Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Virtuální obraz českých obchodních řetězců na sociálních sítích
Krokosch, Michal ; Jelínek, Ivan (vedoucí práce) ; Oškera, Radek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá virtuálním obrazem obchodních řetězců v České republice za použití analýzy jejich profilů na sociálních sítích, v tomto případě na Facebooku. Cílem práce je odpovědět na otázky týkající se daných obchodních řetězců, které by mohly být využity například v marketingových odděleních řetězců pro kvalifikované měření dopadů marketingových kampaní a sledování tzv. voice of the customer. Mezi typické případy užití datové analýzy patří otázky aktuálního charakteru týkající se například současných mediálních kauz a jejich dopadu na image obchodních řetězců (tzv. reputační riziko), ale také dlouhodobá otázka, který z řetězců je mezi uživateli nejpopulárnější na základě různých metrik, jakými jsou počet fanoušků či analýza sentimentu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická objasňuje základní pojmy jako sociální síť, proč je nutné je analyzovat, ale také co jsou to obchodní řetězce a proč jsou v současnosti mezi spotřebiteli tak populární. V praktické části je pak vypracována případová studie. Je vysvětlen postup stahování dat z Facebooku a jejich následné analýzy a jsou v ní představeny výsledky této analýzy spolu s jejich interpretací. Přínos práce může být jak pro obchodní řetězce, které na jejím základě mohou upravit svou strategii při jednání se zákazníky, tak pro samotné zákazníky, kteří naopak mohou kvůli komunikaci řetězce na sociálních sítích změnit své preference ve volbě nakupování.
Marketingový výzkum a analýza spotřebitelského vnímání privátních značek
Ziegelbauer, Jan ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Rozsypal, Petr (oponent)
Cílem této diplomové práce je pomocí marketingového výzkumu zanalyzovat a vyhodnotit povědomí a spotřebitelské vnímání privátních značek, spotřebitelské postoje k nim a jejich vliv na spotřebitelovo nákupní rozhodování. Snahou je zjistit, jaký je rozdíl ve vnímání národní značky oproti privátním značkám vybraných obchodních řetězců, včetně míry a frekvence zastoupení privátních značek v nákupním koši spotřebitelů. První část práce je věnována teoretickému pohledu na problematiku značek, privátních značek a marketingového výzkumu. Následuje druhá část práce, která se soustředí na konkrétní privátní značky a analýzu nabídky těchto značek v České republice. Třetí a stěžejní část práce je dedikována samotnému marketingovému výzkumu a podrobné interpretaci jeho výsledků.
Kvalita masných výrobků na českém trhu
Kupka, Jan ; Kořánová, Helena (vedoucí práce) ; Hůlová, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kvality masných výrobků na českém trhu. Cílem práce je zjištění vybraných preferencí spotřebitelů při nákupu uzenin se zaměřením na spotřebu špekáčků. Dále pak okrajové objasnění vlivu obchodních řetězců na kvalitu uzenin. Nezbytnou součástí bakalářské práce je vymezení legislativních požadavků a teoretických východisek. Pro splnění vytyčeného cíle jsem provedl dotazníkové šetření u spotřebitelů, které bylo založeno na osobních rozhovorech. Následná analýza získaných informací z odpovědí respondentů přinesla zjištění vybraných preferencí spotřebitelů.
Vnímání privátních značek mezi spotřebiteli
Partynglová, Hana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Zamazalová, Marcela (oponent)
Cílem práce je představit nabídku privátních značek vybraných obchodních řetězců a analyzovat vnímání privátních značek mezi spotřebiteli pomocí dotazníkového šetření. Sortiment s privátními značkami zahrnuje veškeré produkty, které pod vlastní značkou obchodník prodává. Obal je opatřen jménem a logem distributora, tudíž takto označený výrobek u jiného obchodníka nenajdeme. Pod privátní značkou jsou prodávány nejen potraviny a nápoje, jak tomu bylo dříve, ale nyní i drogerii, domácí spotřebiče, sportovní potřeby a další. Privátní značky představují výhody i nevýhody jak pro výrobce, tak i pro obchodníky a spotřebitele. Podle ceny a kvality produktů lze privátní značky rozdělit do třech kategorií -- ekonomické, standardní a speciální. Nejrozvinutější trh s privátními značkami najdeme ve Švýcarsku, podíl na trhu zde dosahuje 53 %. V České republice jejich podíl představuje téměř 35 %. Vlastní značky jsou zařazovány do sortimentu všech obchodních řetězců v ČR. Přední postavení náleží společnosti Tesco. Z výzkumu, který jsem provedla prostřednictvím dotazníkového šetření vyplývá, že privátní značky kupuje 85 % respondentů. Z výsledků se jeví jako nejdůležitější kritérium pro nákup privátních značek jejich nízká cena. Naopak proti nákupu se staví nedůvěra kupujících a nižší kvalita zboží.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.