů některých členů posádky při vykonávání požadované práce s nástroji, nebo v případě, že nejsou splněny podmínky pro práci s nimi, dochází pak k tomu, že nástroje nemusí být vždy využity očekávaným způsobem. Teoretická část se snaží nejprve definovat odborné pojmy a nějakým způsobem je vymezit, poté se soustředí na osobnost učitele a její specifika, v závěru se snaží přirovnat školní instituci k technologickému systému. Praktická část zahrnuje můj kvalitativní výzkum, při němž je provedeno pozorování a následně rozhovory se středoškolskými učiteli pro zjištění jejich přístupů a názorů na moderní technologie. Výzkumná data byla zanalyzována za pomoci metody Zakotvené teorie (Straus,...
Anthropological series: cognitive and semiotic models of culture
Durňak, Milan ; Skupnik, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šavelková, Lívia (oponent)
ANTROPOLOGICKÝ SERIÁL - Kognitívne a semiotické modely kultury Abstrakt: Autor rozvíja metodologický rámec vizuálnej antropológie zhromaždením disciplinárnych poznatkov a ich samotnou verifikáciou v terénnej praxi. Táto konektivita predstavuje základný element posunu, od informatívnej a interpretatívnej verzie etnografického /antropologického/ filmu k jeho funkčnej manipulatívnosti, sociálnej a kultúrnej analýze. Predmetom práce je interdisciplinárna metodológia a možnosti využitia kognitívnych a sémiotickych analytických schém v procese vzniku a tvorby antropologického seriálu. Celý projekt terénneho výskumu a film tumenge (I.; II.; III.) sa sústreďuje a tématicky pojednáva o interetnických vzťahoch v obci Palota na severovýchodnom Slovensku s bližším prihliadnutím na lokálnú rómsku osadu a jej obyvateľov.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.