Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Interpretace kresby začarované rodiny v kontextu sociální práce s pěstounskými rodinami
Gazdová, Marie ; Novák, Petr (vedoucí práce) ; Drahoňovský, Jan (oponent)
Bakalářská práce bude zaměřena na metodu kresby začarované rodiny. V teoretické části se věnuji pojmům týkající se rodiny. Dále se zabývám náhradní rodinnou péčí, jejími formami, vnímání rodinné péče atd. Také teoretický text obsahuje přiblížení k tématu dětské kresby, zejména její vývojové fáze, kresbě rodiny a kresbě začarované rodiny. Praktická část se zabývá kresbou začarované rodiny s dětmi z pěstounských rodin a rozhovory s nimi. Dále se práci objevují kazuistiky dětí, jež byly vybrané do výzkumu. U kresby začarované rodiny, je podstatné, že dítě může projevit svůj pohled na jednotlivé členy rodiny pomocí začarování jich do zvířete. Kresba v mé výzkumné části slouží k poznání dětské osobnosti, především k jeho vztahů mezi členy rodiny a k jeho celkovému prožívání při kresbě. Také jsem se zaměřila na dětský vývoj dítěte a vliv náhradní rodinné péče. Klíčová slova Rodina, náhradní rodinná péče, dítě, dětská kresba, kresba rodiny, kresba začarované rodiny
Portfolio jako nástroj hodnocení ve speciální výtvarné výchově
Formánková, Iveta ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Čech, Viktor (oponent)
Diplomová práce se zabývá sběrem, tříděním a reflektováním výtvarných projevů konkrétního dítěte během školního období. Teoretická část obsahuje informace získané studiem odborné literatury, které se týkají pojmů výtvarná výchova, vnímání, citlivost, představivost, tvorba, komunikace, portfolio, hodnocení, dětská kresba, ontogeneze, psychiatrická diagnóza, vývojové poruchy. Empirická část byla zaměřena na rozvoj duševních a sociálních schopností v souvislosti s rozvojem kresby, chlapce s psychiatrickou diagnózou. Práce je zpracována metodami kvalitativního výzkumu. Jedná se o případovou studii s následnou analýzou výsledků činnosti, tedy jeho výtvarných projevů.
Porovnání psychologických a výtvarných aspektů v kresbě dítěte předškolního věku
Dražská, Jiřina ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Předmětem práce je identifikace styčných a rozdílných bodů v dětských kresbách z hlediska výtvarného a vývojového. Cílem práce je dle teoretických i empirických poznatků z daných oblastí vytvořit záznamový arch, který by zároveň mohl být pedagogovi v mateřské škole vodítkem při práci s dětskou kresbou. Teoretická část je rozdělena do dvou hlavních kapitol, jmenovitě vývoj osobnosti dítěte předškolního věku, kde jsou popsány vývojové etapy jedince od prenatálního do předškolního období, a dětská kresba, popisující vývojová stádia, charakteristické znaky a nejčastější motivy a využití kresby v praxi. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumným šetřením s předškolními dětmi zaměřeným na analýzu a komparaci dětských kreseb.
Způsob provedení barevné modifikace Warteggova testu v podání dětí mladšího školního věku
VAŇKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá deskripcí způsobu vyplňování Warteggova testu (WZT) dětmi mladšího školního věku, konkrétně žáky prvních a pátých tříd. V teoretické části je podán výklad, prostřednictvím odborné literatury, o vývojové psychologii mladšího školního věku, testových metodách, včetně projektivních a grafických projektivních metod. Dále pak o specifikách diagnostiky dětí, dětské kresbě a jejím využití v psychologii, barvě a o základních informacích WZT. Empirická část je zaměřena na zpracování WZT dětmi prvních a pátých tříd, včetně rozdílů mezi jejich pojetím.
Využití barevné modifikace Warteggova kresebného testu u adolescentů
HRUDKOVÁ, Monika
Bakalářská práce se zabývá kresebnou produkcí adolescentů v barevné modifikaci Warteggova kresebného testu. Teoretická část na základě analýzy odborné literatury podává informace o projektivních metodách, podrobněji o grafických projektivních technikách. Jádrem je bližší seznámení se s Warteggovým kresebným testem a jeho barevnou modifikací. Zároveň se věnuje dětské kresbě, vývojovému období adolescence a jeho specifikům. Empirická část si klade za cíl najít a popsat typické prvky vyskytující se ve zpracování barevné modifikace WZT adolescenty. Metodou je kvalitativní analýza získaných kreseb z hlediska obsahu i formy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.