Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 174 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The influence of long-term changes of atmospheric circulation on observed trends of surface climatic elements in the Czech Republic and Europe
Cahynová, Monika ; Huth, Radan (vedoucí práce) ; Metelka, Ladislav (oponent) ; Halenka, Tomáš (oponent)
(česky) RNDr. Monika Cahynová: Vliv dlouhodobých změn atmosférické cirkulace na pozorované trendy přízemních klimatických prvků v ČR a Evropě Cílem této práce je kvantifikovat vztahy mezi současnými změnami atmosférické cirkulace v Evropě a lokálními klimatickými trendy. K tomuto účelu používáme několik paralelních klasifikací cirkulačních typů, které byly shromážděny a vyvinuty v rámci projektu COST733 "Harmonizace a využití klasifikací typů počasí v evropských regionech". Pokud je nám známo, nebyl dosud takový srovnávací přístup uplatněn. Změny atmosférické cirkulace v Evropě byly studovány pomocí trendů sezónní četnosti a persistence (doby trvání) denních cirkulačních typů ve druhé polovině 20. století. Rozsáhlý soubor subjektivních a objektivních katalogů cirkulačních typů z projektu COST733 sloužil ke srovnání různých metod klasifikace, rozdílného počtu cirkulačních typů a prostorového rozsahu cirkulačních procesů. Nejvýraznější trend - zimní nárůst počtu dní se západní složkou proudění - je způsobován zesilováním Severoatlantické oscilace. V objektivních klasifikacích nebyla zjištěna žádná systematická změna v době trvání synoptických situací ve sledovaném období, zatímco v subjektivních katalozích (Brádkův český-československý, německý Hesse a Brezowského, maďarský Péczely) se projevují...
Edukační prostředí školní třídy
Buršová, Markéta ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá edukačním prostředím školní třídy a výzkum je zaměřen na její sociální a fyzikální prostředí. Teoretická část popisuje fyzikální a sociální prostředí školní třídy a stručně charakterizuje základní metody, které se používají pro výzkum psychosociálního prostředí ve školní třídě. Praktická část se věnuje výzkumu aktuálního sociálního klimatu ve školní třídě realizovaného pomocí standardizovaného dotazníku MCI - Naše třída - Aktuální forma a fyzikálního prostředí za použití autorského dotazníku, který byl vytvořen pro účely této práce. Součástí práce je i podrobný popis a zhodnocení získaných výsledků. Nakonec jsou tvořeny a diskutovány závěry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 174 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.