Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Občanské postoje a participace žáků v České republice
Ševců, Martina ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
EVC , Martina. Ob anské postoje a participace ák v eské republice. Praha, 2011. 120 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních v d, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Vedoucí diplomové práce PhDr. Ing. Petr Soukup. Anotace Diplomová práce se zabývá ob anskou participací eských ák v prostoru ob anské spole nosti. Hlavním cílem je ur it faktory, které ovliv ují ob anské postoje a anga ovanost mladých lidí v sou asné spole nosti. Po pádu komunistických re im ve st ední a východní Evrop do lo k nár stu zájmu o koncept ob anské spole nosti v souvislosti s politickými, ekonomickými a sociálními zm nami. Tyto zm ny vyústily v pot ebu nov vymezit obsah výchovy k ob anství. Autorka nejprve popisuje ob anskou spole nost jako kontext ob anské participace, speciální pozornost p itom v nuje eské ob anské spole nosti, a poté se zabývá teorií politické participace, s její pomocí identifikuje klí ové determinanty ob anské anga ovanosti. Jako hlavní akté i socializace jsou chápány rodina, kola, vrstevnické skupiny a média. Na datech z Mezinárodní studie ob anské výchovy autorka dokládá, e kontext kol a motivace jsou nejd le it j ími p ímými faktory ovliv ujícími ob anskou participaci.
Občanské postoje a participace žáků v České republice
Ševců, Martina ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Remr, Jiří (oponent)
EVC , Martina. Ob anské postoje a participace ák v eské republice. Praha, 2011. 120 s. Diplomová práce (Mgr.) Univerzita Karlova, Fakulta sociálních v d, Institut sociologických studií. Katedra sociologie. Vedoucí diplomové práce PhDr. Ing. Petr Soukup. Anotace Diplomová práce se zabývá ob anskou participací eských ák v prostoru ob anské spole nosti. Hlavním cílem je ur it faktory, které ovliv ují ob anské postoje a anga ovanost mladých lidí v sou asné spole nosti. Po pádu komunistických re im ve st ední a východní Evrop do lo k nár stu zájmu o koncept ob anské spole nosti v souvislosti s politickými, ekonomickými a sociálními zm nami. Tyto zm ny vyústily v pot ebu nov vymezit obsah výchovy k ob anství. Autorka nejprve popisuje ob anskou spole nost jako kontext ob anské participace, speciální pozornost p itom v nuje eské ob anské spole nosti, a poté se zabývá teorií politické participace, s její pomocí identifikuje klí ové determinanty ob anské anga ovanosti. Jako hlavní akté i socializace jsou chápány rodina, kola, vrstevnické skupiny a média. Na datech z Mezinárodní studie ob anské výchovy autorka dokládá, e kontext kol a motivace jsou nejd le it j ími p ímými faktory ovliv ujícími ob anskou participaci.
Evropská dimenze ve vzdělávání jako nástroj rozvoje evropského občana
Křečková, Simona ; Soukup, Petr (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl prozkoumat vznik, vývoj, obsah a p edevším smysl evropské dimenze ve vzd lávání s d razem na rozvoj evropského ob anství. Teoretická ást práce sleduje, jak se prom nilo chápání ob anství v druhé polovin 20. století a v nuje pozornost vývoji a formálnímu vzniku evropského ob anství. Klí ová ást práce je zam ena na legislativní proces zavád ní evropské dimenze do koncep ních materiál na úrovni íslušných evropských institucí a p edstavuje základní teoretické poznatky, jež se k tomuto procesu váží. Pozornost je p itom v nována takovým aspekt m evropské dimenze, které svým obsahem a zam ením napomáhají rozvíjet p íslušné kompetence související s evropským ob anstvím. P edstaven je rovn ž nástin integrace evropské dimenze do eského národního kurikula. Obsah empirické ásti práce je v nován analýze reálných ob anských znalostí, postoj a aktivit eských 14letých žák , jejímž cílem je zjistit, nakolik se u t chto žák da í rozvíjet vybrané kompetence související s evropským ob anstvím a jakou úlohu v tomto ohledu hraje škola, kterou navšt vují.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.